Povodom tjedna psihologije na Filozofskom fakultetu u Osijeku od 22.2. do 24.2.2018. održan je VII. znanstveno-stručni skup pod nazivom: „Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici“ na kojem je psihologinja Centra za autizam Ivana Sladić Kljajić izložila rad: „Stavovi učenika tipičnog razvoja prema vršnjacima s autizmom – Projekt: Bogatstvo različitosti“. Projekt Bogatstvo različitosti provodio se u suradnji dviju ustanova, Centra za autizam Zagreb i OŠ Granešina kroz dvije školske godine 2015./2016. i 2016./2017., a u izradi rada sudjelovale su djelatnice Centra za autizam (Ljiljana Umićević i Ivana Sladić Kljajić, pridruženi član Karolina Babli) i Anita Poslon, prof. hrvatskoga jezika iz OŠ Granešina. Spomenuti rad je na znanstveno-stručnom skupu u Osijeku nagrađen kao najbolji rad u kategoriji Istraživački radovi.
Naše kolegice sudjelovale su u radu Županijskog stručnog vijeća za učitelje engleskoga jezika održanog 7. 12. 2016. godine u OŠ Vjenceslava Novaka. Psihologinja Ivana Sladić Kljajić održala je predavanje pod nazivom "Obilježja učenika s poremećajem iz spektra autizma i stilovi učenja", a logopedinja Radmila Amanović govorila je o "Didaktičko - metodičkim prilagodbama za jezično - komunikacijsko područje u radu s učenicima s poremećajem iz spektra autizma".
Opširnije:Predavanje za učitelje engleskog jezika na Županijskom stručnom vijeću
Na poziv Agencije za odgoj i obrazovanje, mobilni stručni tim Centra za autizam je 28. listopada 2016. u u Varaždinu održao predavanje i radionicu za nastavnike Gospodarske škole na temu podrške učenicima s poremećajem iz spektra autizma. Na rasporedu su bila slijedeća predavanja: „Osobitosti i strategije u radu s učenicima s PSA“ - Ivana Sladić Kljajić , prof.psih. i Nives Mamić, prof.def. (stručni suradnik psiholog i učitelj rehabilitator – Centar za autizam Zagreb) te „Individualizirani odgojno-obrazovni programi“ - Ljiljana Umićević, prof.def. (učitelj rehabilitator, savjetnik, Centar za autizam, Zagreb). Nakon predavanja uslijedila je rasprava i evaluacija uz stručno metodičke upute za rad s učenikom s PSA u srednjoj školi. Stručni skup je obilježila ugodna i suradnička atmosfera s korisnom razmjenom informacija i iskustava.
Na poziv Agencija za odgoj i obrazovanje, mobilni stručni tim Centra za autizam je 02. prosinca 2015. u OŠ Jurja Habdelića, Velika Gorica održao predavanje i radionicu za stručni skup na temu ''Podrška učenicima iz autističnog poremećaja''. Predavanje i radionicu “Primjerene metode u radu s učenicima s PAS’’ na temu održala je Ljiljana Umičević, a predavanje i radionicu “Nepoželjna ponašanja kod učenika s PAS”, Nives Mamić i Sanja Blažević. Stručni skup je protekao u ugodnom i suradničkom ozračju, a razmjena iskustava zasigurno će svim sudionicima biti od koristi u budućem radu s učenicima s poremećajem iz autističnog spektra.
Opširnije:Mobilni stručni tim u OŠ Jurja Habdelića, Velika Gorica
Stručnjaci iz naše ustanove sudjelovali su kao predavači i voditelji radionica u Projektu edukacije pomoćnika u nastavi u organizaciji Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba i Agencije za odgoj i obrazovanje održanog 15.,16. i 17. rujna 2014. u Zagrebu. Tijekom prvog i drugog dana edukacije, pomoćnici u nastavi stjecali su potrebita znanja o učenicima s teškoćama u razvoju i podršci koja im je potrebna u redovnoj školi. Predavanja su održali stručnjaci iz specijaliziranih ustanova grada Zagreba i eminentni predavači iz svog područja rada vezano za učenike s posebnim potrebama.
U okviru edukacije predavanje o „Karakteristikama učenika s autizmom“ održala je ravnateljica Centra za autizam, Žarka Klopotan, specijalist rane intervencije. Predavanje je bilo usmjereno na upoznavanje pomoćnika u nastavi s razvojnim osobitostima učenika s autizmom i Aspergerovim poremećajem, na području komunikacije, ponašanja i socijalne interakcije. Nadalje, predavanje na temu „Podrška učenicima s autizmom“ održala je Ljiljana Umićević, profesor defektolog. U predavanju, pomoćnici u nastavi imali su priliku čuti i vidjeti koji su oblici i vrste podrške potrebni učeniku s autizmom u redovnoj nastavi radi ostvarivanja njihove optimalne komunikacije s okolinom, podržavanja učenja i ponašanja kao i pružanja podrške u stjecanju praktičnih vještina, znanja i navika.
Treći dan edukacije, u našoj ustanovi su održane tri radionice, a svaka je radionica trajala 45 minuta. Pomoćnici u nastavi, njih 75 sudjelovalo je naizmjence po grupama u radu svake radionice. Radionice su održane na temu:
1. Obilježja komunikacije i učenja te strategije u radu s učenicima s autizmom u redovnoj školi, voditelji radionice: Nives Mamić, profesor defektolog spec. rane intervencije i Sanja Blažević, profesor rehabilitator
2. Obilježja ponašanja i socijalnih interakcija te strategije u radu s učenicima s autizmom u redovnoj školi, Ivana Stojak, profesor defektolog i Ana Ružić, profesor rehabilitator
3.Posebni (ograničeni) interesi , rutine i teškoće senzorne obrade kod učenika s autizmom, dr. sc. Dragana Mamić, profesor defektolog i rehabilitator senzorne integracije i Đurđica Sokolić, profesor defektolog.
Radionice su bile obogaćene iskustvenim vježbama i video prikazima te su sudionici imali priliku tražiti i dobiti odgovore vezane za individualnu podršku koju pružaju učenicima s teškoćama u redovnoj školi. Pomoćnici u nastavi u provedenoj evaluaciji radionica putem evaluacijskih lista navode pozitivne komentare i odlične kolektivne utiske te su izrazito zadovoljni svojim boravkom u našoj ustanovi. Potaknuti ocjenama koje su pomoćnici u nastavi dali radionicama, možemo reći da je ostvarena naša misija pružanja edukativne podrške pomoćnicima u nastavi a time posredno osigurano pružanje odgovaraujće i primjerene podrške učenicima s autizmom uključenih u redovne škole.