U Zagrebu je 30.06.i 01.07.2017. u organizaciji Udruge Anđeli održana Uvodna radionica za izradu PODD komunikacijske knjige.
Radionici su prisustvovale djelatnice iz sva 4 programa Centra za autizam: Katarina Landripet Harapin, Sanja Strukan Tocigl, Tanja Biloglav i Ivana Stojak.
Predavanja je održala Edda Medici iz Danske koja je jedini demonstrator u Europi ovlašten za držanje uvodnih radionica izvan svoje matične zemlje. Ostali demonstratori kojih je svega 5, smiju održavati radionice samo u svojim zemljama, dok naprednu radionicu održava jedino osnivačica metode.
Što je PODD (PragmaticOrganisationDynamicDisplay)?
PODD je prvenstveno način organizacije vokabulara za komunikaciju U BILO KOJE VRIJEME. PODD je 2007. razvila i autorski zaštitila GaylePorter(Melburn, Australia-Centar za edukaciju osoba sa cerebralnom paralizom) koja je govorni patolog sa 30 godišnjim iskustvom rada sa ljudima sa kompleksnim komunikacijskim potrebama. PODD su primarno počeli koristiti kod osoba s cerebralnom paralizom. Gayle Porter svoj rad bazira na normalnom djetetovom govornom razvoju i činjenici da se jezik može razvijati samo ako se upotrebljava.
Po čemu se PODD razlikuje od ostalih slikovno potpomognutih metoda?
Kao što i samo ime kaže: displeji knjige su organizirane pragmatično, po kategorijama i na način da doista svaki korisnik knjige potpuno samostalno, bez navođenja druge osobe izražava SVOJE mišljenje, želje, potrebe.
Jednako tako, ova metoda traži partnera-uvijek se radi o dvije osobe koje KOMUNICIRAJU. Također treba naglasiti da slikovna komunikacija nikako ne isključuje govor onoga koji dijete uči. Dapače, govor je uvijek prisutan ali se mora znati pronaći mjera.
Smisao ove metode nije samo u činjenici da netko izrazi svoju potrebu, već da sa drugom osobom komunicira, da je primijećen i shvaćen.
PODD knjige se izrađuju timski: terapeut, učitelj, roditelj, psiholog te je svaka knjiga individualizirana. Jednom kada knjiga postane dio života pojedinog djeteta, on ju nosi svugdje sa sobom, a koncipirana je tako da i onaj koji nije upoznat sa metodom i potpuni je laik u tome može uz dobro vođenje razumijeti što dotično dijete želi.
PODD se koristi kroz 2 oblika:
-komunikacijske knjige
-prilagođene stranice na elektroničkim pomagalima.
Možda bi iznenadilo, kada je već sve izraženija upotreba elektronskih komunikatora, da Gayle Porte, odnosno njena škola, preferira komunikacijsku knjigu (u papirnatom obliku).
Postoje tri različita oblika komunikacijske knjige, različiti nivoi početka primjene same knjige, a konačni oblik knjige ovisi o samom korisniku odnosno o njegovom usvajanju metode, kognitivnim mogućnostima kao i općem funkcioniranju.
Iako se metoda početno primjenjivala kod osoba s cerebralnom paralizom, sve više se primjenju i kod ostalih poremećaja pa tako i kod osoba s poremećajem iz autističnog spektra.