Savez edukacijskih rehabilitatora je i ove godine u suradnji s Edukacijsko-rehabiltacijskim fakultetom organizirao Kongres u Varaždinu 28.-30.04.2016. Centralna tema je bila „IZAZOVI INKLUZIVNOG ODGOJA I OBRAZOVANJA“ sa sljedećim podtemama:
Oblici sudjelovanja su bili:
Na ovogodišnjem Kongresu su sudjelovali mnogobrojni izlagači između ostalog i djelatnici iz Centra za autizam s raznim temama:
Sanja Vranić: PRIPREMA ZA ŠKOLU DJECE S POREMEĆAJEM IZ AUTISTIČNOG SPEKTAR
Odlazak iz vrtića i polazak u školu velika je prekretnica za svako dijete, zato je važna dobra pripremljenost za školu.Današnja tendencija vrtića je učenje kroz igru i integrirano učenje .
Spremnost za školu treba biti: fizička, intelektualna, socijalna i emocionalna. Tehnike pripreme za školu su brojne u CZA najčešće koristimo tri tehnike, koje su se u praksi pokazale najučinkovitije i to: upoznavanje sa školom, socijalne priče i odbrojavanje.
Upoznavanje sa školom uključuje:
Socijalne priče su strukturirane intervencije za bolje razumijevanje socijalnih situacija, bave se različitim socijalnim situacijama kroz koje djeca uče socijalno prihvatljivo ponašanje.
Odbrojavanje je kalendarska priprema za školu u kojoj odbrojavamo mjesece, tjedne i dane do početka škole. Završetak vrtića je ujedno i početak jednog novog velikog životnog razdoblja – školovanja.
Anita Poslon, Ljiljana Umićević, Ivana Sladić-Kljajić: PROJEKT BOGATSTVO RAZLIČITOSTI: UČENJEM DO RAZVIJANJA TOLERANCIJE U UČENIKA PREDMETNE NASTAVE
U projekt „Bogatstvo različitosti (Što je tolerancija?)“ koji je dio projektne nastave školskoga kurikuluma OŠ Granešina i Centra za autizam Zagreb bili su uključeni učenici svih sedmih razreda OŠ Granešina te petnaest učenika osnovnoškolskoga programa djece i mladih s poremećajem iz autističnoga spektra (PAS). Učenici sedmih razreda u studenome 2015. godine sudjelovali su u edukativnoj radionici o autizmu koju su održali njihovi razrednici na satu razrednika. Zatim su učenici redovne škole bili su u posjetu učenicima s autizmom. U prosincu 2015. učenici s autizmom bili su u uzvratnome posjetu učenicima redovne škole. Organizirano je druženje u školskoj knjižnici gdje su učenici imali priliku razvijati prijateljstva i toleranciju jedni prema drugima.
U siječnju 2016. godine učenici 7. razreda OŠ Granešina ispunjavali su test znanja o autizmu, kao i učenici svih osmih razreda koji nisu sudjelovali u edukativnoj radionici i nisu bili u posjetu učenicima s autizmom. Testiranjem statističke značajnosti razlika između aritmetičkih sredina dobivenih na testu znanja između učenika sedmih i osmih razlika dobiven je značajno veći prosječni rezultat u učenika sedmih razreda koji su prošli edukaciju o osnovnim značajkama autizma u odnosu na učenike osmih razreda koji nisu prošli takvu edukaciju. Takav bi se rezultat mogao shvatiti kao doprinos razvoju tolerancije prema osobama s PAS-om jer se tolerancija uči te razvija i usvajanjem znanja o određenim skupinama u društvu koje doprinose njegovoj raznolikosti.
Ana Ružić, Sanja Blažević, Jasmina Stošić, Jasmina Frey Škrinjar: OSNAŽIVANJE RODITELJA DJECE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA – RAZVOJ EDUKACIJE „POZITIVNI PRISTUPI AUTIZMU“
Edukacija roditelja i članova obitelji djece s poremećajem iz spektra autizma može smanjiti stres roditelja, povećati kvalitetu života obitelji te poboljšati osobne, obrazovne i socijalne ishode za osobe s poremećajem iz autističnog spektra i njenu obitelj. Međutim, u mnogim zemljama, kao i u Hrvatskoj su takve edukacije rijetke, ne provode se dosljedno i nisu dostupne svim obiteljima.
U ovom radu će se prikazati trogodišnji ERASMUS+ projekt „Equity and Social Inclusion through Positive Parenting“ (ESIPP) financiran od Europske komisije u okviru kojeg su se okupili roditelji djece s PSA, stručnjaci i znanstvenici iz 5 zemalja Europske unije (Ujedinjeno Kraljevstvo, Cipar, Makedonija, Belgija i Hrvatska) s ciljem da u okviru strateškog partnerstva razviju i evaluiraju edukaciju za roditelje i članove obitelji djece s PSA. Partneri iz Hrvatske su Edukacijsko – rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Centar za autizam Zagreb. Suradnik na projektu je i Udruga za skrb o autističnim osobama Rijeka. Specifični ciljevi projekta su:
Zahvaljujemo se i čestitamo organizatorima na još jednom uspješno organiziranom kongresu. S veseljem očekujemo iduću godinu!!!
{gallery}dogadjanja/2016/Varazdin_Kongres_2016{/gallery}