Tijekom pedagoške godine 2024./2025. u predškolskom odjelu Centra za autizam započeo je s radom Kabinet za poticanje razvoja senzorne integracije. Program poticanja razvoja senzorne integracije važan je dio sveobuhvatnog pristupa poticanju razvoja djece predškolske dobi s poremećajem iz spektra autizma.
Senzorna integracija predstavlja način na koji mozak prima, obrađuje i organizira informacije koje dolaze putem osjetila. Kod neurotipičnih osoba taj je proces prirodan i spontan. Međutim, kod djece s PSA (poremećajem iz spektra autizma) teškoće u senzornoj obradi javljaju se u 80–90 % slučajeva. Senzorna disfunkcija ograničava djetetovu sposobnost sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima – u vrtiću, kod kuće, tijekom igre i druženja s vršnjacima – te može dovesti do poteškoća u ponašanju, socijalizaciji, emocionalnoj stabilnosti, koncentraciji, samostalnosti i učenju.
Rano i predškolsko razdoblje ključno je za razvoj senzorne integracije, jer se tada u mozgu uspostavlja najveći broj živčanih veza. Zbog toga je izuzetno važno u tom razdoblju uključiti dijete s PSA u program poticanja senzorne integracije. U osmišljenom senzorno-integrativnom okruženju djetetu se pruža prilika za stjecanje iskustava, poticanje unutarnje motivacije za igru, a kroz izazovne i zabavne aktivnosti, prilagođene svakom djetetu, stimuliraju se senzorni sustavi. Time se olakšava integracija senzornih, motoričkih, kognitivnih i perceptivnih vještina.
Program djeluje na smanjenje nemira i napetosti, povećava svjesnost o vlastitom tijelu i predmetima iz okoline, poboljšava senzornu obradu podražaja te dijete postaje spremnije za sudjelovanje u svakodnevnim aktivnostima i za učenje. Tijekom programa djeca razvijaju sposobnosti koncentracije, koordinacije pokreta, emocionalne stabilnosti i socijalnih vještina.
Program provodi edukacijski rehabilitator – stručnjak za senzornu integraciju – u posebno opremljenom kabinetu, kao i u zajedničkim prostorima vrtića, u odgojno-obrazovnim skupinama zajedno s voditeljima skupina. Roditeljima se pružaju potrebne informacije kako bi ciljeve programa mogli provoditi i u svakodnevnim situacijama.

















