I ove smo godine u školi, na sebi svojstven način, obilježili 18.10. Svjetski dan kravate. Na školskom hodniku, najfrekventnijem prolazu, postavljena je velika crna kravata. Zadatak naših učenika, a i ponekog zaigranog djelatnika, bio je kredama ukrasiti kravatu. Kravata se tokom dana neprestano mijenjala. Gotovo je svaki prolaznik ostavio svoj trag, svoj doprinos, našoj prostornoj instalaciji i samim time obogatio prostor naše škole!
Ove školske godine kroz projekt „Spektar boja“ upoznali smo se s metodama rada koje primjenjuju članovi Kinokluba Zagreb te smo obogatili svoje znanje u pogledu nastanka umjetničkih sadržaja. Pomoću projekta imali smo priliku sudjelovati u radionicama i otkriti čaroliju filmske umjetnosti na vrlo praktičan način.
Nova saznanja uveliko su doprinijela u provođenju filmske radionice u našoj školi pod nazivom „Animatori“.
U radionicu su uključeni učenici 8. i 14. odgojno obrazovne osnovnoškolske skupine programa autizma, Emanuel, Filip, Adam, Andrija, Anđela, Borna i Rino, pod mentorstvom svojih učiteljica Đurđice Sokolić, Sandre Rožman i Stanke Pinjuh. U prvom odgojno obrazovnom razdoblju učenici su se upoznali s tehnikama, tehnologijom i sadržajem kojima će se baviti. Što je to stop animacija, kako ona nastaje, ali i što je kamera, stativ, fotografija i sve ostalo, od velike je važnosti na pravilan, polagan i metodički razrađen način prikazati učenicima s PSA. Misao vodilja bila je osnaživanje učeničkih kompetencija u području izražavanja i medijske pismenosti, upravo u području u kojem naši učenici, čak i nesvjesno, provode puno vremena. Razvijanje medijske pismenosti i vještina izražavanja, uočavanje razlike između znakova i simbola u medijima (snimke, zvukovi, crteži, slike, riječi) i stvarnog svijeta, te jačanje samopouzdanja bili su glavni ciljevi programa. Obzirom da je jedan od glavnih ciljeva, također bio i samostalnost u izvedbi zadatka, aktivnosti su se provodile polako, dozirano i pomno osmišljeno. Osim teorijskog učenja i upoznavanja, provođene su i aktivnosti u kojima su učenici učili pravilno držati kameru, fotografirati, odabrati kvalitetnu fotografiju i odbaciti neuspjelu. S drugim odgojno obrazovnim razdobljem započele su pripreme izrade našeg prvog animiranog filma i konkretnog rada u tehnici stop animacije. Uslijedio je dogovor oko teme koja će odgovarati svim navedenim učenicima, ali i široj publici, koja će imati priliku vidjeti ovaj animirani film - Zdrava prehrana. Tema koja je često kamen spoticanja kod naših učenika, tema koja se svake godine nađe u našem školskom kurikulumu, ovoga je puta tretirana na nešto drugačiji način. Našom stop animacijom pod nazivom „Semafor prehrane“ na jednostavan, obojen, slikovit i kratak način ilustriramo prehrambene namirnice kroz tri kategorije. One koje bi trebali što češće konzumirati – zelena boja, koje bi trebali povremeno konzumirati – žuta boja, te one koje bi trebali izbjegavati ili što rjeđe konzumirati – crvena boja. U vidu smo imali i kratkoročnu pažnju naših učenika, stoga smo ovaj edukacijski animirani film, odlučili učiniti što kraćim, sažetijim, a opet tematski jasnim. Samoj stop animaciji prethodilo je niz aktivnosti i radionica s temom zdrave prehrane, selekcija i eliminacija namirnica preko kataloga brojnih super marketa s kojima se učenici svakodnevno susreću, ali i modeliranje i oblikovanje slova od plastelina koja su se koristila u samoj animaciji. Svaka aktivnost imala je jednak cilj, pripremiti učenike na veliko finale u aktivnom području - izradi stop animacije. Aktivnost stop animacije zahtjeva strpljenje, smirenost, organizaciju, praćenje uputa i suradnju. Odlike koje ponekad teško instinktivno dolaze našim učenicima, no sa pomnom pripremom, razradom i organizacijom tijekom cijele nastavne godine, i to je zaživjelo. Učenici su pažljivo, strpljivo i motivirano, slušajući upute svojih učiteljica, snimili preko 330 fotografija koje su korištene u izradi ove stop animacije. U nastavku vas pozivamo da pogledate naš video uradak, prepoznate trud, rad i zalaganje i da tijekom ovog ljeta primijenite prehrambene smjernice
Ako ste propustili današnju priredbu Centra za autizam, u ovome videu možete uživati u djeliću atmosfere i upiti pozitivne vibracije. Uživajte!
25. i 26. svibnja 2022. održana je ATTEND konferencija na naš način u hotelu Admiral u Opatiji. Na konferenciji su prisustvovali predstavnici 34 odgojno obrazovne ustanove u kojima se projekt provodi, te predstavnici Carneta, FERa i ERFa. Uz sve predstavnike iz Hrvatske, u Opatiju su pristigli i Islandski partneri, Klettaskóli specijalne škole iz Reykjavika koji su podijelili svoje primjere dobre prakse.
Hrvoje Puljiz, ravnatelj CARNET-a, Natalija Laštro, načelnica Sektora za EU programe i međunarodne financijske mehanizme Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije i voditeljica projekta Renata Šimunko, podsjetili su uzvanike i okupljene novinare na ciljeve projekta- omogućiti djeci, koja ne mogu pohađati redovne obrazovne ustanove, pristup asistivnoj tehnologiji u njihovom učenju. Podržati stvaranje učinkovitih preduvjeta koji doprinose jednakim obrazovnim mogućnostima za djecu s teškoćama u razvoju i njihovom boljem i uspješnijem uključivanju u društvo.
Osim spomenutih partnera sa Islanda, na konferenciji su svoj rad i svoje ustanove prezentirali predstavnici Centra za odgoj i obrazovanje Goljak, Centra za odgoj i obrazovanje Vinko Bek i Centra za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar.
Radionicu “Inkluzivna kultura u obrazovanju” predstavile su prof. dr. sc. Zrinjka Stančić (ERF) i dr. sc. Ivana Rašan (FER), a praktičnim predavanjem „Kvalitetna procjena potrebe za primjenom AT-a“ svoj rad predstavila je Ines Delzotto iz Dnevnog centar za rehabilitaciju Veruda Pula.
Izlagači su mnoštvo svoje šarolike opreme predstavili svim zainteresiranim sudionicima koji su imali priliku tu istu opremu i isprobati.
Konferencija je završila interaktivnom sesijom i panelom: Senzibilizacija javnosti i odnosi s roditeljima, čiji je moderator bio Antun Zupanc iz Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske toplice. Panelisti Ines Delzotto (Dnevni centar za rehabilitaciju Veruda Pula), Mirta Bartolović (COO Goljak), Ivana Rotim (COO Vinko Bek) i Mia Marčec (COO Tomislav Špoljar Varaždin) zaključile su kako bi se društvo trebalo senzibilizirati i osvijestiti o važnosti asistivne tehnologije u životima djece i odraslih osoba s teškoćama u komunikaciji. Isto tako su navele važnost prepoznavanja truda i angažmana edukacijskih rehabilitatora, te su predložile formiranje radne skupine koja bi osigurala regulative za širu dostupnost AT soba.
Sa konferencije su svi sudionici ponijeli mnoštvo dojmova, novih saznanja i primjera dobre prakse koju će moći primijeniti za napredak i osnaživanje danjeg rada u svojim ustanovama.
Prvenstvo Hrvatske u malom nogometu za osobe s intelektualnim teškoćama koje je organizirano pod pokroviteljstvom Specijalne olimpijade Hrvatske održano je 25.5.2022. u Zaprešiću u sportskoj dvorani na Gradskom stadionu.
U istom se tjednu održavaju turniri u cijeloj Europi (od 22.04. do 29.05.2022.) za osobe s intelektualnim teškoćama i na taj način se promovira i potiče briga o njima. Nastupilo je 15 ekipa s natjecateljima školske dobi (9 do 21 godine) i starijih od 21godine. Igralo se po pravilima Specijalne Olimpijade Hrvatske 2x10 minuta.
Ekipu Centra činilo je šest učenika 3.-8. razreda programa intelektualnih teškoća.Na turniru je ekipa odigrala dvije utakmice: jednu protiv Centra Stančić s rezultatom 3:0 i njihovom pobjedom i drugu s Centrom Zagorska. Tu smo utakmicu dobili 2:0. Ukupno smo u našoj grupi osvojili 2.mjesto. Trenerica ekipe je bila Andrijana Đumlan, prof. TZK.
Čestitamo svima koji su natupili, a posebno našoj pomlađenoj ekipi.
Opširnije:Državno prvenstvo u nogometu za učenike s intelektualnim teškoćama
Nakon dvije godine ponovno je održano Državno prvenstvo školskih sportskih društava za učenike s intelektualnim teškoćama. I ove godine bili smo u Poreču od 15. do 17.5.2022. Natjecalo se 62 ekipe iz redovnih škola s pridruženim posebnim razredima i posebnih odgojno-obrazovnih ustanova Republike Hrvarske. Zastupljeni su bili sportovi plivanje na bazenu Kantrida u Rijeci, atletika na Gradskom stadionu u Poreču, stolni tenis i poligon u sportskoj dvorani hotelskog kompleksa Plave lagune. Ekipu našeg Školskog sportakog društva "Krug" su činila četiri učenika iz programa intelektualnih teškoća u sportovima atletika (337 natjecatelja) i plivanje (25 natjecatelja). Najbolji su dobili zlatne, srebrne i brončane medalje, a ostali utješne.
Trenerice ekipe su bile Sandra Jadrijević, prof. za atletiku i Andrijana Đumlan, prof. za plivanje.
Sjajnija od medalja bila su nam nova iskustva i prijateljstva koja smo stekli.
Čestitamo svim natjecateljima!
Postignuti su rezultati:
Opširnije:Državno prvenstvo ŠSD za učenike s intelektualnim teškoćama, POREČ, 15.-17.5.2022.
Ove je godine održan 2. likovno literarni natječaj „Melitino proljeće“ koji organizira i provodi Osnovna škola Oroslavje pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, te Krapinsko zagorske županije. Na natječaj je pristigao 1041 rad iz 116 škola na području Republike Hrvatske.
Učenici su za zadatak imali, poentilističkim likovnim jezikom prikazati svoje viđenje proljeća. U cijelom tom mnoštvu radova bili su i radovi učenika Centra za autizam. Na takvim vrstama natječaja konkurencija je zaista jaka. Sretni smo kada, zbog prirode naše škole, uopće možemo zadovoljiti propozicije natječaja, a ovoga se puta možemo pohvaliti i izuzetnim uspjehom- naš je Bruno Šimundža, učenik 4.razreda, osvojio 2.mjesto u kategoriji likovnih radova učenika s teškoćama.
Dragi naš Bruno, čestitamo ti! Tvoj nas uspjeh motivira i gura naprijed.
Sa srećom i nestrpljenjem iščekujemo još ovakvih kvalitetnih i inkluzivnih likovnih natječaja na kojima možemo pokazati što mi sve znamo!
Petak, 20. svibnja 2022., uljepšale su nam studentice viših godina Stomatološkog fakulteta vrlo zanimljivim poučavanjem kako voditi brigu o zubima i kako ih njegovati. „Projekt Zubić“ namijenjen je djeci predškolske dobi i učenicima osnovnih škola. Nama kao školi se tema učinila interesantnom kao sastavni dio naših preventivnih programa, te je i ostvaren kontakt na zadovoljstvo nas kao škole i studentica kao nosioca projekta.
Kratkim animiranim prikazom imali smo priliku prisjetiti se i naučiti ponešto novo o odlasku zubaru. Nakon zanimljivog izlaganja, učenici su na modelima pokazali što su usvojili, te kako oni njeguju zube i brinu se o njima. Za nagradu su svi učenici dobili četkice za zube, prigodan raspored sati i pohvalnice.
Opširnije:„Projekt Zubić“, posjet studentica Stomatološkog fakulteta
Likovni natječaj koji je organizirao Hrvatski Školski Muzej, svojom je tematikom zainteresirao mnoge, pa tako i nas u Centru za autizam. Zadatak naših učenika bio je prikazati svoju viziju zadane teme- „Školski muzej iz snova“. Učenici su, pomno vođeni, crtali svoje vizije muzeja, smještajući i sebe u svoje prikaze, te ono što bi voljeli vidjeti u idiličnom muzejskom okruženju.
Na natječaj je pristiglo 210 radova iz 38 različitih odgojno-obrazovnih institucija iz čitave Hrvatske.
Veliko nam je zadovoljstvo objaviti kako je na natječaju prošlo naših sedmero učenika, te kako je njihove radove moguće pogledati u Muzeju grada Zagreba do 5.lipnja.
U nastavku pogledajte fotografije radova naših učenika