Profesionalno osnaživanje asistenata/ pomoćnika u nastavi u radu s učenicima s PSA- poremećaj iz spektra autizma

 

 

 

 

KA1 – Professional Empowerment of Teaching Assistants in Work with Students with ASD

2.10.2018.- 1.10.2019.

Obavještavamo vas da nam je odobren projekt Erasmus+ programa ključne aktivnosti 1 – Mobilnost u svrhu učenja za pojedince (Job shadowing). Predviđeno trajanje projekta je od listopada 2018. do listopada 2019. Projekt je financiran od strane Europske Komisije.

 Ciljevi projekta su :

  1. Nastavak ostvarivanja novih i kvalitetnih oblika međunarodne suradnje te internacionalizacija naših obrazovnih, strukovnih i socijalnih usluga
  2. Povećanje kompetencija naših djelatnika u primjeni specifičnih metoda i pristupa za rad s djecom s PSA
  3. Daljnje unaprjeđivanje te povećanje upravljačkih i projektnih kapaciteta naše ustanove
  4. Povećanje kompetencija naših djelatnika za rad u multikulturalnom okružju

 

Projekt će se provoditi u tri dijela:

1. Prije mobilnosti:

odabir i priprema sudionika, ugovori

2. Tijekom mobilnosti: nadzor sudionika, priprema potvrda o mobilnosti

3. Nakon mobilnosti:

Europass mobilnost, završno izvješće, evaluacija, diseminacija

 

Projektom je planirano u mobilnost uključiti 10 naših djelatnika (8 asistenata u nastavi i 2 člana projektnog tima) u dvije škole u Northamptonu u Engleskoj koje školuju učenike različite dobi i s različitim oblicima PSA, u ožujku 2019. godine. Projektni tim čine: Žarka Klopotan (ravnateljica CZA), Ana-Melita Pokupec, Sanja Aguila Munoz, Ana Ružić, Ivana Majsec, Dragana Mamić, Ivana Sladić Kljajić i Alen Conjar.

Mobilnost bi se odvijala u jednoj grupi u dvije posebne škole, Billing Brook School i Greenfields Specialist School for Communication, 6 dana, od čega bi 4 proveli u školama, u svakoj školi po dva dana u grupama od 5 djelatnika. Suradnja sa školama domaćinima dogovorena je posredstvom organizacije Target Autism koja sa svim školama ostvaruje dugogodišnju uspješnu suradnju.

 

 

 2018-1-HR01-KA101-046940

 

ESIPP - Jednakost i socijalna inkluzija kroz pozitivno roditeljstvo

     

Završni transnacionalni sastanak, Zagreb

 

Trogodišnji projekt ESIPP, u sklopu Erasmus + programa, ušao je u svoju završnu fazu. Povodom toga je u Zagrebu od 04.07.-06.07.2018. održan završni transnacionalni sastanak. Važnost ovog projekta je prvenstveno proizašla iz velike potrebe pružanja stručne podrške roditeljima osoba s autizmom. Poučavanje roditelja da razumiju stanje i učinkovito surađuju sa školama i drugim stručnjacima, pokazalo se učinkovitim u poboljšanju ishoda kod osoba s autizmom i njihovih obitelji. Međutim, iako su takvi programi edukacije roditelja razvijeni u npr. Zapadnoj Europi i SAD-u, postoji mala ili nikakva dostupnost takvih programa ili materijala u mnogim područjima Europe, na primjer u regiji Balkana/Istočni Mediteran.

Kako bismo odgovorili na ovu nejednakost,  razvijeno je ESIPP strateško partnerstvo, u koje su uključena sveučilišta, nevladine organizacije, roditelji djece s autizmom te ustanove koje pružaju usluge za osobe s autizmom. Ciljevi ovog partnerstva su:

  • Razvoj znanstveno utemeljenog modela edukacije roditelja djece s PSA koji se može primijeniti diljem Europe
  • Razvoj temeljnog kurikuluma i materijala za edukaciju roditelja
  • Omogućavanja dostupnosti edukacije roditeljima i obiteljima djece s PSA koji žive na područjima na kojima je ovakva podrška do sada većinom bila nedostupna: Hrvatska, Cipar i Makedonija
  • Evaluirati učinkovitost razvijenih materijala i utjecaj edukacije uz korištenje kvalitativnih i kvantitativnih metoda prikupljanja i analize podataka
  • Podijeliti model kurikuluma i materijale s dionicima i donijeti preporuke za donositelje odluka i kreiranje politika.

 

Projektni partneri razvili su program edukacije, predstavljen u nizu od šest modula, kojima je cilj:

  • Podržati roditelje da razviju razumijevanje o prirodi, izraženosti i iskustvu autizma
  • Pobrinuti se  da roditelji razviju niz strategija koje mogu primijeniti da bi odgovorili na potrebe svojeg djeteta i svoje obitelji.

Sadržaj svakog modula predstavlja najnoviju najbolju praksu koju su prepoznali stručnjaci i istraživači na tom području, a također su uključene perspektive i mišljenja samih osoba s autizmom.

Namjera partnerstva je da ovi moduli razviju pouzdanje roditelja te da im pomognu u primjeni strategija koji će im na neki način olakšati zahtjeve i izazove koje pred njih stavlja briga o osobi s autizmom. 

Sadržaj modula promiče korištenje pozitivnih strategija i temelji se na sljedećim temama: uvod u poremećaj iz spektra autizma, nepoželjna ponašanja, korištenje vizualne strukture, senzorne teškoće, izazovi komunikacije i izgradnja socijalnih vještina. Osim toga, dodana su i tri dodatna modula kako bi se zadovoljili zahtjevi za informacijama o pitanjima puberteta, te o problemima spavanja i prehrane.Tijekom projekta je educirano 6 trenera u Hrvatskoj od strane trenere iz Engleske, a edukacijom je obuhvaćeno preko 100 roditelja osoba s autizmom u Zagrebu, Osijeku i Splitu.

Za Centar za autizma je ovo strateško partnerstvo bilo i jest jedno izuzetno iskustvo iz kojeg su proizašla još dva Erasmus + projekta. Svim našim partnerima se zahvaljujemo i čestitamo na uspješnoj suradnji tijekom zadnje tri godine. Također se zahvaljujemo roditeljima i drugim članovima obitelji na sudjelovanju te se nadamo budućim susretima i daljnjem razvoju edukacija za roditelje u Hrvatskoj.

Opširnije:ESIPP - Jednakost i socijalna inkluzija kroz pozitivno roditeljstvo

Osnaživanje roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma „Pozitivni pristupi autizmu“ 6. vikend radionica

U sklopu ERASMUS + projekta ESIPP (Jednakost i socijalna inkluzija kroz pozitivno roditeljstvo) 10. i 11. ožujka, u sklopu Centra za autizam Split, je održana za roditelje djece s poremećajem iz spektra autizma 6. vikend radionica.
Tijekom ova dva dana su trenerice iz Centra za autizam Zagreb ( Ana Ružić, Ivana Sladić Kljajić, Matea Begić i Saša Kiš) održale svih šest modula i prenijele dio svog znanja roditeljima. Na radionici je bilo prisutno 35 roditelja djece s PSA. 
Svaki modul je oblikovan da poveća znanje roditelja tako što nadograđuje znanje stečeno na prethodnim modulima, a sadržaj modula promovira pozitivne strategije.
U opuštenoj atmosferi i ugodnoj dvorani, roditelji su pažljivo slušali i  aktivno sudjelovali u radionicama. Bilo je dovoljno vremena za „Pitanja i odgovore“ koji su omogućili razmjenu informacija i iskustva među roditeljima, olakšavajući umrežavanje i stvaranje "grupe za podršku". 

Ovim putem se još jednom zahvaljujemo gostoprimstvu Centra za autizam Split te roditeljima koji su se prijavili i sudjelovali na radionicama i njihovom važnom doprinosu u razvoju kurikuluma za edukacije za roditelje diljem Europe.

 

 

 ESIPP team Croatia

Pratite nas:

esipp.croatia@gmail.com

http://esipp.eu/

https://twitter.com/ESIPP_Europe

https://www.facebook.com/projectesipp/

Opširnije:Osnaživanje roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma „Pozitivni pristupi autizmu“ 6....

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica