EDUKACIJA POMOĆNIKA U NASTAVI

    Stručnjaci iz naše ustanove sudjelovali su kao predavači i voditelji radionica u Projektu edukacije pomoćnika u nastavi u organizaciji Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba i Agencije za odgoj i obrazovanje održanog 15.,16. i 17. rujna 2014. u Zagrebu. Tijekom prvog i drugog dana edukacije, pomoćnici u nastavi stjecali su potrebita znanja o učenicima s teškoćama u razvoju i podršci koja im je potrebna u redovnoj školi. Predavanja su održali stručnjaci iz specijaliziranih ustanova grada Zagreba i eminentni predavači iz svog područja rada vezano za učenike s posebnim potrebama.

    U okviru edukacije predavanje o „Karakteristikama učenika s autizmom“ održala je ravnateljica Centra za autizam, Žarka Klopotan, specijalist rane intervencije. Predavanje je bilo usmjereno na upoznavanje pomoćnika u nastavi s razvojnim osobitostima učenika s autizmom i Aspergerovim poremećajem, na području komunikacije, ponašanja i socijalne interakcije. Nadalje, predavanje na temu „Podrška učenicima s autizmom“ održala je Ljiljana Umićević, profesor defektolog. U predavanju, pomoćnici u nastavi imali su priliku čuti i vidjeti koji su oblici i vrste podrške potrebni učeniku s autizmom u redovnoj nastavi radi ostvarivanja njihove optimalne komunikacije s okolinom, podržavanja učenja i ponašanja kao i pružanja podrške u stjecanju praktičnih vještina, znanja i navika.

    Treći dan edukacije, u našoj ustanovi su održane tri radionice, a svaka je radionica trajala 45 minuta. Pomoćnici u nastavi, njih 75 sudjelovalo je naizmjence po grupama u radu svake radionice. Radionice su održane na temu:

1. Obilježja komunikacije i učenja te strategije u radu s učenicima s autizmom u redovnoj školi, voditelji radionice: Nives Mamić, profesor defektolog spec. rane intervencije i Sanja Blažević, profesor rehabilitator

2. Obilježja ponašanja i socijalnih interakcija te strategije u radu s učenicima s autizmom u redovnoj školi, Ivana Stojak, profesor defektolog i Ana Ružić, profesor rehabilitator

3.Posebni (ograničeni) interesi , rutine i teškoće senzorne obrade kod učenika s autizmom, dr. sc. Dragana Mamić, profesor defektolog i rehabilitator senzorne integracije i Đurđica Sokolić, profesor defektolog.

    Radionice su bile obogaćene iskustvenim vježbama i video prikazima te su sudionici imali priliku tražiti i dobiti odgovore vezane za individualnu podršku koju pružaju učenicima s teškoćama u redovnoj školi. Pomoćnici u nastavi u provedenoj evaluaciji radionica putem evaluacijskih lista navode pozitivne komentare i odlične kolektivne utiske te su izrazito zadovoljni svojim boravkom u našoj ustanovi. Potaknuti ocjenama koje su pomoćnici u nastavi dali radionicama, možemo reći da je ostvarena naša misija pružanja edukativne podrške pomoćnicima u nastavi a time posredno osigurano pružanje odgovaraujće i primjerene podrške učenicima s autizmom uključenih u redovne škole.

Uključivanje djece s autizmom u redovne vrtiće - Okrugli stol

   Okrugli stol pod nazivom "Uključivanje djece s autizmom u redovne vrtiće" održan je 25. travnja 2012. u prostorijama predškolskog programa Nad lipom 13/1 kao završna aktivnost u Centru za autizam povodom obilježavanja Svjetskog dana svijesti o autizmu. Okruglom stolu nazočilo je trideset djelatnika iz predškolskih ustanova Grada Zagreba. Voditeljica predškolskog programa Centra za autizam Žarka Klopotan  prikazala je ciljeve programa i osnovne smjernice: daljne usavršavanje specifičnih metoda rada za djecu s autizmom, razvijanje Programa djelomične integracije djece s autizmom u redovne vrtiće i primjenu osobno usmjerenog planiranja. O provođenju Programa djelomične integracije govorila je defektologinja Ivana Jegjud, a o osobno usmjerenom planiranju defektologinja Dijana Kamenski. Prikaze svoga rada s djecom s autizmom dali su stručni djelatnici iz Dječjeg vrtića "Vrtuljak" u Zaprešiću kao i psihologinja iz Dječjeg vrtića  "Šegrt Hlapić" iz Sesveta. Svrha okruglog stola je postignuta: vrtići koji provode uključivanje djece s autizmom dobili su priliku za razmjenu iskustava i poticaj da s osmišljenom praksom uključivanja djece s autizmom nastave i dalje.


Centar za autizam je otvoren za suradnju i razvijanje stručne podrške na terenu.



DSC00132 DSC00135

Transformacija Centra za autizam - Okrugli stol

    U organizaciji UNDP i Učilišta za obrazovanje odraslih - IDEM pristupilo se edukaciji djelatnika iz Centra za autizam za djelovanje u mobilnim stručnim timovima.

   Edukaciju je uspješno završilo 18 djelatnika. Svoje potvrdnice dobili su na okruglom stolu Transformacija Centra za autizam Zagreb koji je održan 16. travnja 2012. u prostorijama Ministarstva socijalne politike i mladih. I u toj je prigodi istaknuta velika važnost socijalnog i edukacijskog uključivanja učenika s poremećajem iz autističnog spektra u redovne odgojno-obrazovne ustanove, ali i stvaranju preduvjeta inkluzivnog školovanja.

    Neposredno prije, na 9. kongresu Saveza defektologa Hrvatske, koji je održan u Varaždinu od 12. do 14. travnja 2012. prezentiran je stručni rad voditeljice predškolskog i osnovno školskog programa Centra za autizam Žarke Klopotan i dr.sc. Jasmine Frey Škrinjar s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta pod naslovom "Evaluacija učinaka rada mobilnih stručnih timova za učenika s poremećajem iz autističnog spektra i s intelektualnim teškoćama u redovnim školama". U radu je posebno je istaknuta važnost i neophodnost stručne potpore učiteljima u redovnim školama koje pohađaju učenici s autizmom.
DSC00111 DSC00113

DSC00122

 


 

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica