U petak 28.10.2022. u ime svih učenika i djelatnika Centra, učenici 11. i 16. OOOŠS te 3.komb. razred u pratnji vjeroučitelja Nenada Palića i učiteljice Jasminke Knežević obilježili su svetkovinu Svih svetih paleći lampione na spomen obilježju hrvatskog branitelja Žarka Manjkasa Crvenkape.
Pomolili smo se za sve poginule branitelje i za sve duše u čistilištu.
Od 10. do 15. listopada 2022. u okviru ERASMUS + projekta Razred “A” održan je trening za učitelje i druge stručnjake koji pružaju podršku učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama. Svrha obuke bilo je predstavljanje specifičnih metoda primijenjene analize ponašanja koje učitelji i drugi stručnjaci mogu koristiti unutar svojih učionica te usvajanje teoretskog i praktičnog znanja za uspješno korištenje istih te upoznavanje različitosti između pojedinih zemalja partnera po pitanju nacionalnih i kulturoloških aspekata mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja unutar sustava odgoja i obrazovanja.
Trening je uspješno završilo ukupno 5 sudionica iz Republike Hrvatske: Hrvojka Brčić i Sunčica Sosić Majstorović (OŠ Vjenceslava Novaka), Marijana Martić i Anita Poslon (OŠ Granešina) te Magdalena Jančec, predstavnica Centra za autizam, koja je ujedno održala i dva predavanja za sudionike obuke.
Tijekom prvog dana obuke održane su uvodne radionice tijekom kojih su partneri imali priliku međusobno se upoznati te detaljnije upoznati ciljeve i dosadašnje rezultate projekta. Uvodne aktivnosti vodio je predstavnik SOSU Østjylland (Danska) te koordinator projekta Niels Christian F Vestergaard u suradnji s partnerima i domaćinima (Cipar). Nakon toga, prestavnici Sjeverne Makedonije održali predavanja na temu “Uvod u poremećaj iz spektra autizma i primjenjenu analizu ponašanja”.
Tijekom drugog dana obuke učitelja predstavnici Sjeverne Makedonije održali su predavanje na temu “Strategije bihevioralnog upravljanja”, a predstavnica Republike Hrvatske, Magdalena Jančec, održala je predavanje na temu “Funkcije ponašanja”.
Trećeg dana obuke učitelja Magdalena Jančec održala je predavanje na temu “Gašenje”, a predstavnici Češke održali su predavanje na temu “Metode za povećavanje željenih ponašanja unutar razreda”.
Četvrtog dana obuke predstavnici Danske imali su izlaganje na temu “Ekonomija žetona” i “Metode uvjetovanja grupa”.
Petog dana obuke predstavnici Danske upoznali su polaznike za specifičnim alatima informacijske tehnologije u poučavanju učenika s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama te je održana radionica primjene pojedinih alata.
Tijekom svih dana obuke održavane su rasprave među partnerima tijekom kojih su se razmjenjivala iskustva, upoznavali različiti sustavi odgoja i obrazovanja, dijelile ideje i primjeri dobre prakse, ali i predstavljali problemi i tražila moguća rješenja u primjerima drugih zemalja.
Novostečena znanja i uvid u različite mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja povećala su kompetencije učitelja u redovnim osnovnim školama svih zemalja koje su sudjelovale u obuci. Unatoč prepoznatim teškoćama unutar sustava odgoja i obrazovanja, ovo iskustvo ohrabrilo je sve sudionike na pokušaj uvođenja novih metoda i stvaranje boljih uvjeta odgoja i obrazovanja za učenike s poremećajem iz spektra autizma.
I ove smo godine u školi, na sebi svojstven način, obilježili 18.10. Svjetski dan kravate. Na školskom hodniku, najfrekventnijem prolazu, postavljena je velika crna kravata. Zadatak naših učenika, a i ponekog zaigranog djelatnika, bio je kredama ukrasiti kravatu. Kravata se tokom dana neprestano mijenjala. Gotovo je svaki prolaznik ostavio svoj trag, svoj doprinos, našoj prostornoj instalaciji i samim time obogatio prostor naše škole!
Dobre aplikacije za obrazovanje GA –TE
Projektni timovi OŠ Antona Skale iz Beograda, OŠ Antona Janše iz Radovljice i Centra za autizam iz Zagreba koji su partneri na europskom projektu Dobre aplikacije za obrazovanje GA – TE održali su 23. i 24. kolovoza 2022. drugi po redu međunarodni sastanak u Sloveniji, u prostorijama OŠ Antona Janše u Radovljici.
Uvod u sastanak bio je osvrt na protekle projektne aktivnosti. Svi nastavni materijali iz matematike, prirode i društva i materinjeg jezika izrađeni su i spremni za stavljanje u digitalni oblik. Video vezom su se na sastanak uključili i programeri koji rade na aplikaciji i pripremaju platformu za digitalizaciju nastavnih materijala. Programeri su pokazali naslovnu stranicu aplikacije koja uključuje mjesto za registraciju korisnika, način podjele područja i tema. Objasnili su i koje naloge za korištenje u aplikaciji pripremaju. Na sastanku je dogovoren i konačan izgled loga za aplikaciju. Vezano za napravljene nastavne materijale predloženo je da se svi oni još jednom pažljivo pregledaju.
Na sastanku je u ime partnera iz Slovenije Gregor Skumavc predstavio opći plan evaluacije projekta. Važno je da se evaluira svaka etapa projekta. Veoma je važna i evaluacija nastavnog materijala koju će obavljati učitelji i roditelji. Dakako, pratit ćemo i učenike, kako oni koriste obrazovne materijale i koje rezultate postižu. U svrhu evaluacije izrađena je ljestvica za ocjenjivanje obrazovnih materijala.
Ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan predstavila je opći plan diseminacije – širenja projektnih rezultata. Iznijela je vremenski okvir u kojem će se odvijati aktivnosti i koji će se sve kanali koristiti kako bi se zainteresiranima omogućilo da dobiju potrebne informacije o rezultatima projekta. U sudjelovanje na stručnim skupovima, seminarima, konferencijama, da bi se učiteljima i stručnim suradnicima i svima zainteresiranima predstavili i dali na korištenje i nastavni materijali i aplikacija, bit će i dalje uključeni svi partneri sa svim raspoloživim alatima.
Na sastanku su ostvareni svi planirani ciljevi i aktivnosti. Uz radni dio, sastanak je sadržavao i upoznavanje prirodnih ljepota Bleda, Bohinja i zanimljivosti Radovljice. Ozračje je bilo vrlo ugodno, poticajno i motivirajuće zahvaljujući trudu naših domaćina iz OŠ Antona Janše. Projektni tim iz Centra za autizam pripremit će Treći međunarodni sastanak koji će se održati u svibnju 2023. u Zagrebu.
2021-1-RS01-KA220-SCH-000034462
Opširnije:Drugi međunarodni sastanak projektnih timova europskog projekta
Izložba radova učenika Centra za autizam
Knjižnica Vladimira Nazora, u sklopu projekta „Knjižnica širom otvorenih vrata“, predstavlja dječje stvaralaštvo u Centru za autizam, na temu „Kako izgleda glazba“. Likovni radovi učenika CZA u dobi od 7.-21.godine prikazuju razna glazbala koja su učenici sami odabirali i čije su zvukove pomno osluškivali za vrijeme rada. Radovi su nastali na nastavi Likovne kulture i za vrijeme Likovne terapije, pod mentorstvom Stanke Pinjuh, mag.educ.art. Učenici su, kroz zadatak, tražili načine naglašavanja kontrasta instrumenta i glazbe, odnosno zvuka, koji instrument proizvodi. Ta je razlika materije- glazbala i osjećaja- zvuka dodatno naglašena kromatsko akromatskim kontrastom, kontrastom tehnika (tuš i akvarel) ali i samim kontrastom boja, odnosno upotrebom komplementarnih boja u prikazu glazbe svakog instrumenta. Osim što su učenici imali prilike vizualno istraživati instrumente koristeći fotografije, video i 3D animacije, pojedine instrumente su učenici imali prilike doista i svirati, kako bi se sam doživljaj pojačao. Upravo je takvo iskustveno učenje, te učenje putem jasno biranih vizualnih predložaka, ključno za uspješno učenje i primjenu naučenog kod učenika s intelektualnim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma.
Izložbu možete pogledati do 17.10.2022.