Centar za autizam jedan je od partnera u međunarodnom Erasmus+ projektu (Small – scale partnerships in school education). Projekt je namijenjen učenicima s posebnim obrazovnim potrebama iz sličnih inkluzivnih obrazovnih centara iz različitih zemalja, učiteljima edukacijskim rehabilitatorima, odgajateljima, roditeljima – kao obrazovnim partnerima i lokalnoj zajednici. Ovim projektom nastojimo podržati nacionalni i europski projekt održivog razvoja. Projekt će se odvijati kroz tri transnacionalne aktivnosti u kojima će sudjelovati sve zemlje partneri (1. transnacionalna aktivnost – Constanta, Rumunjska 30.5.2022.- 3.6.2022., 2. transnacionalna aktivnost – Zagreb, Hrvatska listopad 2022., 3. transnacionalna aktivnost – Nazilli, Turska svibanj 2023.) te kroz niz aktivnosti koje će provoditi sudionici projektnog tima i ostali suradnici na projektu zajedno s učenicima navedenih škola u periodu od 1.3.2022. do 1.9.2023.
Organizator projekta je Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Maria Montessori (Rumunjska, Constanta).
Školski centar za inkluzivno obrazovanje Maria Montessori Constanta javna je ustanova koja pruža obrazovne usluge djeci s posebnim potrebama. Cilj je poticati, podržati i unaprijediti potencijale djece u partnerstvu s njihovim obiteljima i lokalnom zajednicom, pružiti jednake mogućnosti u obrazovanju te povećati šanse za integraciju djece s teškoćama u društvo. Pružaju edukativne i terapeutske usluge djeci na području općine Constanta i okolnih mjesta.
ŠKOLE PARTNERI PROJEKTA
Nazilli Ozel Egitim Meslek Okulu (Turska, Nazilli) je javna škola koja pruža obrazovanje za učenike s lakšim mentalnim poteškoćama. Škola je i centar za stručno osposobljavanje. Osnovana je 2001. i obuhvaća osnovno i srednjoškolsko obrazovanje učenika u dobi od 10 do 22 godine. Cilj škole je uključivanje djece s mentalnim poteškoćama u društvo sukladno njihovim potrebama i mogućnostima.
Centar za autizam (Hrvatska, Zagreb) posebna je škola koja pruža niz odgojno-obrazovnih i socijalnih usluga osobama s autizmom, osobama s poteškoćama u učenju i njihovim obiteljima. Centar za autizam nastoji zadovoljiti individualne potrebe svakog korisnika, fokusirajući se na obrazovanje, emocionalnu i socijalnu dobrobit učenika. U sklopu Centra pružaju se usluge obiteljskog savjetovanja i podrške u kriznim situacijama. Aktivnosti u svakodnevnom radu s učenicima usmjerene su na komunikaciju, socijalizaciju, kognitivnu stimulaciju i razvoj životnih vještina.
Konkretni ciljevi koji se žele postići ovim projektom
Zaštita okoliša prioritet je suvremenog svijeta, prioritet koji se nalazi u Lisabonskoj strategiji i Strategiji održivog razvoja Europske unije. Svijet se neprestano mijenja. Nekad na bolje, nekad na gore. Ono što je sigurno je da se tim promjenama moramo prilagoditi. Za osobe s invaliditetom promjene predstavljaju dodatan napor. Pitanje je kako im možemo pomoći da se prilagode, da shvate promjene i nose se s njima te djeluju u skladu s tim. Kako im pomoći da razumiju klimatske promjene i bore se za spas Zemlje. Neka od mogućih rješenja su kroz rehabilitacijske postupke te kroz djelovanje u okviru vlastitih resursa. Djelovanjem do razumijevanja i učenja!
Većina učenika uključenih u projekt je u fazi konkretnih operacija stoga je potrebno da kroz konkretne situacije shvate važnost recikliranja i zaštite okoliša. Iskustvo nam je pokazalo da je jedna od ugodnijih terapija u koju možemo uključiti dijete s posebnim potrebama radna terapija, posebno likovna terapija. Likovna terapija djeci nudi ugodne aktivnosti, mogućnost poboljšanja kognitivnih, tjelesnih i motoričkih sposobnosti, mogućnost razvijanja samopouzdanja. Kroz umjetnost možemo slati poruke vezane uz klimatske promjene i koliko je važna intervencija svakoga od nas u spašavanju planeta. Kroz ovaj projekt pratimo:
– razvijanje osnovnih kompetencija djece uključene u projekt
– poboljšanje komunikacijskih vještina
– stjecanje kapaciteta i resursa za prilagodbu i integraciju
– razvijanje vještina rješavanja problema u različitim situacijama
– razvijanje psihoemocionalnih vještina
– kreiranje situacija u kojima će se istaknuti ekološki problemi.
Uključenost u umjetničke manifestacije razvijat će samopoštovanje učenika, a stvaranje korisnih i kreativnih umjetničkih predmeta od materijala koji se mogu reciklirati i organiziranje izložbe za zajednicu povećat će svijest u važnosti zaštite okoliša. Predstavljanje projekta i radova u lokalnoj zajednici stvarat će mogućnosti gradnje mostova između budućih poslodavaca i osoba s invaliditetom.
U svim ustanovama uključenim u projekt učenici s posebnim obrazovnim potrebama imaju širok raspon dijagnoza, s funkcionalnom raznolikošću. Medicinska dijagnoza nas ne sprječava da ih uključimo u ovaj projekt, u izvannastavne aktivnosti i promoviramo njihov rad, prilagođavajući se njihovim potencijalima i posebnostima.