Krajem mjeseca studenog nestrpljivo su čekali održavanje radionice sadnje sobnog bilja, te sijanja sjemena pitomog kresa učenici 14.odgojno obrazovne skupine osnovnoškolskog programa autizma. U tome su im pomogle edukacijske rehabilitatorice voditeljica radionice Monika Jakobović i voditeljica skupine Sandra Rožman.
Niz istraživanja diljem svijeta su potvrdila da je briga o bilju aktivnost koja blagotvorno djeluje na naš um i tijelo. Briga za biljke razvija osjećaj odgovornosti, pruža više samopouzdanja i jača naše samopoštovanje. Neupitno je i to da se radom s biljem na najbolji način postajemo svjesniji svojih osjetila (gledamo, dodirujemo, mirišimo, slušamo).
Neka istraživanja su pokazala kako rad s biljkama kod djece s poremećajem iz spektra autizma da su ona otvorenije iskazivala radost, pozitivno djelovala na smanjenje neprimjerenih ponašanja, u konačnici utjecala na poboljšanje koncentracija i koordinacija pokreta.
I naša višegodišnja iskustva potvrđuju da ova kurikularna aktivnost učeniicma pruža zadovoljstvo, potiče želju za zajedništvom u ugodnom okruženju što pokazuju „uhvaćena“ okom učiteljice, lica učenika na priloženim fotografijama. Usredotočeni i uronjena pogleda u tu malu zelenu biljčicu, zrnca sjemena, učenici su za zanimanjem sudjelovali u cjelokupnom procesu. Briga o biljci koju su zasadili i sjemenu koji su posijali nastavlja se i dalje, dakako praćenjem u učionici. Doticaja s prirodom (zemlja, zrak, biljke) nikad dosta, a ovo je jedan od načina kako učenicima s poremećajem iz spektra autizma, posebno u ovo vrijeme pandemije, omogućiti iskustvo doživljaja u svakodnevnim životnim aktivnostima.