5. simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu

Prvi dan 5. hrvatskog simpozija o ranoj intervenciji u djetinjstvu, s naglaskom na rano otkrivanje, dijagnostiku i podršku kod poremećaja iz spektra autizma, započeo je u četvrtak, kada je nakon prijave svih sudionika uslijedilo svečano otvorenje te plenarno predavanja dr. Kevina Marksa „Early Identification of Autism & other developmental-behaviour conditions: !- versus; 2 – step Screening approach”. Nakon domjenka dobrodošlice, slijedila je prva radionica na simpoziju pod nazivom „Dijete ima poremećaj iz spektra autizma – a kako je kod kuće?”. Predavačica R. Rade nam je približila pristup koji ona koristi, kao Marte Meo terapeut, u situacijama hranjenja djeteta s poremećajem iz spektra autizma kod kuće. Iduće plenarno predavanja „Marka zanimaju mikseri – interesi djeteta kao dijagnostički i terapijski pokazatelji” M. Cepanec, dalo nam je uvid u važnost poznavanja djetetovih specifičnih interesa tijekom provođenja terapije. Usmena predavanja koja su uslijedila doticala su se problematike procjene i dijagnostike te su svi izlagači naglasili važnost rane intervencije i rane dijagnostike te poteškoće dijagnostike u slučaju višestrukih oštećenja.

Drugi dan simpozija započeo je plenarnim predavanje „Making a difference in autism early years Education“  dr. Karen Guldberf.  Na okruglom stolu pod nazivom „Mitovi i znanost o kontekstu poremećaja iz spektra autizam“ raspravljalo se o neutemeljenim znanstvenim metodama kao što je neurofeedback, senzorna integracija, Tomatis metoda i raznim pristupima prehrani koji se temelje na intoleranciji na pojedine namirnice (gluten free, kazein free). Tema idućeg okruglog stola je bila „Inkluzivna kultura dječjeg vrtića i kako do nje“ . Usmena izlaganja su govorila o uključivanju u predškolski sustav, različitim oblicima podrške, učinkovitosti rane intervencije i primjerima dobre prakse kod djece s poremećajem iz spektra autizam. Istodobno je u pretprostoru kongresne dvorane bila poster-sekcija, na kojoj je sudjelovala  kolegica Ivana Škarica s kolegicama sa Specijalističkog studija Rana intervencija u edu.reh. s  posterom „Informiranost roditelja djece rane dobi sa sumnjom na PSA o pružateljima usluga rane intervencije“. Istraživanje je provedeno u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku, ali su dobiveni podaci obuhvatili gotovo cijelu Hrvatsku zbog centralizacije usluga u velikim gradovima. Provedeno istraživanje pokazalo je kako roditelji djece sa sumnjom na PSA uglavnom lutaju u potrazi za pravovremenim i sveobuhvatnim informacijama koje bi njima i njihovoj djeci omogućile sustavnu pomoć i priliku za daljnji napredak u razvoju. Drugi dan simpozija završen je svečanim domjenkom u Dioklecijanovim podrumima uz mnoštvo ukusne hrane, pića i dalmatinske pjesme.

Treći i posljednji dan simpozija započela je A. Hartman, iz Australije, čije predavanje „AAC tools & strategies: supporting communication success for people with autism”, naglašava važnost potpomognute komunikacije kod djece i osoba s poremećajem iz spektra autizma te načine na koji se takav vid komunikacije koristi. Usmena izlaganja koja su slijedila plenarno predavanja govorila su o izazovima s kojima se suočavaju roditelji djece s poremećajem iz spektra autizma te su sva provedena istraživanja naglasila visoku količinu stresa i potrebu za što ranijom dijagnostikom i intervencijom. Posljednja radionica „Dijete i roditelji u ranoj intervanciji” D. Bodrožić i V. Gracin uvela nas je u rad ovih dviju edukacijskih rahabilitatorica unutar njihove matične ustanove te načinu na koji uspostaviti bazičnu povezanost majke i djeteta s poremećajem iz spektra autizma te poticati samoregulaciju kod djece s takvim poremećajem.

Izrazito smo sretne i zahvalne što smo sudjelovale na ovom simpoziju te ćemo sva znanja i nove spoznaje podijeliti sa svojim kolegama u našem matičnom centru.

{gallery}Edukacija/2019/Simpozij_Split{/gallery}

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica