Na Univerzitetu Masaryk u gradu Brnu u Češkoj, od 11. do 15. 07. 2022., održane su edukacije u sklopu projekta Razred “A” na temu “Naučite kako koristiti strategije upravljanja ponašanjem u svom razredu”.
Svaka zemlja partner je imala svoja tri predstavnika (Danska, Sjeverna Makedonija, Češka, Cipar, Španjolska i Italija). Centar za autizam su predstavljale kolegice Ana Melita Pokupec, Vinka Šunjić i Ivana Majsec. Predstavljeni su materijali koji će se koristiti na edukacijama za podršku učiteljima osnovnih škola u procjeni i upravljanju ponašanjima djece s PSA. Materijali će se koristiti kao inovativni obrazovni paket utemeljen na znanosti primijenjene analize ponašanja u redovnim razredima.
Specifične teme edukacije uključuju:
- Strategije upravljanja ponašanjem
- Funkcije ponašanja
- Korištenje potkrepljenja u učionici
- Gašenje
- Žetonske ekonomije
- Grupna uvjetovanja
Centar za autizam kao partnerska organizacija je sudjelovao u predstavljanju prezentacija na tamama “Funkcije ponašanja” i “Gašenja” te diskusijama na svim drugim temama koje su predstavljali ostali partneri kao dijelove priručnika namijenjenog za e-platformu. Predlagani su različiti načini približavanja poremećaja iz spektra autizma i primijenjene analize ponašanja učiteljima iz redovnih škola, koji su također prisustvovali edukacijama.
Nakon ove petodnevne uspješne suradnje dogovorena je edukacija učitelja iz redovnih škola koja će se održati na Cipru u gradu Nikoziji od 10.10. do. 14. 10. 2022.
Svaka zemlja partner će slati jednog edukatora i četiri učitelja iz redovnih škola. Centar za autizam će slati učitelje iz dvije Osnovne škole “Granešina” i “Vjenceslav Novak” s kojima imamo dugogodišnju suradnju.
Dogovoren je termin transnacionalnog sastanka koji će se održati u Zagrebu 9. i 10. 11. 2022.
Aktivnosti projekta možete pratiti na stranici https://theaclass.eu/ ili na Facebook – u https://www.facebook.com/KA2TheAclass/
Zagreb,15.07.2022.
Razred “A” projektni tim
Opširnije:Edukacija u sklopu Erasmus + projekta: Razred “A”: uključivanje i podrška za učenike s...
Vijeće Gradske četvrti Gornja Dubrava je u petak, 1. srpnja 2022., u Narodnom sveučilištu Dubrava, organiziralo 1. Znanstveno stručnu konferenciju na temu „Poduzetnički mindset kao preduvjet povećanja mobilnosti i konkurentnosti na tržištu rada razvojem ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje, socijalno poduzetništvo i društveno odgovorno ponašanje“ na kojem su sudjelovale i naše kolegice predstavljajući najnoviji EU projekt Centra za autizam „Special Hearts for a Beautiful Earth“. Bogati program konferencije započeo je pozdravnim govorima dr.sc. Miljenka Šiprage, prorektora za inovacije, transfer tehnologije i komunikacije Sveučilišta u Zagrebu, te Nevena Mikše, predsjednika Vijeća Gradske četvrti gornja Dubrava. Predstavnica Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade Katarina Milković predstavila je aktivnosti Grada i EU projekte koje provode. Prof. dr. sc. Krešimir Buntak sa Sveučilišta Sjever, svim okupljenima dao je izuzetno korisne naputke o organizacijskoj kompetentnosti u funkciji konkurentnosti poduzetnika. Mr.sc. Andreja Marcetić, dugogodišnja prijateljica Centra za autizam, predstavljala je okupljenima poduzetničke projekte kojima se može pohvaliti Vijeće Gradske četvrti gornja Dubrava. Program predavanja, podijeljen u četiri dijela pokazuje koliko je važno pravilno promišljanje i planiranje poduzetničkih aktivnosti u sustavu odgoja i obrazovanja, te uključenosti u cjeloživotno učenje. Program je također obilovao primjerima dobre prakse u osnovnoškolskom, ali i srednjoškolskom sustavu pa su se tako na konferenciji predstavile škole OŠ Donja Dubrava iz Međimurske Donje Dubrave, Srednja Agronomska škola, Industrijska strojarska škola, OŠ Granešina, a posljednje izlaganje u danu pripalo je upravo Centru za autizam i kolegicama Ivani Sladić Kljajić, prof.psih i Stanki Pinjuh, mag.educ.art koje su prikazale aktivnosti Europskog projekta „Special Hearts for a Beautiful Earth“ te predstavile dugoročne ciljeve s naglaskom na socijalno i društveno odgovorno poduzetništvo koje je neraskidivo povezano sa lokalnom zajednicom, odnosno svim dionicima konferencije.
„Podrška učenicima iz poremećaja spektra autizma u redovnom razredu osnovne škole“
Suradnja Centra za autizam i OŠ Granešina traje dugi niz godina kroz projekt „Bogatsvo različitosti.“ Na poziv voditeljice ŽSV-a Anite Poslon, prof.hrvatskog jezika, naše kolegice sudjelovale su 29. lipnja 2022. godine na četvrtom Županijskom stručnom vijeću učitelja hrvatskoga jezika uOŠ Granešina stemom „Podrška učenicima iz poremećaja spektra autizma u redovnom razredu osnovne škole“.
Temu „Zašto nam trebaju prilagodbe u nastavi hrvatskog jezika za učenike s poremećajem iz spektra autizma“ prezentirale su Radmila Amanović, prof.defektolog- logoped, učitelj savjetnik i mr. Ljiljana Umićević, prof.defektolog, učitelj savjetnik. Prezentaciju i upoznavanje učitelja hrvatskog jezika u redovnom sustavu s ilustriranim, prilagođenim romanom „Naša priča iz vlaka“ održale su Sandra Rožman, prof.defektolog i Stanka Pinjuh, mag.educ.art.
Zanimljivo predavanje „Kako prilagoditi nastavne materijale za rad s učenicima s poremećajem iz spektra autizma i uključiti ih u suradničko učenje?“ o suradnji OŠ Granešina i našeg Centra, prezentirala je Tatyana Butorac, prof., izvrsni savjetnik.
Predavanje je proteklo u ugodnom i suradničkom ozračju, a razmjena iskustava zasigurno će svim sudionicima biti od koristi u budućem radu s učenicima s poremećajem iz spektra autizma.
Sudjelovanjem na ŽSV-u, još smo jednom dokazali kako je suradnja i dijeljene znanja jedina mogućnost danjeg napretka, a bez napretka nema ni edukacije.
Opširnije:Županijsko stručno vijeće učitelja hrvatskoga jezika
Na ljetni dan poput ovog, jedino što nam preostaje je evocirati uspomene Lovrakovih romana. Istina, ljetnom danu daleko bolje priliči družbin mlin, no osjetiti, makar i u mašti, ledeni, vjetrom nošen snijeg kako nam se lijepi za osmjesima krašena lica, osvježi čak i ovaj vrući dan. U Velikom Grđevcu, nedaleko Bjelovara, u kotlini koju krasi nevjerojatno zeleno bogatstvo, rodio se omiljeni dječji književnik Mato Lovrak. Obzirom na prirodnu raskoš njegova rodnog kraja, ne čudi da su njegove priče obilovale mirisima i bojama ruralnog kraja koje su naprosto izvirale iz stranica knjiga. Upravo zbog tih prirodnih ljepota Lovrakovog Centra, naši su učenici, autori „Naše priče iz vlaka“ i njihovi prijatelji iz 14.ooošs, ovoga vrućeg ponedjeljka posjetili to mjesto. Šetnja šumom, igre na livadi, odmaranje uz jezero, i neizostavni ručak i sladoled, našim je vrijednim učenicima poslužilo kao motivacija za danji rad i inspiracija za neke nove projekte koji nas očekuju već s dolaskom jeseni.
Ove školske godine kroz projekt „Spektar boja“ upoznali smo se s metodama rada koje primjenjuju članovi Kinokluba Zagreb te smo obogatili svoje znanje u pogledu nastanka umjetničkih sadržaja. Pomoću projekta imali smo priliku sudjelovati u radionicama i otkriti čaroliju filmske umjetnosti na vrlo praktičan način.
Nova saznanja uveliko su doprinijela u provođenju filmske radionice u našoj školi pod nazivom „Animatori“.
U radionicu su uključeni učenici 8. i 14. odgojno obrazovne osnovnoškolske skupine programa autizma, Emanuel, Filip, Adam, Andrija, Anđela, Borna i Rino, pod mentorstvom svojih učiteljica Đurđice Sokolić, Sandre Rožman i Stanke Pinjuh. U prvom odgojno obrazovnom razdoblju učenici su se upoznali s tehnikama, tehnologijom i sadržajem kojima će se baviti. Što je to stop animacija, kako ona nastaje, ali i što je kamera, stativ, fotografija i sve ostalo, od velike je važnosti na pravilan, polagan i metodički razrađen način prikazati učenicima s PSA. Misao vodilja bila je osnaživanje učeničkih kompetencija u području izražavanja i medijske pismenosti, upravo u području u kojem naši učenici, čak i nesvjesno, provode puno vremena. Razvijanje medijske pismenosti i vještina izražavanja, uočavanje razlike između znakova i simbola u medijima (snimke, zvukovi, crteži, slike, riječi) i stvarnog svijeta, te jačanje samopouzdanja bili su glavni ciljevi programa. Obzirom da je jedan od glavnih ciljeva, također bio i samostalnost u izvedbi zadatka, aktivnosti su se provodile polako, dozirano i pomno osmišljeno. Osim teorijskog učenja i upoznavanja, provođene su i aktivnosti u kojima su učenici učili pravilno držati kameru, fotografirati, odabrati kvalitetnu fotografiju i odbaciti neuspjelu. S drugim odgojno obrazovnim razdobljem započele su pripreme izrade našeg prvog animiranog filma i konkretnog rada u tehnici stop animacije. Uslijedio je dogovor oko teme koja će odgovarati svim navedenim učenicima, ali i široj publici, koja će imati priliku vidjeti ovaj animirani film - Zdrava prehrana. Tema koja je često kamen spoticanja kod naših učenika, tema koja se svake godine nađe u našem školskom kurikulumu, ovoga je puta tretirana na nešto drugačiji način. Našom stop animacijom pod nazivom „Semafor prehrane“ na jednostavan, obojen, slikovit i kratak način ilustriramo prehrambene namirnice kroz tri kategorije. One koje bi trebali što češće konzumirati – zelena boja, koje bi trebali povremeno konzumirati – žuta boja, te one koje bi trebali izbjegavati ili što rjeđe konzumirati – crvena boja. U vidu smo imali i kratkoročnu pažnju naših učenika, stoga smo ovaj edukacijski animirani film, odlučili učiniti što kraćim, sažetijim, a opet tematski jasnim. Samoj stop animaciji prethodilo je niz aktivnosti i radionica s temom zdrave prehrane, selekcija i eliminacija namirnica preko kataloga brojnih super marketa s kojima se učenici svakodnevno susreću, ali i modeliranje i oblikovanje slova od plastelina koja su se koristila u samoj animaciji. Svaka aktivnost imala je jednak cilj, pripremiti učenike na veliko finale u aktivnom području - izradi stop animacije. Aktivnost stop animacije zahtjeva strpljenje, smirenost, organizaciju, praćenje uputa i suradnju. Odlike koje ponekad teško instinktivno dolaze našim učenicima, no sa pomnom pripremom, razradom i organizacijom tijekom cijele nastavne godine, i to je zaživjelo. Učenici su pažljivo, strpljivo i motivirano, slušajući upute svojih učiteljica, snimili preko 330 fotografija koje su korištene u izradi ove stop animacije. U nastavku vas pozivamo da pogledate naš video uradak, prepoznate trud, rad i zalaganje i da tijekom ovog ljeta primijenite prehrambene smjernice