EDUKACIJA POMOĆNIKA U NASTAVI

    Stručnjaci iz naše ustanove sudjelovali su kao predavači i voditelji radionica u Projektu edukacije pomoćnika u nastavi u organizaciji Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba i Agencije za odgoj i obrazovanje održanog 15.,16. i 17. rujna 2014. u Zagrebu. Tijekom prvog i drugog dana edukacije, pomoćnici u nastavi stjecali su potrebita znanja o učenicima s teškoćama u razvoju i podršci koja im je potrebna u redovnoj školi. Predavanja su održali stručnjaci iz specijaliziranih ustanova grada Zagreba i eminentni predavači iz svog područja rada vezano za učenike s posebnim potrebama.

    U okviru edukacije predavanje o „Karakteristikama učenika s autizmom“ održala je ravnateljica Centra za autizam, Žarka Klopotan, specijalist rane intervencije. Predavanje je bilo usmjereno na upoznavanje pomoćnika u nastavi s razvojnim osobitostima učenika s autizmom i Aspergerovim poremećajem, na području komunikacije, ponašanja i socijalne interakcije. Nadalje, predavanje na temu „Podrška učenicima s autizmom“ održala je Ljiljana Umićević, profesor defektolog. U predavanju, pomoćnici u nastavi imali su priliku čuti i vidjeti koji su oblici i vrste podrške potrebni učeniku s autizmom u redovnoj nastavi radi ostvarivanja njihove optimalne komunikacije s okolinom, podržavanja učenja i ponašanja kao i pružanja podrške u stjecanju praktičnih vještina, znanja i navika.

    Treći dan edukacije, u našoj ustanovi su održane tri radionice, a svaka je radionica trajala 45 minuta. Pomoćnici u nastavi, njih 75 sudjelovalo je naizmjence po grupama u radu svake radionice. Radionice su održane na temu:

1. Obilježja komunikacije i učenja te strategije u radu s učenicima s autizmom u redovnoj školi, voditelji radionice: Nives Mamić, profesor defektolog spec. rane intervencije i Sanja Blažević, profesor rehabilitator

2. Obilježja ponašanja i socijalnih interakcija te strategije u radu s učenicima s autizmom u redovnoj školi, Ivana Stojak, profesor defektolog i Ana Ružić, profesor rehabilitator

3.Posebni (ograničeni) interesi , rutine i teškoće senzorne obrade kod učenika s autizmom, dr. sc. Dragana Mamić, profesor defektolog i rehabilitator senzorne integracije i Đurđica Sokolić, profesor defektolog.

    Radionice su bile obogaćene iskustvenim vježbama i video prikazima te su sudionici imali priliku tražiti i dobiti odgovore vezane za individualnu podršku koju pružaju učenicima s teškoćama u redovnoj školi. Pomoćnici u nastavi u provedenoj evaluaciji radionica putem evaluacijskih lista navode pozitivne komentare i odlične kolektivne utiske te su izrazito zadovoljni svojim boravkom u našoj ustanovi. Potaknuti ocjenama koje su pomoćnici u nastavi dali radionicama, možemo reći da je ostvarena naša misija pružanja edukativne podrške pomoćnicima u nastavi a time posredno osigurano pružanje odgovaraujće i primjerene podrške učenicima s autizmom uključenih u redovne škole.

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica