S ponosom želimo izvijestiti da je 28. travnja 2015. u Šubićevoj 29 u Zagrebu, u zgradi INA – Naftaplina održan stručni skup „Podrška učenicima iz autističnog spektra“ u suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje i Centra za autizam Zagreb. Stručni skup je jedna od završnih aktivnosti povodom Svjetskog dana svijesti o autizmu organizirana sudjelovanjem stručnih djelatnika iz Centra za autizam.
Posebnu i važnu ulogu u cijelom događanju ima INA – Naftaplin koji je omogućio besplatni najam svoje dvorane, povijesnog prostora u kome je Sabor 1991. godine donio odluku o samostalnosti Hrvatske. Posebno zahvaljujemo višoj savjetnici Mari Capar iz Agencije za odgoj i obrazovanje što je prepoznala važnost ove teme i dala podršku uključivanju učenika s poremećajem iz autističnog spektra u redovne škole.
Sudionici skupa upoznati su s pojmovima, načinima i metodama poučavanja učenika s poremećajem iz autističnog spektra. Prikazani su postupci koje je poželjno koristiti u prilagođavanju nastavnih sadržaja, primjenjujući odgovarajuće metode, sredstva i oblike rada, s naglaskom na primjenu vizualnih strategija. Skup doprinosi boljem odgojno-obrazovnom uključivanju ove djece u vrtiće i škole i poboljšanju i njihovog položaja u zajednici.
Predavači su bili učitelji-rehabilitatori i stručni suradnici iz Centra za autizam te prof. s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta dr.sc. Jasmina Frey Škrinjar. Ona je istaknula važnost stvaranja uvjeta za školovanje učenika s autizmom u redovnim školama.
Ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan iznijela je viziju razvoja Centra kao mjesta podrške redovnom sustavu i edukacijskom uključivanju učenika s autizmom u redovne škole te planove razvoja i djelovanja mobilnog stručnog tima.
Cilj je integrirati dijete u skupinu vršnjaka, odgovornost za uspjeh dijeliti s više stručnih i djetetu bliskih osoba koje su u procesu odgojno-obrazovnog uključivanja sve na strani učenika. Procese valja promatrati s pozitivne strane, djetetu pristupati kao osobi i maksimalno uključiti roditelje, ali i druge važne osobe, koristiti vršnjačku pomoć.
Radmila Amanović, logopedinja i mr.Ljiljana Umičević, defektologinja iznijele su obilježja komunikacije i stila učenja učenika s poremećajem iz autističnog spektra kao i plan prilagodbe nastave hrvatskog jezika. O individualiziranom odgojno-obrazovnom programu i njegovoj izradi te osobno usmjerenom planiranju govorile su defektologinje Ana Ružić i Ivana Stojak. Govorilo se o još jednoj važnoj temi u poučavanju učenika s poremećajima iz autističnog spektra, o nepoželjnim oblicima ponašanja i strategijama njihova smanjivanja. To su izlaganje pripremile Nives Mamić, specijalistica rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji i Sanja Blažević, ABA terapeut i SI pedagog. Dr.sc. Dragana Mamić, SI pedagog iz Centra za autizam govorila je o teškoćama senzorne integracije kod djece s autizmom i načinima njihova ublažavanja.
Iz predškolskog programa Centra za autizam sudjelovale su mr.sc. Lidija Gulić te defektologinje Dijana Kamenski i Sanja Vranić govoreći o povezanosti posebnog predškolskog programa i redovnih vrtića te pripremi djeteta s poremećajem iz autističnog spektra za školu.
Na stručnom skupu predstavljen je časopis „Autizam“ i radovi Učeničke zadruge „Grana“ kao i niz osebujnih likovnih radova učenika s poremećajem iz autističnog spektra.