21.06.2017. na put u Northampton krenula je druga grupa zaposlenica Centra za autizam zajedno s ravnateljicom Centra, sudionice Erasmus + projekta mobilnosti. Naši partneri Target Autism, Angela Capper i Ron Fortuna, su ih dočekali i dali sve potrebne upute za stručnu posjet navedenim školama:
Billing Brook School : specijalna škola za djecu u dobi od 3 do 19 godina, koja je posebice specijalizirana za autizam i primjenu PECS metode.
Green Oaks Primary Academy: redovna osnovna škola s razredom za djecu s PSA.
Greenfields Specialist School for Communication: specijalna škola za djecu s većim teškoćama, uključujući različite oblike PSA.
Kingsthorpe Grove Primary School: redovna škola sa specijaliziranim razredom za djecu s autizmom.
Northgate School Arts College: specijalna škola za učenike s posebnim potrebama uključujući autizam. Pruža širok spektar mogućnosti strukovnog obrazovanja za starije učenike.
Škole će se posjećivati svih 5 dana u terminu od 9:00 – 16:00. Sudionice će imati mogućnosti upoznati se s načinom rada i sudjelovati na nastavi gdje su uključeni učenici s autizmom. Također će imati mogućnost upoznati tradiciju, kulturu, povijest, arhitekturu i obrazovni sustav u Engleskoj (Northampton, London, Oxford).
Sudionice mobilnosti u 2. terminu su:
Ana Ružić, Sanja Aguila Munoz, Ana Grubeša, Žarka Klopotan, Sanja Šimek i Melita Pokupec.
Želimo im puno uspjeha i sretan povratak!!!
U sklopu ERASMUS + projekta ESIPP (Jednakost i socijalna inkluzija kroz pozitivno roditeljstvo) održana je 09. i 10. lipnja četvrta vikend radionica za roditelje djece s poremećajem iz spektra autizma. Radionice su se odvijale u sklopu prostora Centra za autizam Rijeka koji je jedan od partnera Udruge za autizma Rijeka. Trenerice Ivanka Pejić, prof. reh. i Ana Radović, pror. reh. su uspješno prenijele dio svog znanja na sve prisutne roditelje. U kratkim pauzama su roditelji imali mogućnost razgovarati i podijeliti iskustvo, osim s drugim roditeljima, i s trenericama. Na edukaciju se prijavilo 8 obitelji djece predškolske dobi.
Skoro sva djeca bila su u programu rane intervencije i sada su polaznici posebnih i inkluzivnih skupina pri DV Rijeka, PJ Maestral. Roditelji su aktivno sudjelovali u predavanju. Ostali su još sat vremena i kroz razgovor pitali za info o školi i školskom sustavu, tražili savjete o izradi materijala i nabavki komunikatora i PECS, uključivali se i obrazlagali mlađima kako su oni riješili određene situacije.
U subotu svi su bili prisutni, u ležernoj atmosferi, uz grickalice slušali, razgovarali. Roditelji navode u evaluaciji da im je najvažnija bila razmjena iskustava i obrazlaganje vizualnih sustava podrške djetetu kroz primjere iz prakse koji su im predstavljeni (Teacch organizacija prostora, razdvajanje dnevnih aktivnosti kroz slike).
Navode da bi edukaciju preporučili dalje i da bi sudjelovali u sljedećim radionicama te potrebu učestalijih radionica ovakva tipa. Pohvalili su stručnost, profesionalnost i citiramo: „predivni predavači“.
Zadovoljne smo zajedno s trenericama, a u tako maloj grupi dobili smo otvaranje i bolju povezanost svih članova, iznošenje životnih priča, formiranje grupe podrške za budućnost.
Teme na 4. vikend radionici su bile sljedeće:
Radionica 1: Uvod u poremećaje iz spektra autizma
Što znamo o autizmu?
Što to može značiti za vaše dijete?
Kako vi kao roditelj/član obitelji možete pomoći?
Radionica 2: Razumijevanje i nošenje sa nepoželjnim ponašanjima
Što smatramo „nepoželjnim ponašanjem“?
Što možete napraviti kada se ono dogodi?
Kako podržati promjenu u ponašanju?
Radionica 3: Praktične strategije za suočavanje s nepoželjnim ponašanjem
Ideje za korištenje vizualne strukture i poticanje komunikacije
Kako napraviti svoje materijale za svakodnevne rasporede
Ciljevi ovog oblika radionice bili su:
- davanje praktičnih savjeta i smjernica roditeljima u pružanju podrške djetetu
- mogućnost upoznavanja druge obitelji i razmjena iskustva
- pružanje podrške u nošenju s izazovima s kojima se roditelji svakodnevno suočavaju
- mogućnost upoznavanja novih prijatelja i razvijanja mreže podrške.
Ovim putem se još jednom zahvaljujemo roditeljima koji su se prijavili i sudjelovali na radionicama te trenericima. S veseljem iščekujemo sljedeće radionice u studenom.
ESIPP team Croatia
Javite se i pratite nas:
https://twitter.com/ESIPP_Europe
https://www.facebook.com/projectesipp/
Opširnije:Pozitivni pristupi autizmu: 4. vikend radionica za roditelje
Zadnji tjedan svibnja i prvi tjedan lipnja 2017.g. životna zajednica Jelkovec 2 provela je prekrasno vrijeme sa svojim prijateljima iz životnih zajednica Jelkovec 1 i Jelkovec 3, sa studentima Zdravstvenog veleučilišta, smjera radne terapije i prijateljima iz Centra za rehabilitaciju Stančić koji također žive u naselju Jelkovec. Zahvaljujmo im na druženju i prekrasnoj kreativnoj radionici ogrlica od krpica koja se održala u Knjižnici Jelkovec i potrajala čak duže nego uobičajeno.
Posjetili smo Muzej za umjetnost i obrt – Izložbu Azulejos - Umjetnost portugalskih keramičkih pločica uz pratnju kustosice Ive Meštrović kojom zahvaljujemo na vodstvu i poučnoj kreativnoj radionici.
Posjetili smo Arheološki muzej uz pratnju drage arhelologinje Sunčice Habus koja nam je pokazala Egipatsku zbirku i organizirala za nas poučnu kreativnu radionicu o prehrani starih Rimljana i važnosti zdrave hrane u našem životu.
Posjetili smo Etnografski muzej, izložbu „O životinjama i ljudima“uz stručnu pratnju muzejske pedagodinje Silvije Vrsalović koja je za nas organizirala kreativnu radionicu na kojoj smo svi zajedno uživali.
Posjetili smo i neizostavni Cesti s d' Best, slušali dobru glazbu i uživali na Zrinjevcu.
„GLEDAMO…STVARAMO…UČIMO!“
Svjetski dan svjesnosti o autizmu obilježava se ove godine jubilarni, deseti put, pod motom „Rušimo zajedno barijere autizma – izgradimo pristupačno društvo“.
Brojnim aktivnostima, predavanjima, stručnim skupovima, radionicama i događanjima u Zagrebu, kao i u cijeloj Hrvatskoj, obilježeni su ovogodišnji Dani autizma.
Kao dio manifestacije, Gradska knjižnica Vladimira Nazora, u Vodovodnoj ulici 13, u svom Odjelu za djecu i mladež, drugu godinu za redom ugošćuje izložbu likovnih radova naših predškolaca. Izloženi radovi nastali su korištenjem različitih likovnih tehnika: crtanjem flomasterima i olovkom,slikanjem vodenim i tempera bojama, voštanim pastelama, kolažem, grafičkim otiskivanjem i modeliranjem plastelinom, a tematski su podijeljeni u deset cjelina, s likovnom tematikom i motivima koji su bliski i prilagođeni djeci predškolskog uzrasta.
Imajući u vidu da djeca s autizmom najveće teškoće imaju u području komunikacije i socijalizacije, svaka aktivnost koja potiče „otvaranje“ djeteta neopisivo je važna u njihovom procesu učenja, odrastanja, te upoznavanja i prihvaćanja svijeta koji ih okružuje. Iz tog je razloga likovna terapija i općenito likovno izražavanje jedno od najvažnijih sredstava neverbalne komunikacije, a likovne aktivnosti su neprocjenjivi dio rehabilitacije djece s autizmom.
Ova izložba likovnih radova naših predškolaca pruža nam priliku da „čujemo“ što djeca „govore“ svojim vizualnim jezikom i likovnim govorom – bojama, linijama, oblicima…
Cilj izložbe je pokazati javnosti da djeca s autizmom, kao i sva druga djeca, mogu i znaju gledati…,stvarati…, učiti!
Izložba se može razgledati od 17.svibnja do 9.lipnja 2017.
Radno vrijeme knjižnice: pon –pet 8.00 – 20.00, sub 8.00 – 14.00
Ljiljana Horvatić, prof. likovne kulture
Likovni terapeut u vrtiću CZA
Opširnije:IZLOŽBA LIKOVNIH RADOVA DJECE IZ PREDŠKOLSKOG PROGRAMA CENTRA ZA AUTIZAM ZAGREB