I ove je godine 14.veljače u našoj školi bio u znaku pisama. Pisali smo ljubavima, velikima i malima, prijateljima, simpatijama, mama i tatama. Crtali smo srca, cvjetiće i jedni druge kako bismo voljenima dali do znanja da mislimo na njih, ne samo jedan dan godišnje.
U dvorani se igralo, plesalo, skakalo za balonima, čitala su se pisma i pjevali su se hitovi na sav glas. Slavila se ljubav, proslavilo se još jedno Valentinovo.
13. tjedan psihologije u Hrvatskoj obilježen nizom događanja diljem Hrvatske. Jedno od njih bila je i javna tribina u organizaciji HURID-a u suradnji s četiri sekcije Hrvatskog psihološkog društva čije predstavnice su ujedno bile i panelistice, Sekcijom za razvojnu psihologiju rane i predškolske dobi (Tamara Hubeny-Lučev), Sekcijom za kliničku psihologiju (Iva Prvčić i Iva Žegura), Sekcijom psihologa u socijalnoj skrbi te Sekcijom za psihologiju razvojnih teškoća i invaliditeta koju je predstavljala, uz psihologinju iz COO Vinko Bek Idu Poljan, i psihologinja iz Centra za autizam Ivana Sladić Kljajić. Tema javne tribine bila je „Tranzicijska podrška u ranoj intervenciji – doprinos psihologa“. O aktualnosti teme svjedočio je i velik broj zainteresiranih posjetitelja tribine (preko 60) koji su se na samom kraju imali priliku i aktivno uključiti u raspravu. Panelistice su imale zadatak odgovoriti na tri pitanja, s obzirom stajalište sekcije kojoj pripadaju te svoje radno iskustvo:
1. Koliko je prisutna svijest o potrebi tranzicijske podrške u njihovoj radnoj sredini te što psiholozi rade?
2. Što se prepoznaje kao izazov?
3. Koji su prijedlozi za poboljšanja?
Slušatelji su dobili mogućnost saznati kako izgleda tranzicijska podrška djetetu s razvojnim teškoćama i njegovoj obitelji u situacijama prelaska između različitih pružatelja usluga, programa i sektora, kako se prate djetetove potrebe za podrškom tijekom tih tranzicija, te kako to funkcionira različitim sektorima: sektoru socijalne skrbi, sektoru obrazovanja i sektoru zdravstva. Iako je fokus bio na radu psihologa, naglašeno je kako kvalitetna tranzicijska podrška uvijek zahtijeva timski pristup i interdisciplinarnost.
20.02.2020.
Dana 30. siječnja 2020.godine, Mobilni stručni tim Centra za autizam je u suradnji s Agencijom za odgoj obrazovanje održao interaktivna predavanja i radionice u okviru stručnog skupa ”Podrška mobilnog tima CZA učiteljima Centra za autizam Osijek za rad s učenicima s poremećajem iz spektra autizma”. Teme predavanja navedenog skupa i predavači bili su:
1. Komunikacija i suradnja, Mara Capar, viša savjetnica, Žarka Klopotan, dipl. defektolog
2. Primjerene metode i oblici rada s učenicima s poremećajem iz spektra autizma, Đurđica Sokolić, prof. defektolog, mr. Ljiljana Umićević, prof. defektolog
3. Strategije za smanjivanje nepoželjnih oblika ponašanja kod učenika s poremećajem iz spektra autizma, Žarka Klopotan, dipl. def., Ivana Sladić Kljajić, psiholog
Sudionici skupa su vrlo aktivno sudjelovali u vježbama te izrazili pozitivne dojmove vezane uz realizaciju skupa i ocjenu predavača. Mobilni stručni tim CZA je uz gostoprimstvo domaćina imao priliku obići prostorije novog Centra za autizam u Osijeku.
Već više od 10 godina učenici Odjela osnovnoškolskog programa djece i mladih s intelektualnim teškoćama i odrasli korisnici s intelektualnim teškoćama, Centra za autizam kontinuirano (dvije srijede u mjesecu) posjećuju Gradsku knjižnicu Dubrava u okviru projekta Knjižnica širom otvorenih vrata.
Cilj ovog projekta je uključivanje učenika u kulturni život zajednice kroz njegovanje pozitivnog odnosa prema književnom stvaralaštvu i poticanje vlastite kreativnosti.
U sklopu Projekta naši učenici i korisnici sudjeluju u raznim prigodnim aktivnostima:
Polugodište smo završili s Mađioničarem koji nas je obučen u Djeda Mraza zabavljao sa svojim trikovima, a na kraju smo sve zaokružili zajedničkom zabavom uz pjesmu i bombone.
Volimo ići u knjižnicu i veselimo se nastavku naše kreativne suradnje!
Ove školske godine nastavljamo s projektom "Čitaj (o) psu" na radost naših učenika. Centar za autizam, Odjel osnovnog školovanja učenika s intelektualnim teškoćama, u sklopu programa R.E.A.D. ( Reading Education Assistance Dogs) surađuje s Udrugom za pet therapy Indeficienter. Radionice čitanja provode se jednom mjesečno te učenici željno iščekuju srijedu kad nam dolazi pas Kira i njen voditelj Sergej Jonke. Kira umiruje, opušta i posebno motivira za čitanje, a učenici vole pokazati i druge vještine kao recitiranje, pjevanje...U projekt je uključeno 12 učenika našeg Odjela te dva učenika iz Odjela osnovnog školovanja učenika s autizmom.