Putovanje s Ivanom Brlić Mažuranić

„Ako ne volite čitati, niste pronašli pravu knjigu!“ (J.K.Rowling)

Vođeni gornjim citatom pokušali smo približiti knjigu učenicima programa za osobe s intelektualnim teškoćama. U projektu su redovno sudjelovali učenici razrednih odjeljenja, a kada se pružila prilika priključili su nam se i učenici odgojno obrazovnih skupina. Nositelj projekta je Tanja Biloglav, a redovno su u radionicama bile uključene i učiteljice Marina Andričić, Ksenija Bračić i Spomenka Kolak.

U periodu od listopada 2022. do ožujka 2023. , svaki drugi četvrtak u mjesecu smo proveli u zajedničkim radionicama na kojima smo upoznavali književna djela naše velike spisateljice Ivane Brlić Mažuranić (1874.-1938.).

Odabrali smo slijedeće naslove: Čudnovate zgode šegrta Hlapića i Šuma Striborova.

Glavni cilj projekta je bio približiti učenicima čitanje te ga predstaviti kao lijepi vid razonode, jer u ovo naše kompjutersko vrijeme, čitanje sve više gubi bitku sa raznim igiricama. Sekundarni cilj projekta je poboljšati čitanje kod učenika, omogućiti im da se oslobode čitati pred drugima te da o pročitanom znaju ponešto i ispričati.

Projekt smo započeli radionicom u kojoj smo razgovarali o čitanju, piscima, što oni rade, o bajkama i tko su sve likovi u bajkama te smo na kraju i prelistali slikovnice koje smo odabrali za projekt. Na slijedećoj radionici smo počeli sa čitanjem slikovnice Čudnovate zgode šegrta Hlapića. Uvodni dio su čitale učiteljice, a potom su se nizali učenici. Bilo je tu svega-smijeha, srama, ljutnje, pretihog čitanja, nerazumljivog čitanja, ali ipak smo na kraju zaključili da nam je bilo lijepo čitati. Na kraju radionice su učenici nacrtali likove onako kako su ih oni zamislili slušajući priču. Već na ovoj radionici smo shvatili da koliko god već slikovnica bila skraćena, ipak je preopširna za naše učenike, te smo za slijedeće dvije radionice pripremili još više skraćenu verziju priče što se pokazalo kao pun pogodak.

Nakon što smo pročitali priču, konačno je došao njihov medij na red- crtani film. Gotovo nitko od učenika nije gledao ranije film tako da im je svima bio doista jako zanimljiv i lagan za pratiti, jer su ipak memorirali veći dio radnje.

Nakon zimskih praznika smo krenuli sa čitanjem Šume Striborova. Tu smo već bili nešto iskusniji , tako da smo odmah krenuli sa potpuno prilagođenim tekstom te smo u dvije radionice pročitali i analizirali priču. U trećoj radionici vezanoj za ovu priču smo pogledali crtani film i zasluženo se počastili.

Kao što uvodni citat kaže da ako ne volimo čitati, još uvijek nismo pronašli pravu knjigu, nadamo se da je projekt barem malo skratio taj put u potrazi za pravom knjigom.

Podijeli
Prijatelji i Partneri
Skip to content