U srijedu 21. lipnja 2017. krenuli smo u sedmodnevni posjet Engleskoj, točnije gradu Northamptonu. Došli smo s ciljem posjetiti nekoliko škola s posebnim i redovnim programima te upoznati kulturu i običaje zemlje.Idućeg smo dana krenuli u obilazak planiranih škola. Posjetilismo pet škola, od toga dvije škole s redovnim programom i programom za obrazovanje učenika s teškoćama te tri posebne odgojno-obrazovne ustanove. Prva u nizu škola s posebnim programom bila je Billing Brook School. Nju pohađaju učenici od 4-19 godina s različitim komunikacijskim teškoćama, kroničnim bolestima te učenici s poremećajima iz spektra autizma. Zatim smo posjetili Greenfields Specialist School for Communication, školu s posebnim programom koja obrazuje učenike od 11-19 godina s različitim teškoćama učenja, višestrukim teškoćama, senzornim, motoričkim, komunikacijskim teškoćama, problemima u ponašanju te učenike s poremećajima iz spektra autizma. Treća po redu bila je škola pod nazivom Northgate School Arts College za učenike s različitim teškoćama učenja te učenike s poremećajima iz spektra autizma. Kako bismo dobili još bolji uvid u školovanje učenika s teškoćama, posjetili smo i dvije redovne škole s dodatnim posebnim programima. Green Oaks Primary Academy i Kingsthorpe Grove Primary School su škole s redovnim programom s razredima koji obrazuju učenike s poremećajima iz spektra autizma.
Zahvaljujući rukovodstvu i djelatnicima škola dobili smo uvid u njihov rad i provedbu programa. Velikodušno su s nama podijelili svoj način rada i omogućili nam dodir sa svojom svakodnevnicom.
Uz susrete i suradnju s predstavnicima Target Autisma, Angelom Capper i Ronom Fortuna posjetili smo kulturne znamenitosti, vidjeli nekoliko gradovate okusili i doživjeli englesku kulturu i običaje. Tako smo imali priliku piti tradicionalni engleski popodnevni čaj u neposrednoj blizini dvorca Ashby te prošetati u njegovim vrtovima. Posjetili smo tradicionalna sela iz 19. stoljeća te uživali u seoskom pubu. Uz svakodnevne šetnje Northamptonom, obišli smo i poznati i ugledni sveučilišni grad Oxford te ostali impresionirani njegovom ljepotom i vrijednošću. Kako bismo upotpunili doživljaj Ujedinjenog Kraljevstva, neizostavan je bio posjet Londonu.Dvije su naše sudionice posjetile i grad Leicester.
Ovo putovanje donijelo nam je mnogo novih stručnih znanja i iskustava. Promatrali smo rad sustručnjaka u multikulturalnoj sredini, vidjeli različite metode i tehnike u radu s učenicima te imali priliku aktivno koristiti i još bolje razviti znanje engleskog jezika. Sigurni smo kako ćemo svojim spoznajamadoprinijeti unaprjeđivanju kvalitete rada u Centru za autizam.
Zahvaljujemo svim školama na gostoprimstvu te Ronu Fortuni i Angeli Capper na svakodnevnoj podršci prilikom našeg boravka.
Za potpuniji uvid u naše radno putovanje pogledajte fotografije.
21.06.2017. na put u Northampton krenula je druga grupa zaposlenica Centra za autizam zajedno s ravnateljicom Centra, sudionice Erasmus + projekta mobilnosti. Naši partneri Target Autism, Angela Capper i Ron Fortuna, su ih dočekali i dali sve potrebne upute za stručnu posjet navedenim školama:
Billing Brook School : specijalna škola za djecu u dobi od 3 do 19 godina, koja je posebice specijalizirana za autizam i primjenu PECS metode.
Green Oaks Primary Academy: redovna osnovna škola s razredom za djecu s PSA.
Greenfields Specialist School for Communication: specijalna škola za djecu s većim teškoćama, uključujući različite oblike PSA.
Kingsthorpe Grove Primary School: redovna škola sa specijaliziranim razredom za djecu s autizmom.
Northgate School Arts College: specijalna škola za učenike s posebnim potrebama uključujući autizam. Pruža širok spektar mogućnosti strukovnog obrazovanja za starije učenike.
Škole će se posjećivati svih 5 dana u terminu od 9:00 – 16:00. Sudionice će imati mogućnosti upoznati se s načinom rada i sudjelovati na nastavi gdje su uključeni učenici s autizmom. Također će imati mogućnost upoznati tradiciju, kulturu, povijest, arhitekturu i obrazovni sustav u Engleskoj (Northampton, London, Oxford).
Sudionice mobilnosti u 2. terminu su:
Ana Ružić, Sanja Aguila Munoz, Ana Grubeša, Žarka Klopotan, Sanja Šimek i Melita Pokupec.
Želimo im puno uspjeha i sretan povratak!!!
U sklopu ERASMUS + projekta ESIPP (Jednakost i socijalna inkluzija kroz pozitivno roditeljstvo) održana je 09. i 10. lipnja četvrta vikend radionica za roditelje djece s poremećajem iz spektra autizma. Radionice su se odvijale u sklopu prostora Centra za autizam Rijeka koji je jedan od partnera Udruge za autizma Rijeka. Trenerice Ivanka Pejić, prof. reh. i Ana Radović, pror. reh. su uspješno prenijele dio svog znanja na sve prisutne roditelje. U kratkim pauzama su roditelji imali mogućnost razgovarati i podijeliti iskustvo, osim s drugim roditeljima, i s trenericama. Na edukaciju se prijavilo 8 obitelji djece predškolske dobi.
Skoro sva djeca bila su u programu rane intervencije i sada su polaznici posebnih i inkluzivnih skupina pri DV Rijeka, PJ Maestral. Roditelji su aktivno sudjelovali u predavanju. Ostali su još sat vremena i kroz razgovor pitali za info o školi i školskom sustavu, tražili savjete o izradi materijala i nabavki komunikatora i PECS, uključivali se i obrazlagali mlađima kako su oni riješili određene situacije.
U subotu svi su bili prisutni, u ležernoj atmosferi, uz grickalice slušali, razgovarali. Roditelji navode u evaluaciji da im je najvažnija bila razmjena iskustava i obrazlaganje vizualnih sustava podrške djetetu kroz primjere iz prakse koji su im predstavljeni (Teacch organizacija prostora, razdvajanje dnevnih aktivnosti kroz slike).
Navode da bi edukaciju preporučili dalje i da bi sudjelovali u sljedećim radionicama te potrebu učestalijih radionica ovakva tipa. Pohvalili su stručnost, profesionalnost i citiramo: „predivni predavači“.
Zadovoljne smo zajedno s trenericama, a u tako maloj grupi dobili smo otvaranje i bolju povezanost svih članova, iznošenje životnih priča, formiranje grupe podrške za budućnost.
Teme na 4. vikend radionici su bile sljedeće:
Radionica 1: Uvod u poremećaje iz spektra autizma
Što znamo o autizmu?
Što to može značiti za vaše dijete?
Kako vi kao roditelj/član obitelji možete pomoći?
Radionica 2: Razumijevanje i nošenje sa nepoželjnim ponašanjima
Što smatramo „nepoželjnim ponašanjem“?
Što možete napraviti kada se ono dogodi?
Kako podržati promjenu u ponašanju?
Radionica 3: Praktične strategije za suočavanje s nepoželjnim ponašanjem
Ideje za korištenje vizualne strukture i poticanje komunikacije
Kako napraviti svoje materijale za svakodnevne rasporede
Ciljevi ovog oblika radionice bili su:
- davanje praktičnih savjeta i smjernica roditeljima u pružanju podrške djetetu
- mogućnost upoznavanja druge obitelji i razmjena iskustva
- pružanje podrške u nošenju s izazovima s kojima se roditelji svakodnevno suočavaju
- mogućnost upoznavanja novih prijatelja i razvijanja mreže podrške.
Ovim putem se još jednom zahvaljujemo roditeljima koji su se prijavili i sudjelovali na radionicama te trenericima. S veseljem iščekujemo sljedeće radionice u studenom.
ESIPP team Croatia
Javite se i pratite nas:
https://twitter.com/ESIPP_Europe
https://www.facebook.com/projectesipp/
Opširnije:Pozitivni pristupi autizmu: 4. vikend radionica za roditelje
Prva skupina sudionika mobilnosti krenula je 21.5.2017. u ranim jutarnjim satima prema Northamptonu u Engleskoj. Tijekom slijedećih pet dana od 22.5- 26.5.2017. posjetili smo pet škola u Northamptonu: Green Oaks Primary School, Greenfields School and Sports College ,Kingsthrope Grove Primary DSP, Northgate School Art College i Billing Brook School. Nakon posjeta školama održavali smo susrete s Target Autism-a, Ronom Fortunom i Angelom Capper radi feedbacka i supervizije. U školama smo imali prilike vidjeti različite aktivnosti i način poučavanja djece i mladih s PAS, steći nova znanja koja će nam pomoći u daljnjem radu s učenicima u našoj školi, upoznati kulturološke razlike, poboljšati korištenje i razumijevanje engleskog jezika, povećati kompetenciju za pružanje profesionalne podrške učiteljima u redovnim škola i za poučavanje djece s PAS.
Poštovani roditelji i kolegice,
obavještavamo vas o novom ciklusu edukacije ''Pozitivni pristupi autizmu'' koje se održavaju u okviru međunarodnog projekta Equity and Social Inclusion through Positive Parenting - ESIPP (Jednakost i socijalna inkluzija kroz pozitivno roditeljstvo).
Edukacija će se održati dana 09.-10.06 2017. U prostoru Centra za autizam u Rijeci (više o edukaciji i vremenu predviđenom za edukaciju u privitku e - maila).
Svi detalji o projektu dostupni su na web stranici www.esipp.eu.
Prijavom na e–mail: ivanka.pejic@corp.hr izražavate svoj interes za edukaciju te ćemo vas kontaktirati kad se osigura Vaše mjesto.
Do skorog viđenja lijep pozdrav
Ivanka Pejić