Od škole se ne može očekivati da bude spremna za integraciju sama po sebi, jer osim dobre volje i otvorenosti nastavnika treba omogućiti manji broj učenika u razredu, učiteljima dati znanja kako bi razumjeli autizam i znali kako dijete uči i kako mu mogu pomoći. I ne može se nekoj dobroj učiteljici ugurati četvero djece s teškoćama u razred samo zato jer nijedna druga to ne zna ili ne želi raditi, jer je nervozna ili ima neki drugi izgovor. A u školi mora postojati i multidisciplinarni stručni tim ili barem stručni suradnik koji može pomoći učitelju u svakodnevnom radu s djetetom... Piše Marijan Šimeg
Cijeli članak možete pročitati OVDJE
Izložba je otvorena 29. svibnja 2015. u prisutnosti mnogih učenika i njihovih učiteljica, odgojiteljica, mame jedne učenice, te posjetitelja Knjižnice. Srdačan pozdravni govor dobrodošlice održala je prof. Višnja Cej, ravnateljica knjižnice, koja se je zahvalila svima koji su pomogli da se ostvari izuzetan likovni doživljaj. U ime Centra pozdravila je prof. Slavica Novaković i zahvalila se na dugogodišnjoj suradnji u okviru projekta Knjižnica širom otvorenih vrata koja potiče naše učenike na druženje s knjigom, na susrete u knjižnici s djecom iz drugih škola, na radionice kreativne, dramske i literarne, te na upoznavanje sa širom društvenom okolinom posredstvom knjižnice. Ovom izložbom knjižnica je omogućila da naši učenici pokažu svoje likovne i kreativne sposobnosti i rezultate rada.
Nakon otvorenja učenici su obišli izložbu i s ponosom pokazivali svoje izložene slike. Zatim su u dvorani knjižnice volonteri Udruge Vilibald priredili kreativnu radionicu za učenike i njihove roditelje (izrada okvira za fotografije), nakon čega nas je knjižnica počastila sokovima i napolitankama. Zahvaljujemo se svima koji su sudjelovali.
Izložba se može pogledati do 15. lipnja u radno vrijeme knjižnice Augusta Cesarca u Šubićevoj 40/II kat, radnim danom od 8 - 20 sati, subotom od 8 do 14 sati.
U KNJIŽNICI AUGUSTA CESARCA, Šubićeva 40/II kat
Izložba likovnih radova učenika Centra za autizam nastalih u sklopu projekta KULTURNA I PRIRODNA BAŠTINA ZAGREBA u školskoj godini 2014-2015.
Izložene su slike i crteži naših 20 učenika:
PROGRAM A: Sara Lukač, Anđela Vira Hrstić, Borna Peršić, Samuel Štajcer, Maja Božurić, Marko Markovinović, Mateo Kolar, Gabriel Blaitka, Ante Buzar.
PROGRAM IT: Lucija Pilija, Katarina Bunjački, Ohran Osmanović, Davorka Pilija, Maja Sontag, Ivan Zvonarević, Gabriela Bunjački, Helena Bošnjaković, Deni Gregorevčić, Ivana Marinović, Andrej Miklec.
Teme:
Pogledi na ulice, krovove i blokove spomenika i građevina Kaptola, Donjega grada.
Gornji grad: Markov trg: zgrada Vlade RH (Banski dvori + palača Rauch), zgrada Hrvatskoga sabora (arh. Lav Kalda 1911.), crkva sv. Marka (14. stoljeće)
Trgovi i arhitektonski spomenici Donjeg grada i šireg centra: zgrada HAZU (neorenesansa, arh. Friedrich von Schmidt 1884.), Umjetnički paviljon (historicizam, arh. Korb i Giergl 1895.), Glavni kolodvor (neoklasicizam, arh. Ferenc Pfaff 1892.), zgrada Državnog arhiva RH (prije Nacionalna i sveučilišna knjižnica, secesija, arh. Rudolf Lubynski 1913.), Muzej za umjetnost i obrt (neorenesansa, arh. Herman Bolle 1892.), Rektorat sveučilišta s Pravnim fakultetom (neoromanika, arh. Juraj Denzler oko1870.), Hrvatsko narodno kazalište (neobarok, arh. Helmer i Fellner 1895.), Muzej Mimara (neorenesansa, arh. Ludwig i Huelssner 1895.), zgrada Burze (danas Narodna banka Hrvatske, arh. Viktor Kovačić 1927.), u parku Maksimir: Ulaz-Vidikovac-Paviljon jeke (arh. Franz Schuecht oko1943.), kompleks Cibona (arh. Marijan Hržić 1987.) , nova zgrada Muzičke akademije (arh. Milan Šošterić 2014.).
Kiparski spomenici: Povijest Hrvata (kipar Ivan Meštrović 1932.), Marija Jurić Zagorka (kipar Stjepan Gračan 1990.), August Šenoa (kiparica Marija Ujević 1986.), Nikola Tesla (kipar Ivan Meštrović 1964.), Petrica Kerempuh (kipar Vanja Radauš 1973.), Sokol na Mogili u Maksimiru (kipar Mladen Mikulin 1995.), Sv. Juraj ubija zmaja (kipar Anton Dominik Fernkorn 1853., u Zagrebu od 1867.), Zdenac života (kipar Ivan Meštrović 1905.), don Frane Bulić (kipar Frane Kršinić 1935.), Tin Ujević (kipar Miro Vuco 1991.), Marko Marulić (kipar Vlado Radas 1999.), Dražen Petrović (kipar Kuzma Kovačić 2006.)
Odabir radova i postav izložbe: Ivana Ježić (CZA) i Aleksandra Cvitković (KGZ)
Svečano otvorenje izložbe u petak 28. svibnja 2015. u 10 sati i kreativna radionica za učenike i njihove roditelje
Opširnije:IZLOŽBA LIKOVNIH RADOVA UČENIKA CENTRA ZA AUTIZAM – ZAGREB
S ponosom želimo izvijestiti da je 28. travnja 2015. u Šubićevoj 29 u Zagrebu, u zgradi INA – Naftaplina održan stručni skup „Podrška učenicima iz autističnog spektra“ u suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje i Centra za autizam Zagreb. Stručni skup je jedna od završnih aktivnosti povodom Svjetskog dana svijesti o autizmu organizirana sudjelovanjem stručnih djelatnika iz Centra za autizam.
Posebnu i važnu ulogu u cijelom događanju ima INA - Naftaplin koji je omogućio besplatni najam svoje dvorane, povijesnog prostora u kome je Sabor 1991. godine donio odluku o samostalnosti Hrvatske. Posebno zahvaljujemo višoj savjetnici Mari Capar iz Agencije za odgoj i obrazovanje što je prepoznala važnost ove teme i dala podršku uključivanju učenika s poremećajem iz autističnog spektra u redovne škole.
Sudionici skupa upoznati su s pojmovima, načinima i metodama poučavanja učenika s poremećajem iz autističnog spektra. Prikazani su postupci koje je poželjno koristiti u prilagođavanju nastavnih sadržaja, primjenjujući odgovarajuće metode, sredstva i oblike rada, s naglaskom na primjenu vizualnih strategija. Skup doprinosi boljem odgojno-obrazovnom uključivanju ove djece u vrtiće i škole i poboljšanju i njihovog položaja u zajednici.
Predavači su bili učitelji-rehabilitatori i stručni suradnici iz Centra za autizam te prof. s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta dr.sc. Jasmina Frey Škrinjar. Ona je istaknula važnost stvaranja uvjeta za školovanje učenika s autizmom u redovnim školama.
Ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan iznijela je viziju razvoja Centra kao mjesta podrške redovnom sustavu i edukacijskom uključivanju učenika s autizmom u redovne škole te planove razvoja i djelovanja mobilnog stručnog tima.
Cilj je integrirati dijete u skupinu vršnjaka, odgovornost za uspjeh dijeliti s više stručnih i djetetu bliskih osoba koje su u procesu odgojno-obrazovnog uključivanja sve na strani učenika. Procese valja promatrati s pozitivne strane, djetetu pristupati kao osobi i maksimalno uključiti roditelje, ali i druge važne osobe, koristiti vršnjačku pomoć.
Radmila Amanović, logopedinja i mr.Ljiljana Umičević, defektologinja iznijele su obilježja komunikacije i stila učenja učenika s poremećajem iz autističnog spektra kao i plan prilagodbe nastave hrvatskog jezika. O individualiziranom odgojno-obrazovnom programu i njegovoj izradi te osobno usmjerenom planiranju govorile su defektologinje Ana Ružić i Ivana Stojak. Govorilo se o još jednoj važnoj temi u poučavanju učenika s poremećajima iz autističnog spektra, o nepoželjnim oblicima ponašanja i strategijama njihova smanjivanja. To su izlaganje pripremile Nives Mamić, specijalistica rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji i Sanja Blažević, ABA terapeut i SI pedagog. Dr.sc. Dragana Mamić, SI pedagog iz Centra za autizam govorila je o teškoćama senzorne integracije kod djece s autizmom i načinima njihova ublažavanja.
Iz predškolskog programa Centra za autizam sudjelovale su mr.sc. Lidija Gulić te defektologinje Dijana Kamenski i Sanja Vranić govoreći o povezanosti posebnog predškolskog programa i redovnih vrtića te pripremi djeteta s poremećajem iz autističnog spektra za školu.
Na stručnom skupu predstavljen je časopis „Autizam“ i radovi Učeničke zadruge „Grana“ kao i niz osebujnih likovnih radova učenika s poremećajem iz autističnog spektra.
Opširnije:Stručni skup „Podrška učenicima iz autističnog spektra“