Okrugli stol pod nazivom "Uključivanje djece s autizmom u redovne vrtiće" održan je 25. travnja 2012. u prostorijama predškolskog programa Nad lipom 13/1 kao završna aktivnost u Centru za autizam povodom obilježavanja Svjetskog dana svijesti o autizmu. Okruglom stolu nazočilo je trideset djelatnika iz predškolskih ustanova Grada Zagreba. Voditeljica predškolskog programa Centra za autizam Žarka Klopotan prikazala je ciljeve programa i osnovne smjernice: daljne usavršavanje specifičnih metoda rada za djecu s autizmom, razvijanje Programa djelomične integracije djece s autizmom u redovne vrtiće i primjenu osobno usmjerenog planiranja. O provođenju Programa djelomične integracije govorila je defektologinja Ivana Jegjud, a o osobno usmjerenom planiranju defektologinja Dijana Kamenski. Prikaze svoga rada s djecom s autizmom dali su stručni djelatnici iz Dječjeg vrtića "Vrtuljak" u Zaprešiću kao i psihologinja iz Dječjeg vrtića "Šegrt Hlapić" iz Sesveta. Svrha okruglog stola je postignuta: vrtići koji provode uključivanje djece s autizmom dobili su priliku za razmjenu iskustava i poticaj da s osmišljenom praksom uključivanja djece s autizmom nastave i dalje.
|
|
U organizaciji UNDP i Učilišta za obrazovanje odraslih - IDEM pristupilo se edukaciji djelatnika iz Centra za autizam za djelovanje u mobilnim stručnim timovima.
Edukaciju je uspješno završilo 18 djelatnika. Svoje potvrdnice dobili su na okruglom stolu Transformacija Centra za autizam Zagreb koji je održan 16. travnja 2012. u prostorijama Ministarstva socijalne politike i mladih. I u toj je prigodi istaknuta velika važnost socijalnog i edukacijskog uključivanja učenika s poremećajem iz autističnog spektra u redovne odgojno-obrazovne ustanove, ali i stvaranju preduvjeta inkluzivnog školovanja.
Neposredno prije, na 9. kongresu Saveza defektologa Hrvatske, koji je održan u Varaždinu od 12. do 14. travnja 2012. prezentiran je stručni rad voditeljice predškolskog i osnovno školskog programa Centra za autizam Žarke Klopotan i dr.sc. Jasmine Frey Škrinjar s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta pod naslovom "Evaluacija učinaka rada mobilnih stručnih timova za učenika s poremećajem iz autističnog spektra i s intelektualnim teškoćama u redovnim školama". U radu je posebno je istaknuta važnost i neophodnost stručne potpore učiteljima u redovnim školama koje pohađaju učenici s autizmom.