KONFERENCIJA EUROPSKOG PROJEKTA - GAMESS

 

„Igre za autistične učenike kao učinkovita metoda u obrazovanju za razvoj socijalnih vještina“ 

 

27. veljače 2024. U Centru za autizam održana je konferencija Erasmus+ projekta GAMESS. Konferencija je okupila više od osamdeset sudionika, kako uživo tako i putem Zoom platforme, a njen fokus bio je na strateškom partnerstvu među zemljama partnerima te prezentaciji ostvarenih projektnih rezultata. Ravnateljica Centra za autizam, Žarka Klopotan, istaknula je važnost inovativnih pristupa kao što je GAMESS u poboljšanju kvalitete obrazovanja za autistične učenike.

Važnost tematike projekta prepoznat je i od strane HKER-a u ime kojeg je govorila Radmila Popović, zamjenica predsjednika HKER-a. Luka Juroš, pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade, istaknuo je važnost razvijanja socijalnih vještina kod učenika i povezanost s tehnologijom. Pomoćnica ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje, Mara Capar, istaknula je suradnju Centra za autizam i Agencije.

Glavni dio programa započeo je prezentacijom „Predstavljanje projekta“, koju je izložila Ana Ružić, edukacijska rehabilitatorica. Sudionici su se upoznali sa svrhom i ciljem projekta. Psihologinja Centra za autizam, Ivana Sladić Kljajić, predstavila je Kurikulum za razvoj socijalnih vještina, dok je dr. sc. A. Adjorlu (Aalborg University) putem video prezentacije predstavio VR igre. Na kraju formalnog dijela, Ana Ružić je predstavila Priručnik školskih grupnih igara za socijalne vještine. Sudionici su pokazali interes za projektnim rezultatima s kojima su bili upoznati.

Nakon pauze, održana je radionica na kojoj su članice projektnog tima, Ana Melita Pokupec, Stanka Pinjuh, Ana Ružić i Ivana Sladić Kljajić, predstavile nekoliko školskih društvenih igara. Kakva je bila atmosfera možete vidjeti iz priloženih fotografija.

Sve materijale vezane uz GAMESS projekt možete pronaći na stranici: https://gamessproject.eu/

Svi materijali su besplatni i dostupni te se mogu prilagođavati prema potrebama učitelja i ostalih korisnika.

Opširnije:KONFERENCIJA EUROPSKOG PROJEKTA - GAMESS

POZIV NA KONFERENCIJU EUROPSKOG PROJEKTA - GAMESS

 

„Igre za autistične učenike kao učinkovita metoda u  obrazovanju za razvoj socijalnih vještina“ 

 

Konferencija će se održati 27. veljače 2024. od 13.00 do 16.00 sati u prostoru Centra za autizam.

 

Dragi učitelji i stručni suradnici,

Pozivamo Vas da se pridružite  Konferenciji na kojoj ćemo vam predstaviti projektne rezultate nastale u sklopu europskog projekta GAMESS.

Upoznat ćemo vas s ciljevima projekta te projektnim rezultatima:

  • Kurikulum socijalnih vještina
  • VR igre za razvijanje socijalnih vještina djece s autizmom
  • Priručnik školskih grupnih igara za socijalne vještine

 

Sudjelovanje na konferenciji je besplatno i biti će prijavljeno u svrhu bodovanja od strane HKER i HPK.

Detaljan program konferencije uskoro će biti objavljen na web stranici Centra za autizam:

https://www.centarzaautizam.hr/

Prijavite  se na konferenciju i sami zaključite mogu li vam materijali biti korisni.

Svi zainteresirani za sudjelovanje mogu se prijaviti/registrirati na poveznici:

https://docs.google.com/forms/d/1jNblsgC1sIkMBy8pMj-fr2O9I3finNfXJplHF7poeFU/edit

 

Završna transnacionalna aktivnost: GAMESS: „Igre za autistične učenike kao učinkovita metoda u obrazovanju za razvoj socijalnih vještina“

 

Dvogodišnji projekt GAMESS u sklopu Erasmus+ programa ušao je u svoju završnu fazu. Povodom toga je u gradu Turku u Finskoj od 18.1. do 19.1.2024. održana završna transnacionalna aktivnost.

Važnost ovog projekta je prvenstveno proizašla iz različitih istraživačkih studija (Courtenay i Perera, 2020; Amaral, de Vries, 2020; Ameis i sur, 2020) koje pokazuju negativne učinke koje je COVID19 donio učenicima s autizmom na različitim područjima, posebno na razvoju  socijalnih vještina. Na temelju tih saznanja, s partnerima na projektu došli smo na ideju da se ti nedostaci umanje pružanjem obrazovnih usluga putem dizajniranja i korištenja različitih  igara i virtualnih alata.

Tijekom ove dvije godine projektni partneri razvili su edukativni paket koji se sastoji iz tri dijela:

  1. Kurikulum socijalnih vještina

Namijenjen je učiteljima osnovnih škola koji rade s učenicima s autizmom u redovnim razredima i može poslužiti kao baza učiteljima koji žele obogatiti socijalne vještine svojih učenika te povećati vlastite vještine i kompetencije.

  1. VR igre za razvijanje socijalnih vještina djece s autizmom

Ova zbirka VR igara zamišljena je kao niz aktivnosti koje učitelji mogu raditi s jednim ili više učenika kako bi unaprijedili  socijalne vještine djece s autizmom. Primjeri aktivnosti su crtanje, prepoznavanje emocija ili izmjenjivanje redoslijeda. VR igre su u online obliku tako da učitelji i učenici mogu istovremeno biti u istom VR okruženju. Također, više učenika može sudjelovati zajedno u isto vrijeme.

  1. Priručnik školskih grupnih igara za socijalne vještine

Priručnik je zbirka grupnih igara namijenjen je učiteljima osnovnih škola koje učitelji mogu koristiti za obogaćivanje socijalnih vještina učenika s autizmom kroz interaktivne aktivnosti u prirodnom okruženju učenika.

Osim o realiziranim projektnim rezultatima, partneri su se na sastanku dogovarali oko organizacije projektnih konferencija u svim partnerskim zemljama na kojima će se predstaviti projektni rezultati zainteresiranim dionicima.

Pozivamo Vas da pratite našu web stranicu  https://gamessproject.eu/ na kojoj će biti objavljeni svi projektni rezultati.

A uskoro ćemo objaviti poziv za Konferenciju projekta.

                                                                             Projektni tim GAMESS projekta

 

https://gamessproject.eu/

https://www.facebook.com/gamesserasmusproject/

 

GAMESS - Games for students with Autism as an effective Methodology in Education for the development of social skills

 

 

 

 

Igre za učenike s PSA za razvoj socijalnih vještina kao učinkovita metoda u obrazovanju

 

Predstavljamo vam novi međunarodni Erasmus+ projekt u trajanju od 24 mjeseca.

Koordinator projekta je iz Danske: Aalborg University (Department of Architecture, Design and Media Technology), a ostali partneri su:

Olemisen Balanssia Ry iz Finske (Institut za istraživanja na polju obrazovanja),
Fundacion Miradas iz Španjolske (Udruga za autizam),
Stando Ltd iz Cipra.

Ideja za projekt je bila da se negativni učinci  koje je COVID19 donio učenicima s PSA na različitim područjima, posebno na gubitku socijalnih vještina, pokušaju umanjiti pružanjem obrazovnih usluga korištenjem i dizajniranjem različitih igara i virtualnih alata.
Uočeno je da postoje prepreke za učenike s PSA u pristupu digitalnim tehnologijama uglavnom uzrokovane nedostatkom dostupnih alata, nedostatkom kompetencija te nedovoljno prilagođene obrazovne metodologije...
Digitalni alati su često dizajnirani za opću populaciju bez uzimanja u obzir potrebe osoba s PSA kojima je potrebna viša razinama podrške.

Ciljevi projekta su vrlo ambiciozni u kojima ćemo nastojati:

- Dizajnirati, testirati i objaviti inovativni Obrazovni paket putem GBL-a (Game Based Learning) za učitelje u redovnim školama i vrtićima

- Dizajnirati i kreirati različite igre – VR (Virtual Reality) igrice te brošuru s brojnim edukativnim, školskim igrama

- Promicati razvoj socijalnih vještina kod djece s PSA, ali i kod njihovih neurotipičnih vršnjaka

- Održati tečajeve (edukacije) za obuku učitelja o GBL-u, kako koristiti i kreirati različite igre te poučavati socijalnim vještinama djecu s PSA u redovnom razredu

26.08.2022. je održan uvodni sastanak partnera preko Zoom platforme. Partneri su ukratko predstavili svoje ustanove te smo razgovarali o prvim koracima i zadacima vezanim uz projekt. Također smo se dogovarali o terminu prvog transnacionalnog sastanka u živo koji bi se trebao održati u Danskoj.

 

KA220-SCH-2021-020

 

 

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica