POSJET STUDENATA S UWE BRISTOL UNIVERSITY

Prošli tjedan ugostili smo deset studenata s The School of Health and Social Wellbeing in the College of Health, Science and Society u pratnji  profesora Adam Bennett i Helen Martyn. Suradnju koja traje već 20 godina održavamo kroz partnerske odnose u izmjeni iskustava koja su i glavni cilj ovih posjeta. Uz kulturološka nadopunjavanja produbljujemo međunarodne odnose i proširujemo iskustva u radu s osobama iz PSA i intelektualnim teškoćama. Studenti s UWE imaju priliku sudjelovati u interaktivnim radionicama, izmijeniti iskustva s učiteljima, njegovateljima I pomoćnicima u nastavi.

Posjetili su Odjel predškolskog programa za djecu iz autističnog spektra gdje im je kratko predstavljen rad Centra za autizam kroz sve odjele i programe , broj djece i učenika kao i odraslih osoba iz autističnog spektra. Također im je kratko predstavljen i partnerski projekt Centra - A Class. Proveli su dva dana u svim programima kako bi dobili što bolji uvid o načinima rada Odjela osnovnoškolskog programa za učenike iz autističnog spektra, Odjela intelektualnih teškoća kao I životnih zajednica i radionica za naše odrasle osobe.

Nadamo se da su i ove godine nadogradili svoja znanja i produbili svoja iskustva jer ispratili smo ih osmjehom koji nosimo kao svoj zaštitni znak.

Opširnije:POSJET STUDENATA S UWE BRISTOL UNIVERSITY 

Obilježavanje Svjetskog dana osoba s Down sindromom

Prvim danom proljeća obilježavamo i Svjetski dan osoba s Down sindromom!

Početak obilježavanja seže u ne tako daleku 2006. godinu. Down Sindrom international (DSI) službeno je odredio 21. ožujka kao Svjetski dan sindroma Down, kako bi se naznačila njegova jedinstvenost u potrostručenju (trisomiji) 21.  kromosoma. Simbolom obilježavanja određene su šarene i rasparene čarape koje predstavljaju različitost, težnju, želju i mogućnost zajedničkog življenja unatoč različitostima. Nošenjem šarenih, različitih čarapa, na današnji dan, svatko od nas iskazuje podršku osobama s Down sindromom.

Uz simboliku nošenja čarapa pridružili smo se obilježavanju ovoga važnog dana kroz prigodan sportski program savladavanja poligona spretnosti i korištenja sportskih rekvizita. Učenici su aktivnim sudjelovanjem pokazali svoje sposobnosti, mogućnosti i vještine. Nismo mogli ne zamijetiti nove sportske rekvizite koji su pobudili dodatni interes i motivaciju. Aktivnosti su se odvijale i u učionicama zajedničkim druženjem učenika s Down sindromom i njihovih prijatelja u našem Centru.

Druženje se nastavilo izlaskom u šetnju ovaj prekrasan proljetni dan koji nas je sve obradovao!

Opširnije:Obilježavanje Svjetskog dana osoba s Down sindromom

Dan zaljubljenih

Ne ispunjavamo se ljubavi primanjem, već davanjem. Dan zaljubljenih ne slave samo zaljubljeni, već i oni koji ljube i koji su ljubljeni, a da to ni ne znaju. Ovaj dan nas je samo podsjetio na ono što ionako činimo svakog dana.

Kako smo ga proveli?

Slika govori više od 1000 riječi.

A ovdje slika ima pregršt!

Opširnije:Dan zaljubljenih

"VELIKI za MALE"

????????☃️
Baš kako i priliči u mjesecu prosincu, mjesecu ljubavi, zajedništva i darivanja, održana je tradicionalna radionica za roditelje i učitelje: "VELIKI za MALE". Zavidan broj roditelja, baka i prijatelja autizma prionuo je izradi šarenih, vunenih patuljaka prema uputama voditeljice radionice Ivane Balen. U dobrom društvu i veselom ozračju, te uz fine kolačiće naših dragih baka, vojska šarenih patuljaka postajala je sve brojnija.
Hvala svima koji su naše simpatične patuljke odlučili darivati svojim najmilijima, poslovnim partnerima ili su ih odabrali kao ukrase za božićnu jelku. Tako ste pridonjeli u kupnji odabrane sportske opreme i ciljanog didaktičkog materijala za potrebe programa.
❤️????????

I U MOM GRADU VUKOVAR SVIJETLI

Danas, 17. studenoga 2022. učenici i djelatnici Centra za autizam, Odjela osnovnog školovanja i osposobljavanja djece i mladeži s autističnim poremećajem  i Odjela osnovnog školovanja i osposobljavanja djece i mladeži s intelektualnim teškoćama, obilježili su 18. studenoga, obljetnicu Dana sjećanja na Vukovar - grad simbol stradanja, patnje i herojske obrane, i sjećanja na žrtve Škabrnje.

Ove godine obilježava se 24. obljetnica spomen čina I u mom gradu Vukovar svijetli, kojoj se i ove godine pridružila naša ustanova. Učenici su sa svojim učiteljima pripremili prigodan program recitacija i pjesama o domovini i izveli ga u školskoj dvorani. Nakon priredbe, s tugom u srcima, krenuli smo ka spomeniku palom heroju Žarku Manjkas - Crvenkapi, gdje smo zapalili lampaše. Dok smo koračali, u srcima i mislima su nam zvonile riječi poznate pjesme:

 

„Ima jedan grad, oduvijek mi drag

Ima jedan hrast slavonski,

Ima jedan grad, svakom srcu drag,

Ima jedan div hrvatski.

 

Vukovar, Vukovar,

Stoji dok protiču vode dunavske,

Vukovar, Vukovar,

Gori na braniku svoje Hrvatske...“

Opširnije:I U MOM GRADU VUKOVAR SVIJETLI

Svi sveti - svjetlost svijeća

U petak 28.10.2022. u ime svih učenika i djelatnika Centra, učenici 11. i 16. OOOŠS te 3.komb. razred u pratnji vjeroučitelja Nenada Palića i učiteljice Jasminke Knežević obilježili su svetkovinu Svih svetih paleći lampione na spomen obilježju hrvatskog branitelja Žarka Manjkasa Crvenkape.

Pomolili smo se za sve poginule branitelje i za sve duše u čistilištu.

Opširnije:Svi sveti - svjetlost svijeća

Svjetski dan kravate u CZA

I ove smo godine u školi, na sebi svojstven način, obilježili 18.10. Svjetski dan kravate. Na školskom hodniku, najfrekventnijem prolazu, postavljena je velika crna kravata. Zadatak naših učenika, a i ponekog zaigranog djelatnika, bio je kredama ukrasiti kravatu. Kravata se tokom dana neprestano mijenjala. Gotovo je svaki prolaznik ostavio svoj trag, svoj doprinos, našoj prostornoj instalaciji i samim time obogatio prostor naše škole!

Opširnije:Svjetski dan kravate u CZA

FILMSKA RADIONICA „ANIMATORI“

Ove školske godine kroz projekt „Spektar boja“ upoznali smo se s metodama rada koje primjenjuju članovi Kinokluba Zagreb te smo obogatili svoje znanje u pogledu nastanka umjetničkih sadržaja. Pomoću projekta imali smo priliku sudjelovati u radionicama i otkriti čaroliju filmske umjetnosti na vrlo praktičan način.

Nova saznanja uveliko su doprinijela u provođenju filmske radionice u našoj školi pod nazivom „Animatori“.

U radionicu su uključeni učenici 8. i 14. odgojno obrazovne osnovnoškolske skupine programa autizma, Emanuel, Filip, Adam, Andrija, Anđela, Borna i Rino, pod mentorstvom svojih učiteljica Đurđice Sokolić, Sandre Rožman i Stanke Pinjuh. U prvom odgojno obrazovnom razdoblju učenici su se upoznali s tehnikama, tehnologijom i sadržajem kojima će se baviti. Što je to stop animacija, kako ona nastaje, ali i što je kamera, stativ, fotografija i sve ostalo, od velike je važnosti na pravilan, polagan i metodički razrađen način prikazati učenicima s PSA. Misao vodilja bila je osnaživanje učeničkih kompetencija u području izražavanja i medijske pismenosti, upravo u području u kojem naši učenici, čak i nesvjesno, provode puno vremena. Razvijanje medijske pismenosti i vještina izražavanja, uočavanje razlike između znakova i simbola u medijima (snimke, zvukovi, crteži, slike, riječi) i stvarnog svijeta, te jačanje samopouzdanja bili su glavni ciljevi programa. Obzirom da je jedan od glavnih ciljeva, također bio i samostalnost u izvedbi zadatka, aktivnosti su se provodile polako, dozirano i pomno osmišljeno. Osim teorijskog učenja i upoznavanja, provođene su i aktivnosti u kojima su učenici učili pravilno držati kameru, fotografirati, odabrati kvalitetnu fotografiju i odbaciti neuspjelu. S drugim odgojno obrazovnim razdobljem započele su  pripreme izrade našeg prvog animiranog filma i konkretnog rada u tehnici stop animacije. Uslijedio je dogovor oko teme koja će odgovarati svim navedenim učenicima, ali i široj publici, koja će imati priliku vidjeti ovaj animirani film - Zdrava prehrana. Tema koja je često kamen spoticanja kod naših učenika, tema koja se svake godine nađe u našem školskom kurikulumu, ovoga je puta tretirana na nešto drugačiji način. Našom stop animacijom pod nazivom „Semafor prehrane“ na jednostavan, obojen, slikovit i kratak način ilustriramo prehrambene namirnice kroz tri kategorije. One koje bi trebali što češće konzumirati – zelena boja, koje bi trebali povremeno konzumirati – žuta boja, te one koje bi trebali izbjegavati ili što rjeđe konzumirati – crvena boja. U vidu smo imali i kratkoročnu pažnju naših učenika, stoga smo ovaj edukacijski animirani film, odlučili učiniti što kraćim, sažetijim, a opet tematski jasnim. Samoj stop animaciji prethodilo je niz aktivnosti i radionica s temom zdrave prehrane, selekcija i eliminacija namirnica preko kataloga brojnih super marketa s kojima se učenici svakodnevno susreću, ali i modeliranje i oblikovanje slova od plastelina koja su se koristila u samoj animaciji. Svaka  aktivnost imala je jednak cilj,  pripremiti učenike na veliko finale u aktivnom području - izradi stop animacije. Aktivnost stop animacije zahtjeva strpljenje, smirenost, organizaciju, praćenje uputa i suradnju. Odlike koje ponekad teško instinktivno dolaze našim učenicima, no sa pomnom pripremom, razradom i organizacijom tijekom cijele nastavne godine, i to je zaživjelo. Učenici su pažljivo, strpljivo i motivirano, slušajući upute svojih učiteljica, snimili preko 330 fotografija koje su korištene u izradi ove stop animacije. U nastavku vas pozivamo da pogledate naš video uradak, prepoznate trud, rad i zalaganje i da tijekom ovog ljeta primijenite prehrambene smjernice

Opširnije:FILMSKA RADIONICA „ANIMATORI“

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica