KONFERENCIJA Razred “A”: uključivanje i podrška za učenike s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama

 

The A-class – Integrating and Supporting Students with Autism in the Mainstream Classroom

 

28. veljače 2023. na Tribini Grada Zagreba je održana konferencija Erasmus+ projekta Razred “A” u organizaciji Centra za autizam. Na Konferenciji je nazočilo 45 sudionika.

Cilj konferencije je bio predstaviti strateško partnerstvo među zemaljama partnerima te upoznati sudionike s kreiranim materijalima.

U uvodnom dijelu konferencije pozdravnu riječ i dobrodošlicu sudionicima i uvodničarima uputila je ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan. Istaknula je da na konferenciji bilježimo postignuća Centra za autizam i projektnog tima koji je ostvario vrijedne rezultate te da je ovo korak na našem putu do osnivanja Centra potpore. Potom je govorila ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr.sc. Dubravka Brezak Stamać i istaknula suradnju Centra za autizam i Agencije. Pomoćnica pročelnika Gradskog ureda za obrazovanje, mlade i sport Iva Milardović Štimac  obratila se sudionicima u ime pročelnika i svoje ime. Istaknula je da Centar za autizam u mnogim segmentima svog rada postiže vrijedne rezultate unatoč problemima koji u ustanovi postoje i koji se rješavaju. Ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja Momir Karin istaknuo je svoju profesionalnu povezanost s Centrom za autizam i brigu Ministarstva znanosti i obrazovanja za djecu s teškoćama u razvoju.

Program je započeo  prezentacijom „Predstavljanje projekta“  kojega je sudionicima izložila Ana Ružić, eduk. reh., te članica  projektnog tima CZA. Predstavljen je cilj ovog projekta te intelektualni rezultati projekta: Kurikulum, Priručnik za učitelje, Knjiga aktivnosti za učitelje, Infografike te Platforma za e-učenje. Ivana Majsec, eduk.reh. prikazala je iskustvo s edukacija za stručnjake u Brnu, Češka koje je održano u sklopu projekta.   

Nakon predstavljanja projekta, Ana – Melita Pokupec, eduk. reh. i Ana Ružić su održale predavanje “Uvod u PSA i svijet znanstveno utemeljenih metoda”. Sudionici su iskazali zanimanje, osobito za Nest koncept koji je prikazan kroz predavanje i danas predstavlja jedan od najmodernijih oblika uključivanja učenika s PSA u redovne škole.

Slijedilo je opširno izlaganje Magdalene Jančec, mag.rehab.educ., BCBA  na temu “Primijenjena analiza ponašanja u učionici” koje su sudionici vrlo zainteresirano pratili. Uz teoretske postavke iznijet je i niz praktičnih primjera različitih ponašanja i stručnih savjeta o njihovom rješavanju. Psihologinja Centra za autizam Ivana Sladić Kljajić predstavila je “Radionice za braću i sestre učenika s PSA” koje se dugi niz godina provode u Centru. Slijedilo je izvješće učiteljice razredne nastave Sunčice Sosić Majstorović, mag.prim.educ. i Hrvojke Brčić, eduk.reh. iz OŠ Vjenceslava Novaka te Anite Poslon, prof. i Marijane Martić, univ.spec. iz OŠ Granešina “Iskustva učitelja polaznika treninga za učitelje druge stručnjake (Cipar, 2022.)“. One su prikazale dugogodišnju suradnju s CZA  te iskustva s edukacija iz Cipra.

Na kraju konferencije ravnateljica Klopotan pozdravila je sudionike te ih upoznala  s ostalim aktualnim Erasmus+ projektima u Centru: GA-TE, Special Heart for Beautiful Earth i GAMESS.

Sudionici su dobili evaluacijski upitnik kako bi ocijenili sudjelovanje na Konferenciji.

Tijekom same Konferencije sudionici su izražavali svoje dojmove i komentare koji su bili veoma pozitivni tako da je cijeli tim zadovoljan odjekom.

Sve materijale vezane uz Razred “A” projekt možete naći na stranici: https://theaclass.eu/

Svi materijali su besplatni te dostupni i mogu se prilagođavati prema potrebama učitelja i ostalih korisnika.

 

                                                                                Vaš Razred “A” tim

Opširnije:KONFERENCIJA Razred “A”: uključivanje i podrška za učenike s poremećajem iz spektra autizma u...

ZAVRŠNI TRANSNACIONALNI SASTANAK I MEĐUNARODNA KONFERENCIJA EU PROJEKTA RAZRED „A“

Projekt Razred „A“: uključivanje i podrška za učenike s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama, razvijen u sklopu Erasmus+ programa, ušao je u svoju završnu fazu.

S ciljem finalizacije intelektualnih rezultata i dogovora oko završnih aktivnosti 14. veljače 2023. u Aarhusu (Danska) je održan završni transnacionalni sastanak predstavnika zemalja partnera: EURO-NET (Italija), Inercia Digital Sl (Španjolska), Masaryk University (Češka), Stando Ltd (Cipar), Association for improving quality of life of people with autism spectrum disorders "Blue Firefly" (Makedonija) i koordinator Sosu Ostjylland (Danska). Centar za autizam predstavile su Ana Ružić i Magdalena Jančec.

15. veljače 2023. godine održana je Međunarodna konferencija projekta na kojoj je sudjelovalo ukupno 80 učitelja i drugog nastavnog osoblja. Tema konferencije bilo je predstavljanje projekta Razred „A“ i razmjena iskustava među učiteljima, drugim stručnjacima i predstavnicima autistične zajednice.

16. veljače 2023. godine organizirana je posjeta Srednjoj školi Egmont https://www.egmont-hs.dk/ i Internatu BGI  https://bgiakademiet.dk/ . Srednja škola Egmont potiče uključivanje učenika s teškoćama u razvoju i učenika urednog razvoja u svojstvu osobnih pomoćnika učenicima s teškoćama. Posebnost internata BGI je odvajanje učenika nakon završetka osnovne škole od roditelja s ciljem osamostaljivanja i razvijanja vještina života u zajednici.

Za Centar za autizam je ovo strateško partnerstvo bilo i jest jedno izuzetno iskustvo i poticaj za daljnji napredak. Zahvaljujemo i čestitamo svim partnerima na uspješnoj suradnji, a učitelje pozivamo da nam se pridruže na finalnoj aktivnosti projekta – Konferenciji koja će se održati u Zagrebu, 28. veljače 2023. godine.

2. Transnacionalni sastanak partnera međunarodnog Erasmus+ projekta The A Class u Centru za autizam

 

 

09. i 10.11. 2022. U Centru za autizam održan je 2. Transnacionalni sastanak partnera međunarodnog Erasmus+ projekta The A Class u živo.

Naš projekt se bliži kraju te smo se prvi dan bazirali na finaliziranje intelektualnih rezultata vezanih uz kurikulum projekta, priručnika za učitelje te knjigu aktivnosti za učitelje temeljene na primijenjenoj analizi ponašanja te dogovoru o prevođenju materijala. 

Zatim je naša psihologinja Ivana Sladić Kljajić održala predavanje o radionicama za braću i sestre koje se godinama održavaju u Centru za autizam. Naši partneri su bili izrazito zainteresirani za tu temu.

Također su u popodnevnim satima obišli naš Centar.

Drugi dan sastanka smo započeli u posjeti OŠ ”Vjenceslav Novak” gdje su nam domaćini predstavili svoju školu, programme te suradnju s Centrom za autizam. Nakon ugodnog druženja vratili smo se na sastanak te razgovarali o temama poput diseminacijske strategije, evaluacije, projekt menedžmenta, a naglasak je bio na planiranju završnog sastanka te organizaciji konferencija u svim zemljama partnerima koje se planiraju održati u veljači 2023.

Partneri u projektu su: Centar za autizam (Hrvatska), EURO-NET (Italija), Inercia Digital Sl (Španjolska), Masaryk University (Češka), Stando Ltd (Cipar), Association for improving quality of life of people with autism spectrum disorders "Blue Firefly" (Makedonija) i koordinator Sosu Ostjylland (Danska)

Sve aktivnosti projekta možete pratiti na stranici: 

https://theaclass.eu/ ili na Facebook – u https://www.facebook.com/KA2TheAclass/

 

The A Class tim Centra za autizam

Opširnije:2. Transnacionalni sastanak partnera međunarodnog Erasmus+ projekta The A Class u Centru za autizam

Erasmus+ projekt razred “A”: obuka za učitelje i druge stručnjake koji rade s učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama

 

 

Od 10. do 15. listopada 2022. u okviru ERASMUS + projekta Razred “A” održan je trening za učitelje i druge stručnjake koji pružaju podršku učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama. Svrha obuke bilo je predstavljanje specifičnih metoda primijenjene analize ponašanja koje učitelji i drugi stručnjaci mogu koristiti unutar svojih učionica te usvajanje teoretskog i praktičnog znanja za uspješno korištenje istih te upoznavanje različitosti između pojedinih zemalja partnera po pitanju nacionalnih i kulturoloških aspekata mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja unutar sustava odgoja i obrazovanja.

Trening je uspješno završilo ukupno 5 sudionica iz Republike Hrvatske: Hrvojka Brčić i Sunčica Sosić Majstorović (OŠ Vjenceslava Novaka), Marijana Martić i Anita Poslon (OŠ Granešina) te Magdalena Jančec, predstavnica Centra za autizam, koja je ujedno održala i dva predavanja  za sudionike obuke.

Tijekom prvog dana obuke održane su uvodne radionice tijekom kojih su partneri imali priliku međusobno se upoznati te detaljnije upoznati  ciljeve i dosadašnje rezultate projekta. Uvodne aktivnosti vodio je predstavnik SOSU Østjylland (Danska) te koordinator projekta Niels Christian F Vestergaard u suradnji s partnerima i domaćinima (Cipar).  Nakon toga, prestavnici  Sjeverne Makedonije  održali predavanja na temu “Uvod u poremećaj iz spektra autizma i primjenjenu analizu ponašanja”.

Tijekom drugog dana obuke učitelja predstavnici Sjeverne Makedonije održali su predavanje na temu “Strategije bihevioralnog upravljanja”, a predstavnica Republike Hrvatske, Magdalena Jančec, održala je predavanje na temu “Funkcije ponašanja”.

Trećeg dana obuke učitelja Magdalena Jančec održala je predavanje na temu “Gašenje”, a predstavnici Češke održali su predavanje na temu “Metode za povećavanje željenih ponašanja unutar razreda”.

Četvrtog dana obuke predstavnici Danske imali su izlaganje na temu “Ekonomija žetona” i “Metode uvjetovanja grupa”.

Petog dana obuke predstavnici Danske upoznali su polaznike za specifičnim alatima informacijske tehnologije u poučavanju učenika s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama te je održana radionica primjene pojedinih alata.

Tijekom svih dana obuke održavane su rasprave među partnerima tijekom kojih su se razmjenjivala iskustva, upoznavali različiti sustavi odgoja i obrazovanja, dijelile ideje i primjeri dobre prakse, ali i predstavljali problemi i tražila moguća rješenja u primjerima drugih zemalja.

Novostečena znanja i uvid u različite mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja povećala su kompetencije učitelja u redovnim osnovnim školama svih zemalja koje su sudjelovale u obuci. Unatoč prepoznatim teškoćama unutar sustava odgoja i obrazovanja, ovo iskustvo ohrabrilo je sve sudionike na pokušaj uvođenja novih metoda i stvaranje boljih uvjeta odgoja i obrazovanja za učenike s poremećajem iz spektra autizma.

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica