Poučavanje vještinama spremnosti za školu korištenjem metoda bihevioralne analize (Teaching School Readiness Through an ABA-based Preschool Programme (Ready4School)
Ready4School je dvogodišnji međunarodni ERASMUS+ projekt financiran od strane Europske unije, čiji je koordinator Sveučilište Masaryk (Češka). Partneri u projektu su Centar za autizam, Vimodo ITD (Cipar), Innovation Hive (Grčka), Odessa Regional Academy of In-Service Education (Ukrajina) i Association for improving quality of life of people with autism spectrum disorders "Blue Firefly" (Makedonija).
Partneri u projektu Ready4School udružili su se s ciljem poboljšanja kvalitete posebnih i redovnih predškolskih programa za djecu s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma i olakšavanja tranzicije iz programa predškole u prvi razred osnovne škole. Glavne projektne aktivnosti obuhvaćaju kreiranje, testiranje i objavu inovativnog edukativnog paketa procjene i programa rada (temeljenih na bihevioralnoj analizi) za odgajatelje u redovnim i posebnim predškolskim ustanovama u čije su skupine uključena djeca s PSA, te edukaciju i osposobljavanje odgajatelja za kvalitetno i učinkovito korištenje kreiranih materijala tijekom poučavanja učenika s PSA onim vještinama koje su im potrebne za uspješan prijelaz iz predškolskog u osnovnoškolski program. Projektne aktivnosti tijekom kojih ćemo nastojati realizirati ciljeve su: izrada liste procjene spremnosti djeteta za školu (usmjerene na ne- akademske vještine), izrada kurikuluma za odgajatelje, izrada detaljnih planova poučavanja koji će pratiti kurikulum te liste praćenja napretka.
Prvi transnacionalni sastanak projektnih partnera održan je 9. i 10. studenog 2023. godine u Češkoj (Brno) na kojem su dogovoreni prvi koraci realizacije projekta.
Između ostalog, dogovorena je provedba procjene potreba kako bi se otkrile prepreke s kojima se suočavaju odgajatelji pri radu s djecom s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma u 6 partnerskih zemalja. Procjena potreba uključivala je pregled postojeće literature i provedbu detaljnih intervjua s ravnateljima predškolskih ustanova, odgajateljima i drugim stručnjacima. Procjena potreba provedena je tijekom prosinca 2023. godine. U svih šest zemalja utvrđene su brojne prepreke pri prijelazu djece s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma u osnovnu školu. Spomenute prepreke uključuju nedostatnu procjenu jakih strana djece, nedovoljnu pripremu djece za prijelaz u osnovnu školu, fizičke izazove unutar školskih okruženja (kao što su buka i gužva), potrebu za prilagodbama kurikuluma i nedostatak specijalizirane edukacije za odgajatelje. Svaka od otkrivenih prepreka otežava uključivanje djece s dijagnozom PSA u odgovarajuću, najmanje restriktivnu odgojno-obrazovnu sredinu. Stoga se nadamo da ćemo rezultatima ovog projekta uspjeti pozitivno utjecati na smanjivanje postojećih prepreka.
U tijeku je izrada web stranice, a daljnje informacije o projektu možete pronaći na Facebook
stranici projekta: Ready4school https://www.facebook.com/share/vxn3FiknChPxSmU6/
„Igre za autistične učenike kao učinkovita metoda u obrazovanju za razvoj socijalnih vještina“
27. veljače 2024. U Centru za autizam održana je konferencija Erasmus+ projekta GAMESS. Konferencija je okupila više od osamdeset sudionika, kako uživo tako i putem Zoom platforme, a njen fokus bio je na strateškom partnerstvu među zemljama partnerima te prezentaciji ostvarenih projektnih rezultata. Ravnateljica Centra za autizam, Žarka Klopotan, istaknula je važnost inovativnih pristupa kao što je GAMESS u poboljšanju kvalitete obrazovanja za autistične učenike.
Važnost tematike projekta prepoznat je i od strane HKER-a u ime kojeg je govorila Radmila Popović, zamjenica predsjednika HKER-a. Luka Juroš, pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade, istaknuo je važnost razvijanja socijalnih vještina kod učenika i povezanost s tehnologijom. Pomoćnica ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje, Mara Capar, istaknula je suradnju Centra za autizam i Agencije.
Glavni dio programa započeo je prezentacijom „Predstavljanje projekta“, koju je izložila Ana Ružić, edukacijska rehabilitatorica. Sudionici su se upoznali sa svrhom i ciljem projekta. Psihologinja Centra za autizam, Ivana Sladić Kljajić, predstavila je Kurikulum za razvoj socijalnih vještina, dok je dr. sc. A. Adjorlu (Aalborg University) putem video prezentacije predstavio VR igre. Na kraju formalnog dijela, Ana Ružić je predstavila Priručnik školskih grupnih igara za socijalne vještine. Sudionici su pokazali interes za projektnim rezultatima s kojima su bili upoznati.
Nakon pauze, održana je radionica na kojoj su članice projektnog tima, Ana Melita Pokupec, Stanka Pinjuh, Ana Ružić i Ivana Sladić Kljajić, predstavile nekoliko školskih društvenih igara. Kakva je bila atmosfera možete vidjeti iz priloženih fotografija.
Sve materijale vezane uz GAMESS projekt možete pronaći na stranici: https://gamessproject.eu/
Svi materijali su besplatni i dostupni te se mogu prilagođavati prema potrebama učitelja i ostalih korisnika.
„Igre za autistične učenike kao učinkovita metoda u obrazovanju za razvoj socijalnih vještina“
Konferencija će se održati 27. veljače 2024. od 13.00 do 16.00 sati u prostoru Centra za autizam.
Dragi učitelji i stručni suradnici,
Pozivamo Vas da se pridružite Konferenciji na kojoj ćemo vam predstaviti projektne rezultate nastale u sklopu europskog projekta GAMESS.
Upoznat ćemo vas s ciljevima projekta te projektnim rezultatima:
Sudjelovanje na konferenciji je besplatno i biti će prijavljeno u svrhu bodovanja od strane HKER i HPK.
Detaljan program konferencije uskoro će biti objavljen na web stranici Centra za autizam:
https://www.centarzaautizam.hr/
Prijavite se na konferenciju i sami zaključite mogu li vam materijali biti korisni.
Svi zainteresirani za sudjelovanje mogu se prijaviti/registrirati na poveznici:
https://docs.google.com/forms/d/1jNblsgC1sIkMBy8pMj-fr2O9I3finNfXJplHF7poeFU/edit
Dvogodišnji projekt GAMESS u sklopu Erasmus+ programa ušao je u svoju završnu fazu. Povodom toga je u gradu Turku u Finskoj od 18.1. do 19.1.2024. održana završna transnacionalna aktivnost.
Važnost ovog projekta je prvenstveno proizašla iz različitih istraživačkih studija (Courtenay i Perera, 2020; Amaral, de Vries, 2020; Ameis i sur, 2020) koje pokazuju negativne učinke koje je COVID19 donio učenicima s autizmom na različitim područjima, posebno na razvoju socijalnih vještina. Na temelju tih saznanja, s partnerima na projektu došli smo na ideju da se ti nedostaci umanje pružanjem obrazovnih usluga putem dizajniranja i korištenja različitih igara i virtualnih alata.
Tijekom ove dvije godine projektni partneri razvili su edukativni paket koji se sastoji iz tri dijela:
Namijenjen je učiteljima osnovnih škola koji rade s učenicima s autizmom u redovnim razredima i može poslužiti kao baza učiteljima koji žele obogatiti socijalne vještine svojih učenika te povećati vlastite vještine i kompetencije.
Ova zbirka VR igara zamišljena je kao niz aktivnosti koje učitelji mogu raditi s jednim ili više učenika kako bi unaprijedili socijalne vještine djece s autizmom. Primjeri aktivnosti su crtanje, prepoznavanje emocija ili izmjenjivanje redoslijeda. VR igre su u online obliku tako da učitelji i učenici mogu istovremeno biti u istom VR okruženju. Također, više učenika može sudjelovati zajedno u isto vrijeme.
Priručnik je zbirka grupnih igara namijenjen je učiteljima osnovnih škola koje učitelji mogu koristiti za obogaćivanje socijalnih vještina učenika s autizmom kroz interaktivne aktivnosti u prirodnom okruženju učenika.
Osim o realiziranim projektnim rezultatima, partneri su se na sastanku dogovarali oko organizacije projektnih konferencija u svim partnerskim zemljama na kojima će se predstaviti projektni rezultati zainteresiranim dionicima.
Pozivamo Vas da pratite našu web stranicu https://gamessproject.eu/ na kojoj će biti objavljeni svi projektni rezultati.
A uskoro ćemo objaviti poziv za Konferenciju projekta.
Projektni tim GAMESS projekta
https://www.facebook.com/gamesserasmusproject/
Stranica 1 od 21