Izložba radova učenika Centra za autizam
Knjižnica Vladimira Nazora, u sklopu projekta „Knjižnica širom otvorenih vrata“, predstavlja dječje stvaralaštvo u Centru za autizam, na temu „Kako izgleda glazba“. Likovni radovi učenika CZA u dobi od 7.-21.godine prikazuju razna glazbala koja su učenici sami odabirali i čije su zvukove pomno osluškivali za vrijeme rada. Radovi su nastali na nastavi Likovne kulture i za vrijeme Likovne terapije, pod mentorstvom Stanke Pinjuh, mag.educ.art. Učenici su, kroz zadatak, tražili načine naglašavanja kontrasta instrumenta i glazbe, odnosno zvuka, koji instrument proizvodi. Ta je razlika materije- glazbala i osjećaja- zvuka dodatno naglašena kromatsko akromatskim kontrastom, kontrastom tehnika (tuš i akvarel) ali i samim kontrastom boja, odnosno upotrebom komplementarnih boja u prikazu glazbe svakog instrumenta. Osim što su učenici imali prilike vizualno istraživati instrumente koristeći fotografije, video i 3D animacije, pojedine instrumente su učenici imali prilike doista i svirati, kako bi se sam doživljaj pojačao. Upravo je takvo iskustveno učenje, te učenje putem jasno biranih vizualnih predložaka, ključno za uspješno učenje i primjenu naučenog kod učenika s intelektualnim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma.
Izložbu možete pogledati do 17.10.2022.
Igre za učenike s PSA za razvoj socijalnih vještina kao učinkovita metoda u obrazovanju
Predstavljamo vam novi međunarodni Erasmus+ projekt u trajanju od 24 mjeseca.
Koordinator projekta je iz Danske: Aalborg University (Department of Architecture, Design and Media Technology), a ostali partneri su:
Olemisen Balanssia Ry iz Finske (Institut za istraživanja na polju obrazovanja),
Fundacion Miradas iz Španjolske (Udruga za autizam),
Stando Ltd iz Cipra.
Ideja za projekt je bila da se negativni učinci koje je COVID19 donio učenicima s PSA na različitim područjima, posebno na gubitku socijalnih vještina, pokušaju umanjiti pružanjem obrazovnih usluga korištenjem i dizajniranjem različitih igara i virtualnih alata.
Uočeno je da postoje prepreke za učenike s PSA u pristupu digitalnim tehnologijama uglavnom uzrokovane nedostatkom dostupnih alata, nedostatkom kompetencija te nedovoljno prilagođene obrazovne metodologije...
Digitalni alati su često dizajnirani za opću populaciju bez uzimanja u obzir potrebe osoba s PSA kojima je potrebna viša razinama podrške.
Ciljevi projekta su vrlo ambiciozni u kojima ćemo nastojati:
- Dizajnirati, testirati i objaviti inovativni Obrazovni paket putem GBL-a (Game Based Learning) za učitelje u redovnim školama i vrtićima
- Dizajnirati i kreirati različite igre – VR (Virtual Reality) igrice te brošuru s brojnim edukativnim, školskim igrama
- Promicati razvoj socijalnih vještina kod djece s PSA, ali i kod njihovih neurotipičnih vršnjaka
- Održati tečajeve (edukacije) za obuku učitelja o GBL-u, kako koristiti i kreirati različite igre te poučavati socijalnim vještinama djecu s PSA u redovnom razredu
26.08.2022. je održan uvodni sastanak partnera preko Zoom platforme. Partneri su ukratko predstavili svoje ustanove te smo razgovarali o prvim koracima i zadacima vezanim uz projekt. Također smo se dogovarali o terminu prvog transnacionalnog sastanka u živo koji bi se trebao održati u Danskoj.
KA220-SCH-2021-020
Na Univerzitetu Masaryk u gradu Brnu u Češkoj, od 11. do 15. 07. 2022., održane su edukacije u sklopu projekta Razred “A” na temu “Naučite kako koristiti strategije upravljanja ponašanjem u svom razredu”.
Svaka zemlja partner je imala svoja tri predstavnika (Danska, Sjeverna Makedonija, Češka, Cipar, Španjolska i Italija). Centar za autizam su predstavljale kolegice Ana Melita Pokupec, Vinka Šunjić i Ivana Majsec. Predstavljeni su materijali koji će se koristiti na edukacijama za podršku učiteljima osnovnih škola u procjeni i upravljanju ponašanjima djece s PSA. Materijali će se koristiti kao inovativni obrazovni paket utemeljen na znanosti primijenjene analize ponašanja u redovnim razredima.
Specifične teme edukacije uključuju:
- Strategije upravljanja ponašanjem
- Funkcije ponašanja
- Korištenje potkrepljenja u učionici
- Gašenje
- Žetonske ekonomije
- Grupna uvjetovanja
Centar za autizam kao partnerska organizacija je sudjelovao u predstavljanju prezentacija na tamama “Funkcije ponašanja” i “Gašenja” te diskusijama na svim drugim temama koje su predstavljali ostali partneri kao dijelove priručnika namijenjenog za e-platformu. Predlagani su različiti načini približavanja poremećaja iz spektra autizma i primijenjene analize ponašanja učiteljima iz redovnih škola, koji su također prisustvovali edukacijama.
Nakon ove petodnevne uspješne suradnje dogovorena je edukacija učitelja iz redovnih škola koja će se održati na Cipru u gradu Nikoziji od 10.10. do. 14. 10. 2022.
Svaka zemlja partner će slati jednog edukatora i četiri učitelja iz redovnih škola. Centar za autizam će slati učitelje iz dvije Osnovne škole “Granešina” i “Vjenceslav Novak” s kojima imamo dugogodišnju suradnju.
Dogovoren je termin transnacionalnog sastanka koji će se održati u Zagrebu 9. i 10. 11. 2022.
Aktivnosti projekta možete pratiti na stranici https://theaclass.eu/ ili na Facebook – u https://www.facebook.com/KA2TheAclass/
Zagreb,15.07.2022.
Razred “A” projektni tim
Opširnije:Edukacija u sklopu Erasmus + projekta: Razred “A”: uključivanje i podrška za učenike s...
Vijeće Gradske četvrti Gornja Dubrava je u petak, 1. srpnja 2022., u Narodnom sveučilištu Dubrava, organiziralo 1. Znanstveno stručnu konferenciju na temu „Poduzetnički mindset kao preduvjet povećanja mobilnosti i konkurentnosti na tržištu rada razvojem ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje, socijalno poduzetništvo i društveno odgovorno ponašanje“ na kojem su sudjelovale i naše kolegice predstavljajući najnoviji EU projekt Centra za autizam „Special Hearts for a Beautiful Earth“. Bogati program konferencije započeo je pozdravnim govorima dr.sc. Miljenka Šiprage, prorektora za inovacije, transfer tehnologije i komunikacije Sveučilišta u Zagrebu, te Nevena Mikše, predsjednika Vijeća Gradske četvrti gornja Dubrava. Predstavnica Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade Katarina Milković predstavila je aktivnosti Grada i EU projekte koje provode. Prof. dr. sc. Krešimir Buntak sa Sveučilišta Sjever, svim okupljenima dao je izuzetno korisne naputke o organizacijskoj kompetentnosti u funkciji konkurentnosti poduzetnika. Mr.sc. Andreja Marcetić, dugogodišnja prijateljica Centra za autizam, predstavljala je okupljenima poduzetničke projekte kojima se može pohvaliti Vijeće Gradske četvrti gornja Dubrava. Program predavanja, podijeljen u četiri dijela pokazuje koliko je važno pravilno promišljanje i planiranje poduzetničkih aktivnosti u sustavu odgoja i obrazovanja, te uključenosti u cjeloživotno učenje. Program je također obilovao primjerima dobre prakse u osnovnoškolskom, ali i srednjoškolskom sustavu pa su se tako na konferenciji predstavile škole OŠ Donja Dubrava iz Međimurske Donje Dubrave, Srednja Agronomska škola, Industrijska strojarska škola, OŠ Granešina, a posljednje izlaganje u danu pripalo je upravo Centru za autizam i kolegicama Ivani Sladić Kljajić, prof.psih i Stanki Pinjuh, mag.educ.art koje su prikazale aktivnosti Europskog projekta „Special Hearts for a Beautiful Earth“ te predstavile dugoročne ciljeve s naglaskom na socijalno i društveno odgovorno poduzetništvo koje je neraskidivo povezano sa lokalnom zajednicom, odnosno svim dionicima konferencije.
„Podrška učenicima iz poremećaja spektra autizma u redovnom razredu osnovne škole“
Suradnja Centra za autizam i OŠ Granešina traje dugi niz godina kroz projekt „Bogatsvo različitosti.“ Na poziv voditeljice ŽSV-a Anite Poslon, prof.hrvatskog jezika, naše kolegice sudjelovale su 29. lipnja 2022. godine na četvrtom Županijskom stručnom vijeću učitelja hrvatskoga jezika uOŠ Granešina stemom „Podrška učenicima iz poremećaja spektra autizma u redovnom razredu osnovne škole“.
Temu „Zašto nam trebaju prilagodbe u nastavi hrvatskog jezika za učenike s poremećajem iz spektra autizma“ prezentirale su Radmila Amanović, prof.defektolog- logoped, učitelj savjetnik i mr. Ljiljana Umićević, prof.defektolog, učitelj savjetnik. Prezentaciju i upoznavanje učitelja hrvatskog jezika u redovnom sustavu s ilustriranim, prilagođenim romanom „Naša priča iz vlaka“ održale su Sandra Rožman, prof.defektolog i Stanka Pinjuh, mag.educ.art.
Zanimljivo predavanje „Kako prilagoditi nastavne materijale za rad s učenicima s poremećajem iz spektra autizma i uključiti ih u suradničko učenje?“ o suradnji OŠ Granešina i našeg Centra, prezentirala je Tatyana Butorac, prof., izvrsni savjetnik.
Predavanje je proteklo u ugodnom i suradničkom ozračju, a razmjena iskustava zasigurno će svim sudionicima biti od koristi u budućem radu s učenicima s poremećajem iz spektra autizma.
Sudjelovanjem na ŽSV-u, još smo jednom dokazali kako je suradnja i dijeljene znanja jedina mogućnost danjeg napretka, a bez napretka nema ni edukacije.
Opširnije:Županijsko stručno vijeće učitelja hrvatskoga jezika