Program obilježavanja Svjetskog dana svjesnosti o autizmu održavat će se tijekom cijelog mjeseca Travnja. Cijeli Program može se pogledati ili preuzeti na OVOJ POVEZNICI
Prvi je dan proljeća, ali i Svjetski dan osoba s Down sindromom!
U našem Centru za autizam, uz veselje ususret proljeću, održan je prigodan sportski program, kojim smo s našim učenicima i mi obilježili Svjetski dan osoba s Down sindromom. U veselom, nasmijanom raspoloženju učenici su na satovima kineziterapije uz vođenje Sandre Jadrijević, prof. TZK/ kineziterapije, prikazali vještine savladavanja poligona spretnosti, sposobnost manipulacije loptom i koreografije s ritmičkim trakama. Sve je dodatno začinjeno pjesmom i muzikom. Tjedan koji je prethodio današnjemu, velikom obilježavanju, bio je u duhu jedinstva u različitosti. Učenici su, na organiziranim likovnim aktivnostima, osmišljali i crtali najšareniju čarapu, a upravo smo tim čarapama ukrasili prostore škole.
Svjetski dan Down sindroma obilježava se tradicionalno svake godine, od 2006. godine u svrhu upoznavanja i senzibilizacije javnosti s izazovima s kojima se svakodnevno susreću osobe s Down sindromon i članovi njihovih obitelji. Uz upoznavanje okoline sa specifičnostima osoba s Down Sy, naglasak je na poticanju većeg razumijevanja i poboljšanja njihovog položaja u društvu i bolju uključenost u zajednicu. Down Sindrom international (DSI) službeno je odredio 21. ožujka kao Svjetski dan sindroma Down, kako bi se naznačila njegova jedinstvenost u potrostručenju (trisomiji) 21. kromosoma. Simbolom obilježavanja određene su šarene i rasparene čarapice koje predstavljaju različitost, težnju, želju i mogućnost zajedničkog življenja unatoč različitostima. Nošenjem šarenih, različitih čarapa, na današnji dan, svatko od nas iskazuje podršku osobama s Down sindromom.
U vrijeme eksponencijalnog rasta moderne tehnologije primijećen je nedostatak primjerenih nastavnih materijala prilagođenih djetetu, posebno djetetu s teškoćama u razvoju, učitelju ali i sadržajima nacionalnog kurikuluma.
Tako se rodila ideja za novi projekt!
Projekt Good applications to education (GATE) - Dobre aplikacije za obrazovanje, odobren je od strane Erasmus + Nacionalne agencije, a u njemu sudjeluju i surađuju četiri partnera iz tri susjedne zemlje. To su: OŠ „Anton Skala” (u ulozi koordinatora projekta) i Zavod za vrednovanje kvaliteta vaspitanja i obrazovanja (Srbija), OŠ „Antona Janše” (Slovenija) i Centar za autizam (Hrvatska).
Glavna ideja vodilja projekta je izrada besplatne i jednostavne baze materijala i aplikacija koji prate nastavni plan i program, a namijenjena je učenicima koji se školuju po individualiziranom odgojno-obrazovnom programu, u našim redovnim školama po individualiziranom pristupu i prilagođenom programu. Poseban naglasak stavljen je na učenike sa intelektualnim teškoćama i poremećajima iz spektra autizma, ali i drugim teškoćama u razvoju, u nižim razredima osnovne škole (od 1. do 4. razreda). Područja koja će materijal pokrivati su: materinji jezik (hrvatski, srpski, slovenski), matematika te priroda i društvo.
Centar za autizam je zadužen za izradu prilagođenog nastavnog materijala iz područja matematike. Isti će biti u skladu sa nacionalnim kurikulumom svake zemlje partnera te bi time odgovorili na višestruke potrebe učitelja ali i učenika. Izrađene materijale koristili bi učitelji u redovnom sustavu obrazovanja za učenike s teškoćama u razvoju kako bi još kvalitetnije izvodili nastavu primjerenu svim učenicima u razredu ali i učitelji u posebnim oblicima školovanja.
Prvi korak ka ispunjavanju ciljeva je u trenutku pisanja teksta već ispunjen; Centar i ostale škole partneri su inicijalnom anketom prema redovnim školama istražili u kojim je područjima učenicima i nastavnicima potrebno najviše podrške u vidu materijala. Daljnji koraci uključuju izradu nastavnih materijala za učenike i njihovo unošenje u aplikaciju, edukaciju učitelja kako koristiti, izrađivati i primjenjivati materijale iz aplikacije u nastavi te učinkovita diseminacija projekta. Korištenjem aplikacije postići će se osuvremenjivanje nastave i podizanje inkluzivne nastave na višu razinu.
2021-1-RS01-KA220-SCH-000034462