2. Transnacionalni sastanak partnera međunarodnog Erasmus+ projekta The A Class u Centru za autizam

Korisnička ocjena:  / 0

 

 

09. i 10.11. 2022. U Centru za autizam održan je 2. Transnacionalni sastanak partnera međunarodnog Erasmus+ projekta The A Class u živo.

Naš projekt se bliži kraju te smo se prvi dan bazirali na finaliziranje intelektualnih rezultata vezanih uz kurikulum projekta, priručnika za učitelje te knjigu aktivnosti za učitelje temeljene na primijenjenoj analizi ponašanja te dogovoru o prevođenju materijala. 

Zatim je naša psihologinja Ivana Sladić Kljajić održala predavanje o radionicama za braću i sestre koje se godinama održavaju u Centru za autizam. Naši partneri su bili izrazito zainteresirani za tu temu.

Također su u popodnevnim satima obišli naš Centar.

Drugi dan sastanka smo započeli u posjeti OŠ ”Vjenceslav Novak” gdje su nam domaćini predstavili svoju školu, programme te suradnju s Centrom za autizam. Nakon ugodnog druženja vratili smo se na sastanak te razgovarali o temama poput diseminacijske strategije, evaluacije, projekt menedžmenta, a naglasak je bio na planiranju završnog sastanka te organizaciji konferencija u svim zemljama partnerima koje se planiraju održati u veljači 2023.

Partneri u projektu su: Centar za autizam (Hrvatska), EURO-NET (Italija), Inercia Digital Sl (Španjolska), Masaryk University (Češka), Stando Ltd (Cipar), Association for improving quality of life of people with autism spectrum disorders "Blue Firefly" (Makedonija) i koordinator Sosu Ostjylland (Danska)

Sve aktivnosti projekta možete pratiti na stranici: 

https://theaclass.eu/ ili na Facebook – u https://www.facebook.com/KA2TheAclass/

 

The A Class tim Centra za autizam

Opširnije:2. Transnacionalni sastanak partnera međunarodnog Erasmus+ projekta The A Class u Centru za autizam

Special Hearts for a Beautiful Earth u Zagrebu

Korisnička ocjena:  / 0

 

Centar za autizam bio je domaćin transnacionalnoj aktivnosti, aktivnosti obuke „The Soul of the Earth“, Erasmus+ projekta Special Hearts for a Beautiful Earth. U razdoblju od 10. do 14. listopada naši su partneri iz Rumunjske, CENTRUL SCOLAR PENTRU EDUCATIE INCLUZIVA "MARIA MONTESSORI„ Constanta, România i Turske, NAZILLI OZEL EGITIM MESLEK OKULU, Nazilli, Türkiye sudjelovali u mnogim kreativnim, likovno-dramskim radionicama. Poveznica svih kreativnih radionica bila je izrada lutaka i osmišljavanje dramske izvedbe kojom ćemo učenicima prenijeti važnost brige o okolišu. Naši su gosti imali priliku slušati izuzetno zanimljiva predavanja kao što je predavanje „Mirisne kapljice iz Centra za autizam“ kojim je naša Ksenija Sambol, voditeljica #UZGrana predstavila nagrađeni projekt na kojem je radila sa Katarinom Crnojom. Izuzetno zanimljivo i korisno predavanje bilo je ono  mr.sc. Sandra Hamin, voditeljice Gradskog ureda za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje. Gospođa Hamin je na simpatičan i zanimljiv način prenijela strateški plan kojim Grad Zagreb planira dodatno pojačati ekološku svijest svih svojih građana. Veliko finale ove projektne aktivnosti bila je izvedba predstave „Duša Zemlje“ koja se odvila pred punom školskom dvoranom. Ako je suditi po reakcijama učenika, predstava je apsolutni hit! U narednoj fazi projekta upravo ćemo tu lutkarsku predstavu koristiti kao metodu osvještavanja važnosti recikliranja i brige za okoliš kod naših učenika.

Još se jednom zahvaljujemo svim predavačima koji su obogatili ovu projektnu aktivnost, svim kolegicama i kolegama koji su sudjelovali u radionicama, kuharicama i spremačicama na svoj pomoći oko priprema, te najviše našim odraslim korisnicima koji su nam ustupili svoje prostore na korištenje.

Hvala dragim partnerima iz Rumunjske, CENTRUL SCOLAR PENTRU EDUCATIE INCLUZIVA "MARIA MONTESSORI„ Constanta, România i Turske, NAZILLI OZEL EGITIM MESLEK OKULU, Nazilli, Türkiye na suradnji. Bilo nam je apsolutno zadovoljstvo biti vaši domaćini!

Opširnije:Special Hearts for a Beautiful Earth u Zagrebu

Erasmus+ projekt razred “A”: obuka za učitelje i druge stručnjake koji rade s učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama

Korisnička ocjena:  / 0

 

 

Od 10. do 15. listopada 2022. u okviru ERASMUS + projekta Razred “A” održan je trening za učitelje i druge stručnjake koji pružaju podršku učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama. Svrha obuke bilo je predstavljanje specifičnih metoda primijenjene analize ponašanja koje učitelji i drugi stručnjaci mogu koristiti unutar svojih učionica te usvajanje teoretskog i praktičnog znanja za uspješno korištenje istih te upoznavanje različitosti između pojedinih zemalja partnera po pitanju nacionalnih i kulturoloških aspekata mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja unutar sustava odgoja i obrazovanja.

Trening je uspješno završilo ukupno 5 sudionica iz Republike Hrvatske: Hrvojka Brčić i Sunčica Sosić Majstorović (OŠ Vjenceslava Novaka), Marijana Martić i Anita Poslon (OŠ Granešina) te Magdalena Jančec, predstavnica Centra za autizam, koja je ujedno održala i dva predavanja  za sudionike obuke.

Tijekom prvog dana obuke održane su uvodne radionice tijekom kojih su partneri imali priliku međusobno se upoznati te detaljnije upoznati  ciljeve i dosadašnje rezultate projekta. Uvodne aktivnosti vodio je predstavnik SOSU Østjylland (Danska) te koordinator projekta Niels Christian F Vestergaard u suradnji s partnerima i domaćinima (Cipar).  Nakon toga, prestavnici  Sjeverne Makedonije  održali predavanja na temu “Uvod u poremećaj iz spektra autizma i primjenjenu analizu ponašanja”.

Tijekom drugog dana obuke učitelja predstavnici Sjeverne Makedonije održali su predavanje na temu “Strategije bihevioralnog upravljanja”, a predstavnica Republike Hrvatske, Magdalena Jančec, održala je predavanje na temu “Funkcije ponašanja”.

Trećeg dana obuke učitelja Magdalena Jančec održala je predavanje na temu “Gašenje”, a predstavnici Češke održali su predavanje na temu “Metode za povećavanje željenih ponašanja unutar razreda”.

Četvrtog dana obuke predstavnici Danske imali su izlaganje na temu “Ekonomija žetona” i “Metode uvjetovanja grupa”.

Petog dana obuke predstavnici Danske upoznali su polaznike za specifičnim alatima informacijske tehnologije u poučavanju učenika s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama te je održana radionica primjene pojedinih alata.

Tijekom svih dana obuke održavane su rasprave među partnerima tijekom kojih su se razmjenjivala iskustva, upoznavali različiti sustavi odgoja i obrazovanja, dijelile ideje i primjeri dobre prakse, ali i predstavljali problemi i tražila moguća rješenja u primjerima drugih zemalja.

Novostečena znanja i uvid u različite mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja povećala su kompetencije učitelja u redovnim osnovnim školama svih zemalja koje su sudjelovale u obuci. Unatoč prepoznatim teškoćama unutar sustava odgoja i obrazovanja, ovo iskustvo ohrabrilo je sve sudionike na pokušaj uvođenja novih metoda i stvaranje boljih uvjeta odgoja i obrazovanja za učenike s poremećajem iz spektra autizma.