17. Cash&Carry

Nastavnički odsjek Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 14.5.2022. po 17. je put organizirao jedinstvenu kulturno-likovnu, edukacijsku, promotivnu, glazbenu i humanitarnu manifestaciju. Ni ove godine nije nedostajalo sadržaja, i ove su godine studenti pokazali kako njihovoj kreativnosti nema granice. I ove su godine pokazali kako su, itekako, socijalno osviješteni.

Po jubilarni 10. put, studenti Nastavničkog odsjeka ALU su, donacijom svojih radova, prikupljali sredstva za podršku likovnom radu i izražavanju u našem Centru. Po 10. put, studenti su odlučili pomoći našoj UZ Grana, izložiti radove vrijednih ruku naših zadrugara rame uz rame sa svojim radovima!

Osim prodajne izložbe na kojoj su izloženi radovi UZ Grana, i ove je godine jedan veliki dio izložbenog zida bio rezerviran za radove nastale na Likovnoj kulturi i Terapiji likovnošću u našem Centru. Tako su ove godine izloženi veseli pejzaži nastalo po uzoru na radove Ivana Rabuzina.

Zahvalni smo na prekrasnom prijateljstvu i nadamo se kako ćemo još dugi niz godina uživati u suradnji sa budućim generacijama studenata te vrijedne treće godine preddiplomskog studija na Nastavničkom odsjeku.

Opširnije:17. Cash&Carry

EKOLOŠKI PROJEKT „MIRISNE KAPLJICE IZ CENTRA ZA AUTIZAM“

Učenici Centra za autizam 2018. godine sudjelovali su na Kauflandovom likovnom natječaju „Kaufland škola voća i povrća“, pobjedom i osvojenim prvim mjestom škola je dobila cjelogodišnju zalihu voća i povrća, kao i donaciju  raznovrsnog bilja te tako krenula u realizaciju nastanka školskog cvjetnjaka.

Dio planiranih  aktivnosti u školskom kurikulumu usmjeren je na brigu i uzgoj raznolikih biljnih vrsta, gnojidbu, orezivanje, uklanjanje korova, sadnju i okopavanje pa je tako cvjetnjak svake godine bio sve veći i ljepši. Učenici su bili zainteresirani i izrazito motivirani pa im je cvjetnjak bio prostor za rad, ali  i za odmor i relaksaciju. Niz zadataka predviđenih radnim odgojem i radnim osposobljavanjem realizirano je kroz praktični rad u cvjetnjaku.

„Najbolje sredstvo intelektualnog i moralnog razvoja jest kontakt sa zemljom, suncem, vodom – bogat život na otvorenom. Dati učenicima da dotaknu živo i stvarno“ – tvrdi Rosa Agazzi, talijanska pedagoginja (1866. – 1951.), uz Mariju Montessori najpoznatiji talijanski pedagog početkom 20.stoljeća, koja je razradila sustav slobodnih dječjih djelatnosti, poznatiji kao Agazzijina metoda.

U školskom cvjetnjaku Centra za autizam izrasli su predivni grmovi ružmarina koji su  svojim osebujnim mirisom privlačili  brojne šetače. Učiteljice su odlučili iskoristi ovu veoma ljekoviti biljku i educirale se kako od ružmarina izraditi mirisno ulje. Cijeli proces izrade slikovno su popratile i prilagodile interesima i sposobnostima učenika. Cilj samog projekta bio je potaknuti učenike na suradnju, uključenost, samoinicijativnost, razvijanje osjećaja produktivnosti, stjecanje radnih kompetencija, razvijanje osjećaja zadovoljstva nakon dobivenog konačnog proizvoda, osvještavanje važnosti ekologije, bio uzgoja, briga o vlastitom zdravlju i stjecanje poduzetničkih kompetencija. Potaknute cijelim projektom oformile su i vrtlarsko - aranžersku sekciju unutar učeničke zadruge „Grana“. Planiranim projektom pokrivene su i međupredmetne teme; zdravlje - zdravi stilovi života, višedimenzionalni model zdravlja; poduzetništvo -  inovativna i kreativna rješenja, te održivi razvoj - sudjelovanje u aktivnostima škole na zaštiti okoliša, identificiranje primjera dobroga odnosa prema prirodi, razlikovanje pozitivnih i negativnih utjecaja čovjeka na prirodu i okoliš, uočavanje da u prirodi postoji međudjelovanje i međuovisnost.

Za izradu macerata  odnosno ulja od ružmarina potrebna su samo dva sastojka, a najduži dio izrade je zapravo vrijeme čekanja da ulje bude gotovo. Potrebni sastojci su; svježi ružmarin. hladno prešano ulje po izboru (maslinovo, suncokretovo) i čista staklenka. Za postupak izrade ružmarinova ulja izrađena je vizualno-kognitivna podrška kako bi učenicima olakšali proces učenja i realizacije. Aktivnosti istraživanja i stjecanja različitih znanja izravnim i neposrednim iskustvom, učenje „iz prve ruke“ povezuje učenika i prirodu. Nakon svih učinjenih priprema krenula je sama realizacija projekta, ružmarin je ubran 29.listopada 2021., nakon što je opran i  osušen učenici su odvojili njegove listiće od stabljike, zatim su ga slagali u čistu, suhu staklenku i zalijevali uljem, čvrsto zatvorili, prekrili papirnatom vrećicom i ostavili 40 dana, koliko je trajao proces maceracije. Maceracija je završila 7. prosinca 2021. nakon čega je uslijedilo cijeđenje i pretakanje ulja u bočice. Učiteljice su u učionicu donijele difuzor i cijeli prostor mirisao je po ružmarinu, ujedno su se učenici i učiteljice potsjetili na važnosti zaštite respiratornog trakta i preveniranja zaraze i bolesti.

Za prezentaciju proizvoda učenici i učiteljice izradili su i upečatljivu, zanimljivu ambalažu sa naglaskom na reciklirane i prirodne materijale. Papir i Sizzix stroj bili su dovoljni da nastanu prekrasne kutije za ulje od ružmarina, također je izrađen i letak o kratkom opisu proizvoda i prezentaciji njegovog nastanka.

Tijekom procesa nastanka ulja od ružmarina ostvareni su svi predviđeni ciljevi, potaknuta je  radoznalost učenika, uključenost i samoinicijativa u radu. Sva učenikova osjetila bila su uključena u učenje i stjecanje novih iskustava. Učenici su uživali i s interesom pratili svaki korak projekta te aktivno sudjelovali u realizaciji. Svakodnevno korištenje ulja u razrednom difuzoru u cilju stvaranja ugodne, opuštene, terapijske atmosfere nametnula se kao primarna aktivnost tijekom blagdanskog razdoblja.

 Ekološki projekt „Mirisne kapljice iz centra za autizam - izrada ulja od ružmarina“ ušao je i u svoju završnu fazu prijavom na natječaj "ekoLucija 101: Uvod u ekološku revoluciju"  kojemu je cilj potaknuti ekološku svijest za stvaranje održivog svijeta na nov način.

Projekt "ekoLucija 101: Uvod u ekološku revoluciju" osmislio je portal srednja.hr, a partneri projekta bili su Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Prijaviti su se mogli svi projekti koji su poboljšali održivost i ekologiju škole. Od renovacije koja je poboljšala energetsku učinkovitost, sadnje i/ili uređenja školskog vrta, akcije recikliranja plastike ili papira, manifestacija za proslavu Dana planeta Zemlje, do provedbe različitih edukacija ili aktivnosti. Ukratko, prijaviti su se mogle sve aktivnosti koje su se provodile u školama s ciljem podizanja razine svijesti o važnosti ekologije kod učenika, djelatnika i u lokalnoj zajednici. Na natječaj je bilo prijavljeno četrdeset projekata, pobjednike je odabrao žiri, a proglašenje se održalo u sklopu jednodnevne video konferencije u organizaciji portala srednja.hr na Dan planeta Zemlje, 22. travnja 2022. godine. Konferencija je okupila  stručnjake raznih profila koji su govorili o ekologiji svatko iz svoje perspektive. Ekološki projekt „Mirisne kapljice iz Centra za autizam“ također je osvojio priznanje za sudjelovanje u najboljem ekoprojektu. Važne komponente projekta bili su poduzetništvo odnosno sam tijek procesa koji je trajao pet godina; od likovnog natječaja, suradnje s Kauflandom, osnivanja nove sekcije u učeničkoj zadruzi, iskustvenog učenja kroz praktičan rad u cvjetnjaku do  osmišljavanje i stvaranje gotovog proizvoda korisnog za zdravlje, s naglaskom na očuvanje prirode i održivi razvoj.

Opširnije:EKOLOŠKI PROJEKT „MIRISNE KAPLJICE IZ CENTRA ZA AUTIZAM“

Dan za moju majku

Majčin dan je blagdan koji se slavi u čast svim majkama, a u Hrvatskoj se obilježava svake druge nedjelje u svibnju. U četvrtak, 5. svibnja smo u našem Centru obilježili Majčin dan u sklopu radionice "Dan za moju majku", u kojoj su učenici sudjelovali u izradi prigodnih čestitki i buketa koristeći se likovnim tehnikama otiskivanja pomoću vilica, štambilja od spužvica i prstiju. Također je izrađen i prigodni pano, a cijelu radionicu krasila je pjesmica "Čestitka majčici".

Opširnije:Dan za moju majku

Kolo prijateljstva u Knjižnici Dubrava

Iako postoji jedan dan u godini, a to je 22. travnja, kad se posebno osvrćemo na potrebe našeg dragog planeta, važno je prijateljevati sa njime tijekom cijele godine, a posebno kroz odgovorno ponašanje; ne bacati smeće bilo gdje, nego u kante predviđene za njega - sortirati otpad, štedjeti energiju i vodu, što manje zagađivati zrak. More, sunce, svjež zrak koji udišemo, zemlja po kojoj hodamo također su naši prijatelji.

Kako bismo obilježili Dan planeta Zemlje i podsjetili se na važnost odgovornog ponašanja, 27. travnja obilježili smo kroz „Kolo prijateljstva”. Izvoditelji glazbeno-scenskog programa bili su učenici iz Centra za autizam sa svojim učiteljima, a . gosti učenici iz OŠ Vjenceslava Novaka. Voditeljica programa bila je stručna suradnica knjižničarka Maja Brajko-Livaković, velika prijateljica naše ustanove.  Kroz niz točaka pokazali smo se koliko je važno brižno ophođenje prema našem velikom plavo-zelenom planetu i odali mu dužnu počast. Jedan od glavnih ciljeva „Kola prijateljstva” je interakcija učenika s autizmom i vršnjaka iz okolnih škola. Učenici 4. razreda OŠ Vjenceslava Novaka bili su vrlo aktivni tako da su zajedno sortirali otpad, plesali, sudjelovali u kvizu. Na samom početku je prikazan kraći, ali upečatljiv  film: „Čuvari planeta" u kojem glume učenici Centra za autizam. Dvoje učenika imalo je nekoliko točaka sviranja na klavijaturi, pjevanja te recitiranja. Održana je i radionica na temu ekologije. Zajedničkim snagama u radionici su učenici napravili plakat te su za svoj trud dobili značke Čuvara planete. Na kraju programa su svi učenici, djelatnici i poneki roditelji zaplesali i zapjevali uz balone.

Program „Kolo prijateljstva” pozitivno je utjecao na podizanje samopouzdanja i razvoj socijalizacijskih vještina kod učenika s autizmom te senzibiliziranje djece iz susjedne škole za djecu s autizmom.

„Kolo prijateljstva“ organiziramo već niz godina u travnju kao sastavnicu programa obilježavanja Svjetskog dana svjesnosti o autizmu.  

Opširnije:Kolo prijateljstva u Knjižnici Dubrava 

OTVORENO PRVENSTVO HRVATSKE U ATLETICI

 

Otvoreno prvenstvo Hrvatske u atletici – Pula 22 organizirano je virtualno preko ZOOM platforme, održano 11.4. 2022. Natjecanje je organizirala Škola za odgoj i obrazovanje : Pula i Školsko sportsko društvo „Hobotnica“ pod pokroviteljstvom Specijalne olimpijade Hrvatske. Natjecanje se održalo za žene i muškarce. U natjecanju su sudjelovali učenici i korisnici iz 15 centara/ ustanova iz Hrvatske.  Ekipu Centra za autizam predstavljali su natjecatelji: A. Blažević, M. Dizdar, R. Vučak sa trenericom Velidom Salihović, prof. TZK, , a Školsko sportsko društvo „Krug“. E. Bunjački, M: Ramić, D. Levak, M. Maltar, E. Nikolić, sa trenericom Andrijanom Đumlan, prof TZK.

Prisega sportaša

 „Dopustite mi da pobjedim, ako ne pobijedim, podržite me da budem dobar u pokušaju“ 

 

Rezultati natjecanja po disciplinama:

Čestitamo natjecateljima i trenerima na izvrsnom uspjehu!

Opširnije:OTVORENO PRVENSTVO HRVATSKE U ATLETICI

Obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti u Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti 2.dio

Kao što je prošlog tjedna bilo sa našim odraslim korisnicima, tako su ovog tjedna naši osnovnoškolci, odnosno učenici 14.odgojno obrazovne osnovnoškolske skupine, posjetili Nacionalni muzej moderne umjetnosti. To da naši učenici stvaraju prekrasne likovne radove i ptice na grani već znaju, no nije isto stvarati u sigurnosti škole i na nekom, nesvakidašnjem mjestu. Bilo da je riječ o učionici ili pak likovnom kabinetu, našim je učenicima taj prostor dobro poznat, siguran, prostor u kojem vole boraviti, stvarati, opustiti se i, naprosto, biti svoji. Ne čudi, dakle da je to prostor u kojem učenici stvaraju ta svoja prekrasna likovna ostvarenja. Ono što je neobično i što čudi jest da učenici slobodno i opušteno stvaraju u Hebrangovoj gotovo jednako kao i u Ljevakovićevoj. Prostor Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti našim učenicima je dobro poznat, u njemu se osjećaju ugodno i slobodno mogu stvarati. U jednakoj mjeri susreću se s poznatim i nepoznatim, očekivanim i iznenađujućim, s nečim sigurnim i s nečim novim i uzbudljivim. U pratnji su osoba koje dobro znaju i kojima vjeruju, ali ih u muzeju dočekuju dobro poznata lica kojima se uvijek vesele, baš kao starim prijateljima koje ne viđaju dovoljno često.

I ovoga nas je puta, naša dobra prijateljica, naše nasmiješeno vodstvo, muzejska pedagoginja, voditeljica pedagoškog odjela Iris Poljan, mag.educ.art provela izložbom Stroj u vrtu. No naši su osnovnoškolski učenici imali drugačiji zadatak od svojih starijih kolega. Učenici su inspiraciju tražili u radovima dvije umjetnice- Jadranke Fatur Texas Truck iz 1983.-1984., te Nine Ivančić 19'Texas Skiff/ 65' Motor Yacht/ 25' Fantail Steam Launch iz 1994. Učenicima je zadatak bio, drvenim bojicama interpretirati spomenuta djela uz vlastiti utisak. Zadatak koji su objeručke prihvatili, ne skidajući osmjehe s lica, radeći kao da se nalaze u svojim učionicama, u dobro poznatom likovnom kabinetu, kao doma!

Opisati sreću, zadovoljstvo i osjećaj prihvaćenosti i sigurnosti koje su naši učenici osjećali u toj hali u Hebrangovoj 1, nije moguće lupkajući po tastaturi…srećom imamo fotografije!

Pogledajte fotografije, uvjerite se sami!

Opširnije:Obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti u Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti 2.dio

Učenik s autizmom u knjižnici

Suradnja Centra za autizam i Knjižnica grada Zagreba traje dugi niz godina kroz različite programe i aktivnosti (susrete, radionice, priredbe, izložbe, predstave, predavanja, promocije časopisa i drugih izdanja, zajedničke projekte…). Povodom obilježavanja Svjetskog dana svjesnosti o autizmu ovom smo popisu dodali predavanje “Učenik s autizmom u knjižnici” koje su pripremile Eva Garai Fabijanić, dipl.defektolog i Sandra Rožman,prof. defektolog iz osnovnoškolskog programa Centra za autizam. Predavanje je održano 5.04. na stručnom sastanku knjižničara osnovnih škola i dječjih odjela narodnih knjižnica na Odjelu za djecu i mladež na Starčevićevom trgu u hibridnom modelu, uživo i putem platforme Zoom.

     U prvom dijelu predavanja opisan je poremećaj iz spektra autizma te specifične karakteristike učenika s autizmom, govorilo se o teškoćama ali i jakim stranama , naglašeno je postojanje kontinuuma – spektra na kojem je svako dijete različito ali i slično , pokušalo se slikovito predočiti na koji način učenik s autizmom doživljava okolinu. U drugom dijelu naglasak je stavljen na praktične i, nadamo se, korisne prijedloge – kako olakšati komunikaciju, koje su moguće (jednostavne) prilagodbe okruženja, kako učeniku s autizmom pomoći u samostalnom pristupu sadržajima koje knjižnice nude svojim korisnicima. Naglašena je i pojašnjena važnost vizualne podrške za učenike s autizmom. Pripremljene su i prezentirane slikovne kartice (u svrhu komunikacije i prikaza rasporeda aktivnosti u knjižnici) i letci (činjenice o autizmu, pravila ponašanja u knjižnici).

     I opet smo to doživjeli…Knjižnice su sigurno mjesto za djecu i mlade s poremećajem iz spektra autizma i zaista imaju širom otvorena vrata! Drage knjižničarke, dragi knjižničari, hvala na svim prošlim i svim budućim lijepim druženjima!

Opširnije:Učenik s autizmom u knjižnici

Obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti u Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti

Obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti o autizmu, u našem Centru za autizam, ne može proći bez posjeta Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti. Odrasli korisnici toliko su navikli na smirujući ambijent muzeja i prijateljske djelatnike da bi najradije tamo proveli cijeli dan (neki su ponosno pokazivali i svoje sendviče i napitke koje su uzeli sa sobom u nadi da će tako i biti, ali su ih ipak ostavili u garderobi). Ponajviše im se sviđa pristupačnost i mir, manji broj posjetitelja, prostor kojim se lako mogu kretati, tišina koja im jasno daje do znanja da će se sada primarno posvetiti osjetilu vida. Upravo je takva pažnja i prilagodba razlog zbog kojeg se rado vraćamo u NMMU, a sve to pomno priprema muzejska pedagoginja, voditeljica pedagoškog odjela i dugogodišnja prijateljica Centra za autizam- Iris Poljan, mag.educ.art.

Za ovu radionicu Iris je, našim odraslim korisnicima, odlučila pokazati izložbu Stroj u vrtu. Na izložbi je prikazano preko 50 umjetničkih ostvarenja koja opisuju utjecaj društvenih zbivanja i promjena na umjetnost. Naši su korisnici promatrali umjetnička djela i iz njih iščitavali i prepoznavali njima poznate stvari. Svaki je vlak, auto ili pak brod prepoznat i nabrojen (nisu zaboravili niti na kombi kojim su došli do muzeja).

Vesela atmosfera nastavila se i nakon obilaska, kada je uslijedio radionički dio posjeta. Korisnicima je zadatak bio, na svoj osobni način, interpretirati djelo Ivana Picelja Naru2 iz 1969.godine. Naši su korisnici originalnu trodimenzionalnu izmjenu konkavnih usmjerenja interpretirali na dvodimenzionalan način. Drvenim bojicama postizali su pravilne ritmove koristeći barem 2 boje (baš kao i umjetnik), pojedini čak i različite oblike.

Prijateljstvo i besprijekorna suradnja Centra za autizam i Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti nastavila se i ovoga travnja 2022.godine, a vjerujemo da će se nastaviti još daleko u budućnost.

Opširnije:Obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti u Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti

Šarene slagalice prijateljstva

Započeo je mjesec travanj, po mnogočemu prepoznatljiv i zanimljiv, no učenicima, njihovim roditeljima kao i djelatnicima Centra za autizam vrlo je važan jer se drugog  travnja obilježava Svjetski dan svjesnosti o autizmu, ali ne samo tog dana, obilježava se tijekom cijelog mjeseca.

Bogat i šarolik program obilježavanja ove godine započeo je kreativnom radionicom Šarene slagalice prijateljstva. Kreativna radionica kojoj se već može dati i tradicionalno značenje, jer radi se o sedam godina suradnje Hrvatskog školskog muzeja i Centra za autizam. Kada je suradnja započela radionice su se odvijale obostrano, odnosno u prostorima Hrvatskog školskog muzeja i u prostorijama Centra za autizam, no nakon zagrebačkog potresa zgrada muzeja je oštećena pa se suradnja nastavlja samo u Centru, za vrijeme pandemije bila je organizirana i online.

Na ovogodišnjoj radionici učenici Centra za autizam imali su priliku učiti o jednoj vrlo zanimljivoj temi "Životno putovanje dudovog svilca“.
Jedna posebna životinja zadužila je čovjeka i njegovo odijevanje – kukac Dudov svilac. Put svile doveo je svilenu bubu i u naše krajeve i škole. Uzgoj dudovog svilca i svilarstvo su bili toliko važni da su se učili i u pučkoj školi. Kako teče životni put jednog dudovog svilca učenici su lako doznati kroz igru, a u tome su im pomogle i lijepe prirodoslovne table koje se čuvaju u muzeju. Nakon životnog putovanja dudovog svilca (slaganje životnog puta) uslijedila je izrada leptira dudovog svilca od papira gdje su učenici bili vrlo kreativni i domišljati. Radionicu je pripremila i vodila muzejska pedagoginja Ivana Dumbović Žužić u suradnji s učiteljicama iz Centra za autizam Katarinom Crnoja i Ksenijom Sambol.

Bila je to još jedna vrlo poučna radionica isprepletena povijesnim i prirodoslovnim činjenicama te protkana kreativnošću i domišljatošću u kojoj je ostvaren najvažniji cilj, a to je ugodno druženje u veselom ozračju za svakog učenika i njihove učiteljice.

Opširnije:Šarene slagalice prijateljstva

SVJETSKI DAN OSOBA S DOWN SINDROMOM 21.03.

 

Prvi je dan proljeća, ali i Svjetski dan osoba s Down sindromom!

U našem Centru za autizam, uz veselje ususret proljeću,  održan je prigodan sportski program, kojim smo s našim učenicima i mi obilježili Svjetski dan osoba s Down sindromom. U veselom, nasmijanom raspoloženju učenici su na satovima kineziterapije uz vođenje Sandre Jadrijević, prof. TZK/ kineziterapije, prikazali vještine savladavanja poligona spretnosti, sposobnost manipulacije loptom i koreografije s ritmičkim trakama. Sve je dodatno začinjeno pjesmom i muzikom. Tjedan koji je prethodio današnjemu, velikom obilježavanju, bio je u duhu jedinstva u različitosti. Učenici su, na organiziranim likovnim aktivnostima, osmišljali i crtali najšareniju čarapu, a upravo smo tim čarapama ukrasili prostore škole.

Svjetski dan Down sindroma obilježava se tradicionalno svake godine, od 2006. godine u svrhu upoznavanja i senzibilizacije javnosti s izazovima s kojima se svakodnevno susreću osobe s Down sindromon i članovi njihovih obitelji. Uz upoznavanje okoline sa specifičnostima osoba s Down Sy, naglasak je na poticanju većeg razumijevanja i poboljšanja njihovog položaja u društvu i bolju uključenost u zajednicu. Down Sindrom international (DSI) službeno je odredio 21. ožujka kao Svjetski dan sindroma Down, kako bi se naznačila njegova jedinstvenost u potrostručenju (trisomiji) 21.  kromosoma. Simbolom obilježavanja određene su šarene  i rasparene čarapice koje predstavljaju  različitost, težnju, želju i mogućnost zajedničkog življenja unatoč različitostima. Nošenjem šarenih, različitih čarapa, na današnji dan, svatko od nas iskazuje podršku osobama s Down sindromom.

Opširnije:SVJETSKI DAN OSOBA S DOWN SINDROMOM  21.03.

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica