Božićna priWEBba 2020

U inat tmurnim i teškim oblacima neobičnog vremena u kojem živimo, naši su učenici pokazali da je božićna priredba, kreativno i nadasve primjereno nazvana priWEBba, itekako moguća... i da ne postoji tako mračan oblak koliko može biti sjajno naše sunce. I da ne postoji tako tmurno vrijeme, koliko šareno može biti naše srce što mu se odupire.

Video se može pogledati klikom na fotografiju.

Sveti Niko Centrom šeta nosi djeci darove!

Tra-la-la-la-la došao nam je sveti Nikola! No ove godine se naš dobri, stari Nikola ipak morao malo više paziti. Kako nam je Nikola stariji gospodin, tako u ovim okolnostima mora jako paziti na svoje zdravlje. Zbog duge i guste brade maske mu ne stoje najbolje, pa je tako odlučio da ipak neće stupati u kontakt sa našim učenicima. (pa kako bi samo odolio da ih ne zagrli??)

No to ne znači da sveti Nikola nije mislio na naše učenike! A ne! On je preko svojih prijatelja iz Erste card cluba našim učenicima napunio čizmice bili oni u školi ili kod kuće- svi su zaslužili slatkiše u svojim čizmicama!

Dragi naš Nikola i svi tvoji prijatelji iz Erste card cluba- HVALA! Nedostajao si nam ove godine ali svi ćemo se potruditi i dalje biti dobri i poslušni i nadamo se da ćemo se družiti u 2021.!

Opširnije:Sveti Niko Centrom šeta nosi djeci darove!

Svi sveti

I ove smo godine u školi obilježili blagdan Svih svetih. Prisjetili smo se naših najmilijih i svih naših prijatelja, učenika i kolega koji više nisu s nama, no zauvijek su u našim mislima.

Prisjetimo se naših voljenih, zapalimo svijeću, ostavimo cvijet, no budimo odgovorni i pazimo jedni na druge!

 

Pati bez suze, živi bez psovke,
i budi mirno nesretan.
Tašte su suze, a jadikovke
ublažit neće gorki san.

Podaj se pjanom vjetru života,
pa nek te vije bilo kud;
pusti ko listak nek te mota
u ludi polet vihor lud.

Leti ko lišće što vir ga vije
za let si, dušo, stvorena.
Za zemlju nije, za pokoj nije
cvijet što nema korijena.

                         Tin Ujević

Opširnije:Svi sveti

ACE Arts and Creativity in Education druga međunarodna umjetničko znanstvena konferencija 18.-19.10.2020.

Drugu godinu za redom Učiteljski fakultet u Zagrebu je u suradnji s Muzejom za umjetnost i obrt, Akademijom likovnih umjetnosti u Zagrebu, Akademijom dramskih umjetnosti, Muzičkom akademijom te Školom primijenjene umjetnosti i dizajna organizira konferenciju koja predstavlja i postavlja novitete i trendove u području kreativno-umjetničke edukacije.

Konferencija je ove godine prihvatila (nepoželjne) virtualne trendove nametnute pandemijskim uvjetima. U dva dana sudionici su imali prilike sudjelovati na brojnim predavanjima, radionicama i prezentacijama niza znanstvenih radova iz različitih područja umjetnosti i obrazovanja.

Stručnjaci iz umjetničkih i znanstvenih područja iz Hrvatske, Slovenije, Kanade, SAD-a, Njemačke, Švicarske i Velike Britanije podijelili su svoja iskustva u predavanjima i izlaganjima podijeljenim na 2 dana, gotovo 20 sati predavanja u paralelnim sesijama.

Centar za autizam na ACE konferenciji predstavio je svoj projekt ilustriranog romana:
Anđela, Borna i Samuel – Naša priča iz vlaka

Ilustracije učenika Centra za autizam inspirirane doživljajem romana „Vlak u snijegu” Mate Lovraka i istoimenim filmom iz 1976. godine”

Sandra Rožman i Stanka Pinjuh prezentirale su dvogodišnji projekt, od začetka ideje do realizacije i tiska, objašnjavajući razradu plana i metode rada u svim fazama projekta.

Projekt kao i sam proizvod - ilustrirani roman namijenjen učenicima s prilagođenim obrazovnim potrebama - naišao je na simpatije, odobravanja i hvale stručnjaka iz područja obrazovanja, edukacije svih razina (od vrtića pa sve do visokog obrazovanja) i svih područja umjetnosti. 

 

Svjetski dan kravate

Kravata oko vrata znak je nas Hrvata!

Usprkos svim brigama koje nas more, i smo godine u našoj školi, na nama svojstven način, obilježili Svjetski dan kravate.

Imena hrvatskih velikana koje naši učenici svakodnevno susreću na novčanicama, tablama zagrebačkih ulica i trgova, na spomenicima koji krase naš grad, u pričama koje čitaju i slušaju u školi, često ostanu nepovezana s njihovim likom i djelom.

Učenici su te hrvatske velikane upoznali slikajući njihove portrete. Svaki je učenik imao svog velikana, heroja i heroinu, te je saznao nešto više o životu i radu osobe koju portretira.

Osim što portreti hrvatskih velikana sada krase zidove naše škole oni nas podsjećaju da budemo hrabri i jaki poput njih.

Opširnije:Svjetski dan kravate

EUROPSKI TJEDAN ŠKOLSKOG SPORTA

Europski tjedan školskog sporta  u Republici Hrvatskoj obilježava se ove godine  23.-30. 9. 2020. Učenici Programa intelektualnih teškoća Centra za autizam obilježili su ga vježbanjem poligona u velikoj školskoj sportskoj dvorani. Aktivni  su bili svi prisutni učenici 1.-8. razreda i jedanaest odgojno-obrazovnih skupina (dana 28.9.2020.) uz potporu svojih učiteljica i učitelja defektologa i edukacijskih rehabilitatora i učiteljica tjelesne i zdravstvene kulture Sandre Jadrijević, Lee Biloglav (pripravnice) i Andrijane Đumlan-Cetin.

Lijepo je bilo vidjeti koliko nas je puno bilo i kako smo aktivni.

Opširnije:EUROPSKI TJEDAN ŠKOLSKOG SPORTA

"Naša priča iz vlaka"

 

Ilustracije učenika Centra za autizam inspirirane doživljajem romana "Vlak u snijegu"

SOCIJALNO DISTANCIRANJE I SVAKODNEVNI ŽIVOT S AUTIZMOM

 

 

 

Pandemija Covid-19 promijenila je svijet, promijenila je život svih ljudi. Ne smijemo zaboraviti na one vrlo ranjive osobe koji su i inače socijalno izolirani, svojim poremećajem ali i društvenom marginalizacijom zbog nerazumijevanja, nedostatne svijesti i vidljivosti.

Poremećaje iz autističnog spektra obilježava potreba za socijalnom izolacijom, povlačenjem od gužve, buke, previše podražaja, previše intenzivnog kontakta i komunikacije koju je teško pratiti i u njoj sudjelovati. To istovremeno ne znači da osobama s autizmom nisu potrebni socijalni kontakti, susreti s drugim ljudima i njihova pažnja. Oni doista vole odnos 1:1 u kojem se najbolje snalaze, vole biti prepoznati, vidljivi, nekome zanimljivi i prihvaćeni, vole komunicirati o temama koje ih zanimaju i dobivati podršku sugovornika u održavanju kontakta i razgovora. Izuzetno im je važna struktura dana, njihova rutina i navike. Svaka promjena koju nije moguće predvidjeti, najaviti i na neki način kompenzirati unosi nemir. Izostanak strukture i rutine podiže ionako visoku razinu anksioznosti.

Svakodnevni život osoba s autizmom značajno se promijenio. Sve manje izlaze van zbog sve većeg rizika po zdravlje, ne idu u trgovinu, omiljeni kafić pa ni liječniku ukoliko nije baš nužno, ne odlaze na rehabilitacijski tretman, na radne aktivnosti ili rekreaciju. Osobe koje žive u ustanovi ili u životnim zajednicama nekako se bolje nose sa mjerama izolacije i socijalnog distanciranja. Njihov život je relativno miran, bez mnogo izazova, struktura dana se održava koliko god je moguće, a kad nije moguće nastoji se kompenzirati. Posjeti roditelja zamijenjeni su čestim telefonskim kontaktima i video pozivima, svakodnevnim spremanjem utješne hrane ili stizanjem dostava pred vrata. Do nedavno su išli u duge šetnje, a sada izlaske van na neki način nadomještavaju zaposlenici koji dolaze kao dodatna podrška u A / B rasporedu i koji donose nove teme i sadržaje odnosa. Tu je i rekreacija u dnevnom boravku, zabavne fitness seanse ili boravak u dvorištu. Sadržaji u domaćinstvu, kreativni sadržaji vezani uz Uskrs, gledanje škole na TV-u, video-spotova omiljene glazbe ili snimaka utakmica, fotografija s mjesta gdje su sve bili., više vremena posvećenog njezi tijela, sve to može zaokupiti pažnju osobe s autizmom. Planiranje dana nekog neće zaokupiti jer on već planira ljetovanje. Njemu je potrebno dati siguran odgovor kada i koliko će čekati i da će sve biti u redu, mada je još uvijek neizvjesno.

Osobe s autizmom koje žive u roditeljskom domu suočavaju se s daleko većim promjenama i izazovima. Roditeljima je veoma teško objasniti im zašto ne mogu u Centar, zašto im se promijenio život i koliko je važno da ostanu kod kuće i ne idu u dućan ili u šetnju. Mnogo je teže nadomjestiti vrijeme i sadržaje kojih su se prisilno morali odreći. Imaju i značajno manje kontakata negoli osobe koje žive u ustanovi. Vrijeme prolazi, ali njihova anksioznost očito raste i sve češće inzistiraju na svojim rutinama i navikama koje nije lako kompenzirati. Njih je mnogo teže okupirati sadržajima u domu ako su navikli da veći dio dana provode u ustanovi, da se više kreću i koriste sadržaje u zajednici, imaju više socijalnih kontakata i inače nemaju obvezu sudjelovanja u domaćinskim poslovima. Velik je rizik poremećaja u spavanju, zamjene dana i noći, odgođene i kronične stresne reakcije kako na promjene tako i na proživljen strah npr. od potresa, bolesti, odlaska u bolnicu i sl. Neki će kompenzirati stresove hranom, neki spavanjem, no kod dijela njih rasti će nemir i agresivnost. Roditelji, posebno oni stariji i s narušenim zdravljem ionako se teško nose sa svojom odraslom djecom punom snage i energije. Nerijetko su prisutne želje za povratkom vremena kada je cijela obitelj bila na okupu, kada su roditelji bili mlađi, snažni i davali dostatnu sigurnost i podršku. Ti roditelji osjećaju se napušteni i posve sami. Jedna majka je s boli izrekla da ju je više strah nemogućnosti da svom sinu pruži potrebnu podršku ili da mu istu osigura negoli da se razboli od korona virusa. Odlazak na hospitalizaciju u psihijatrijsku bolnicu gotovo da je nemoguća misija i nosi dodatni rizik, a savjetovanje i korekcija terapije putem telefona čini se jedinom izvjesnom opcijom. Ova situacija mjera izolacije i socijalnog distanciranja nosi izuzetno visok rizik upravo za ove osobe s autizmom i njihove starije roditelje koji trenutno nemaju sustavnu podršku.

Kada dođu bolja vremena i ukinu se mjere prevencije i zaštite, treba se sjetiti osoba s autizmom. Ono što mnogi od njih žive cijeli život, sada smo sami proživjeli i imali priliku barem malo osjetiti samoću i napuštenost, udaljenost od ljudi koji su nam važni ili bili važni, zaziranje od ljudi koji nam nehotice mogu nauditi. Treba se prisjetiti kako ponekad nije jednostavno nositi se s bližnjima ali i sa samim sobom. Treba upamtiti koliko je bilo teško biti sam u okružju doma i najbližih, ali i kako može biti težak osjećaj samoće čak i kad nisi sam. Sve to nas treba naučiti kako da kreiramo bolju zajednicu u kojoj će osobe s autizmom naći svoje mjesto.

Povodom Svjetskog dana svijesti o autizmu 2020. godine obilježenog po život opasnom prijetnjom zaraze Covid-19 virusom, u ime svih odraslih korisnika Centra za autizam, njihovih roditelja i profesionalaca koji su s njima povezani

voditeljica Programa za odrasle osobe s autizmom:

Renata Vragović

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica