Ekipa ŠSD "Krug" sudjelovala je na Državnom prvenstvu ŠSD Republike Hrvatske u Poreču od 01.-03- svibnja 2016. Hrvatski školski sportski savez bio je organizator natjecanja pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta
Sudionici natjecanja bili su 35 osnovnih škola, centara i srednjih strukovnih škola.
Sudjelovanje na Državnom prvenstvu veliko je postignuće za svakog učenika.
Dokaz je to da su članovi ekipe svojom sposobnošću, znanjem i vještinama postigli najbolje rezultate. Činjenica da smo bili dio ove uzbudljive sportske priredbe čini nas ponosnima, jačima i spremnijima za naše daljnje životne korake.
Natjecatelji ŠSD "Krug" (Programa intelektualnih teškoća) natjecali su se u atletici i plivanju i osvojili:
ATLETIKA
--------------------
SKOK U DALJ
3. mjesto KATARINA BUNJAČKI
6. mjesto LUCIJA PILIJA
12. mjesto ANDREJ MIKLEC
BACANJA LIT mlađi loptica Ž
5, mjesto KATARINA BUNJAČKI
8. mjesto LUCIJA PILIJA
TRČANJA UIT stariji 60 m M
20. mjesto ANDREJ MIKLEC
TRENER:Jadrijević Sandra,prof. kineziolog
PLIVANJE
------------------
25m PRSNO LIT M mlađi
3.mjesto OSMANOVIĆ OHRAN
25m PRSNO LIT Ž mlađe
1.mjesto PILIJA DAVORKA
25m PRSNO UIT Ž starije
2.mjesto GLASNOVIĆ VALENTINA
25m LEĐNO LIT M mlađi
1. mjesto OSMANOVIĆ OHRAN
TRENER:Đumlan-Cetin Andrijana,prof. kineziolog
Čestitke ekipi ŠSD "Krug" na osvojenim medaljama i pobjedničkom postolju.
Savez edukacijskih rehabilitatora je i ove godine u suradnji s Edukacijsko-rehabiltacijskim fakultetom organizirao Kongres u Varaždinu 28.-30.04.2016. Centralna tema je bila „IZAZOVI INKLUZIVNOG ODGOJA I OBRAZOVANJA“ sa sljedećim podtemama:
Oblici sudjelovanja su bili:
Na ovogodišnjem Kongresu su sudjelovali mnogobrojni izlagači između ostalog i djelatnici iz Centra za autizam s raznim temama:
Sanja Vranić: PRIPREMA ZA ŠKOLU DJECE S POREMEĆAJEM IZ AUTISTIČNOG SPEKTAR
Odlazak iz vrtića i polazak u školu velika je prekretnica za svako dijete, zato je važna dobra pripremljenost za školu.Današnja tendencija vrtića je učenje kroz igru i integrirano učenje .
Spremnost za školu treba biti: fizička, intelektualna, socijalna i emocionalna. Tehnike pripreme za školu su brojne u CZA najčešće koristimo tri tehnike, koje su se u praksi pokazale najučinkovitije i to: upoznavanje sa školom, socijalne priče i odbrojavanje.
Upoznavanje sa školom uključuje:
Socijalne priče su strukturirane intervencije za bolje razumijevanje socijalnih situacija, bave se različitim socijalnim situacijama kroz koje djeca uče socijalno prihvatljivo ponašanje.
Odbrojavanje je kalendarska priprema za školu u kojoj odbrojavamo mjesece, tjedne i dane do početka škole. Završetak vrtića je ujedno i početak jednog novog velikog životnog razdoblja – školovanja.
Anita Poslon, Ljiljana Umićević, Ivana Sladić-Kljajić: PROJEKT BOGATSTVO RAZLIČITOSTI: UČENJEM DO RAZVIJANJA TOLERANCIJE U UČENIKA PREDMETNE NASTAVE
U projekt „Bogatstvo različitosti (Što je tolerancija?)“ koji je dio projektne nastave školskoga kurikuluma OŠ Granešina i Centra za autizam Zagreb bili su uključeni učenici svih sedmih razreda OŠ Granešina te petnaest učenika osnovnoškolskoga programa djece i mladih s poremećajem iz autističnoga spektra (PAS). Učenici sedmih razreda u studenome 2015. godine sudjelovali su u edukativnoj radionici o autizmu koju su održali njihovi razrednici na satu razrednika. Zatim su učenici redovne škole bili su u posjetu učenicima s autizmom. U prosincu 2015. učenici s autizmom bili su u uzvratnome posjetu učenicima redovne škole. Organizirano je druženje u školskoj knjižnici gdje su učenici imali priliku razvijati prijateljstva i toleranciju jedni prema drugima.
U siječnju 2016. godine učenici 7. razreda OŠ Granešina ispunjavali su test znanja o autizmu, kao i učenici svih osmih razreda koji nisu sudjelovali u edukativnoj radionici i nisu bili u posjetu učenicima s autizmom. Testiranjem statističke značajnosti razlika između aritmetičkih sredina dobivenih na testu znanja između učenika sedmih i osmih razlika dobiven je značajno veći prosječni rezultat u učenika sedmih razreda koji su prošli edukaciju o osnovnim značajkama autizma u odnosu na učenike osmih razreda koji nisu prošli takvu edukaciju. Takav bi se rezultat mogao shvatiti kao doprinos razvoju tolerancije prema osobama s PAS-om jer se tolerancija uči te razvija i usvajanjem znanja o određenim skupinama u društvu koje doprinose njegovoj raznolikosti.
Ana Ružić, Sanja Blažević, Jasmina Stošić, Jasmina Frey Škrinjar: OSNAŽIVANJE RODITELJA DJECE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA – RAZVOJ EDUKACIJE „POZITIVNI PRISTUPI AUTIZMU“
Edukacija roditelja i članova obitelji djece s poremećajem iz spektra autizma može smanjiti stres roditelja, povećati kvalitetu života obitelji te poboljšati osobne, obrazovne i socijalne ishode za osobe s poremećajem iz autističnog spektra i njenu obitelj. Međutim, u mnogim zemljama, kao i u Hrvatskoj su takve edukacije rijetke, ne provode se dosljedno i nisu dostupne svim obiteljima.
U ovom radu će se prikazati trogodišnji ERASMUS+ projekt „Equity and Social Inclusion through Positive Parenting“ (ESIPP) financiran od Europske komisije u okviru kojeg su se okupili roditelji djece s PSA, stručnjaci i znanstvenici iz 5 zemalja Europske unije (Ujedinjeno Kraljevstvo, Cipar, Makedonija, Belgija i Hrvatska) s ciljem da u okviru strateškog partnerstva razviju i evaluiraju edukaciju za roditelje i članove obitelji djece s PSA. Partneri iz Hrvatske su Edukacijsko – rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Centar za autizam Zagreb. Suradnik na projektu je i Udruga za skrb o autističnim osobama Rijeka. Specifični ciljevi projekta su:
Zahvaljujemo se i čestitamo organizatorima na još jednom uspješno organiziranom kongresu. S veseljem očekujemo iduću godinu!!!
Opširnije:Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, Kongres 2016.
Prvenstvo Hrvatske u kuglanju na 9 čunjeva, klasičan način za osobe s intelektualnim teškoćama održano je 5. travnja 2016. godine u kuglani Pongračevo – Zagreb.
Organizator je bio Športsko društvo Specijalni športovi „Luč“ pod pokroviteljstvom Specijalne olimpijade Hrvatske.
Natjecanje se održavlo po pravilima Specijalne olimpijade i organizatora.
Natjecatelji su osvojili:
Osnovnoškolski program - autizam
4. mjesto MATEO KOLAR
Osnovnoškolski program - intelektualne teškoće
2. mjesto ANDREJ MIKLEC
3. mjesto TEA SUDARIĆ
Program odraslih osoba s autizmom
4. mjesto IVANKA PAVLINEC
6. mjesto SILVESTAR ŠKOFIĆ
Povodom obilježavanja Svjetskog dana svijesti o autizmu Centar za autizam i Hrvatski školski muzej organizirali su 21. travnja 2016. kreativnu radionicu „Šarene slagalice prijateljstva“.
Radionica je bila namjenjena učenicima iz Centra za autizam u pratnji njihovih profesorica Sandre Rožman i Đurđice Sokolić te učenicima 4c razreda Osnovne škole Izidora Kršnjavoga u pratnji profesora Marka Štroka.
U realizaciji radionice pomogle su Ivana Dumbović Žužić, viša muzejska pedagoginja, Kristina Gverić, kustosica, zamjenica ravnateljice i Sanja Nekić, kustosica u Hrvatskom školskom muzeju. Radionici je nazočila ravnateljica Centra za autizam prof. Žarka Klopotan. Profesorice Katarina Crnoja i Ksenija Sambol iz Centra za autizam osmislile su, pripremile i realizirale radionicu „Šarene slagalice prijateljstva“.
Nakon razgledavanja vrlo zanimljive i edukativne izložbe „Bertuchovo slikovno carstvo“ u prostorijama Hrvatskog školskog muzeja, usljedili su srdačni pozdravi, predstavljanje i nekoliko uvodnih riječi, a zatim su učenici, profesori i pedagoginje krenule na veselo, šareno, kreativno druženje.
Radionica je bila koncipirana kroz nekoliko kreativnih tehnika:
1) Izrada slagalica od magnetnog papira uz pomoć Sizzix stroja te njihovo bojanje, oslikavanje, ukrašavanje drvenim bojicama, flomasterima ili izrezanim motivima
2) Oslikavanje, bojanje i ukrašavanje slagalica od gipsa sa magnetom na poleđini. Učenici su ih ukrašavali akrilnim bojama, temperama, vodenim bojama, salvetnom tehnikom, kontur pastama ili tehnikom šabloniranja
Svaki učenik za svoju slagalicu uz pomoć Sizzix stroja mogao je izraditi i prikladnu kutiju te ju ukrasiti tehnikom embosiranja odnosno otiskivanjem reljefa.
Uz iznimno mnogo kreativnih ideja učenici su vidno zadovoljni uživali u zajedničkom druženju.
Radionica je završila razgovorom uz slatkiše i sok te podjelom zahvalnica za sudjelovanje na radionici. Radosni i ponosni sa svojim šarenim slagalicama u rukama učenici i profesori uputili su se u svoje škole, sa nekim novim idejama i planovima o daljnjoj suradnji i ponovnom susretu.
Opširnije:KREATIVNA RADIONICA „ŠARENE SLAGALICE PRIJATELJSTVA“
U petak 15.4. 2016. u OŠ Gračani održana je XIV. Smotra učeničkih zadruga Grada Zagreba. S radovima svojih učenika sudjelovalo je 35 zadruga iz zagrebačkih škola, a sve s ciljem poticanja kreativnosti, inovativnosti i stvaralaštva.
Naša učenička zadruga „Grana“ i ove godine predstavila je svoj rad na Smotri Grada Zagreba te osvojila zavidne rezultate, prvo mjesto u svojoj kategoriji.
Na ovogodišnjoj Smotri predstavili smo se s temom „PRIČA O SVJETLU - PLINSKE LANTERNE GORNJEGA GRADA“. Izrađivali smo magnete, slike, vješalice, kućice, svijećnjake a sve s motivom plinske lanterne. Kao i prethodnih godina povjerenstva su ocjenjivala estetski izgled izložbenog prostora, praktični rad učenika te svu potrebnu dokumentaciju o radu učeničke zadruge, od mogućih 50 bodova osvojili smo 47,94 boda.
Ponosni, zadovoljni i motivirani za daljnji rad pripremamo se za predstavljanje na 28. Smotri učeničkih zadruga Hrvatske koja će se održati 13. i 14. svibnja 2016. godine u Zagrebu, a gdje će se okupiti sve najbolje zadruge iz svih županija i gradova naše domovine.
Ksenija Sambol, prof. def.
Opširnije:UČENIČKA ZADRUGA „GRANA“ OSVOJILA PRVO MJESTO NA SMOTRI GRADA ZAGREBA