Poziv na edukaciju „Pozitivni pristupi autizmu“
Dragi roditelji i članovi obitelji djece s poremećajem iz spektra autizma,
obavještavamo vas o novom ciklusu edukacija ''Pozitivni pristupi autizmu'' koje se održavaju u okviru međunarodnog projekta Equity and Social Inclusion through Positive Parenting - ESIPP (Jednakost i socijalna inkluzija kroz pozitivno roditeljstvo). Cilj projekta je razviti i evaluirati edukaciju za roditelje i obitelji djece/osoba s poremećajima iz spektra autizma.
Edukacije će se održati od 07. i 08.10. 2017. u prostoru Osječko – baranjske županije na Trgu Ante Starčevića 2 (Velika vijećnica) u Osijeku od 9.00 -14.00.
Edukacije će provoditi djelatnice Centra za autizam Zagreb u suradnji s Edukacijsko – rehabilitacijskim fakultetom.
Teme radionica su sljedeće:
Uvod u poremećaj iz spektra autizma |
Komunikacija – razvoj i strategije poticanja |
Pozitivni pristupi socijalnom razvoju i interakciji |
Senzorna osjetljivost – strategije podrške |
Važnost vizualne strukture – praktične strategije |
Nepoželjna ponašanja – razumijevanje i praktične strategije |
Prijavom na esipp.croatia@gmail.com izražavate svoj interes za edukaciju te ćemo vas kontaktirati kad se osigura vaše mjesto.
ESIPP Croatia tim
Program radionice može se preuzeti OVDJE
28. 06. 2017. u Northamptonu je održana jednodnevna konferencija “Osnaživanje roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma”, koja je održana u okviru međunarodnog projekta Jednakost i socijalna inkluzija kroz pozitivno roditeljstvo (ESIPP). Cilj konferencije je bio podizanje svjesnost o važnosti edukacije roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma te podjela rad i stručnost partnera na projektu široj publici.
Domaćin konferencije je bio University of Northampton koji je ujedno i nositelj projekta. Oko pedesetak roditelja, stručnjaka, akademskih djelatnika i ostalih sudionika je imalo mogućnost saznati više o edukacijama za roditelje djece s autizmom u Hrvatskoj, Cipru i Makedoniji te o ESIPP programu edukacije za roditelje koji se razvija u suradnji s partnerima diljem Europe.
Također nam je bila čast poslušati životno iskustvo Debbie Elley, majke dvoje djece s autizmom te stručno predavanje radne terapeutice Monike Thrive.
Od 29. 06. do 30.06. 2017. održan je 6. transnacionalni sastanak u Northamptonu, čiji je domaćin bio University of Northampton. Partneri su radili u grupama na različitim temama vezanim uz projekt: razvoj treninga i materijala, diseminacija, održivost, evaluacija, utjecaj projekta, osvrt na konferenciju u Northamptonu i priprama slijedeće konferencije u Skopju.
Informacije o svim narednim aktivnostima možete pratiti na:
https://twitter.com/ESIPP_Europe
https://www.facebook.com/projectesipp/
autizam.hr
Dragi prijatelji, ovog vikenda se održava Humanitarni malonogometni turnir "Mario Kostanjevec-Kosta". Ove ćemo godine donirati cjelokupni prihod turnira u Centar za Autizam, kojom prigodom smo i ove godine otisnuli službene majice turnira. Kupnjom majice po cijeni od 60 kn ujedno se možete učlaniti i u našu udrugu Nema predaje, putem koje smo dosad, ali ćemo i u budućnosti pomagati djeci oboljeloj od malignih bolesti. Cilj je plemenit, hvala vam unaprijed na kupnji majice i učlanjenju u udrugu. Vidimo se za vikend na školskom igralištu OŠ Vjenceslava Novaka Zagreb! Dođimo s obiteljima u što većem broju, pokažimo veliko srce i podržimo one kojima je pomoć potrebna! Hvala!
Obavijest preuzeta s ove stranice Facebooka
U Zagrebu je 30.06.i 01.07.2017. u organizaciji Udruge Anđeli održana Uvodna radionica za izradu PODD komunikacijske knjige.
Radionici su prisustvovale djelatnice iz sva 4 programa Centra za autizam: Katarina Landripet Harapin, Sanja Strukan Tocigl, Tanja Biloglav i Ivana Stojak.
Predavanja je održala Edda Medici iz Danske koja je jedini demonstrator u Europi ovlašten za držanje uvodnih radionica izvan svoje matične zemlje. Ostali demonstratori kojih je svega 5, smiju održavati radionice samo u svojim zemljama, dok naprednu radionicu održava jedino osnivačica metode.
Što je PODD (PragmaticOrganisationDynamicDisplay)?
PODD je prvenstveno način organizacije vokabulara za komunikaciju U BILO KOJE VRIJEME. PODD je 2007. razvila i autorski zaštitila GaylePorter(Melburn, Australia-Centar za edukaciju osoba sa cerebralnom paralizom) koja je govorni patolog sa 30 godišnjim iskustvom rada sa ljudima sa kompleksnim komunikacijskim potrebama. PODD su primarno počeli koristiti kod osoba s cerebralnom paralizom. Gayle Porter svoj rad bazira na normalnom djetetovom govornom razvoju i činjenici da se jezik može razvijati samo ako se upotrebljava.
Po čemu se PODD razlikuje od ostalih slikovno potpomognutih metoda?
Kao što i samo ime kaže: displeji knjige su organizirane pragmatično, po kategorijama i na način da doista svaki korisnik knjige potpuno samostalno, bez navođenja druge osobe izražava SVOJE mišljenje, želje, potrebe.
Jednako tako, ova metoda traži partnera-uvijek se radi o dvije osobe koje KOMUNICIRAJU. Također treba naglasiti da slikovna komunikacija nikako ne isključuje govor onoga koji dijete uči. Dapače, govor je uvijek prisutan ali se mora znati pronaći mjera.
Smisao ove metode nije samo u činjenici da netko izrazi svoju potrebu, već da sa drugom osobom komunicira, da je primijećen i shvaćen.
PODD knjige se izrađuju timski: terapeut, učitelj, roditelj, psiholog te je svaka knjiga individualizirana. Jednom kada knjiga postane dio života pojedinog djeteta, on ju nosi svugdje sa sobom, a koncipirana je tako da i onaj koji nije upoznat sa metodom i potpuni je laik u tome može uz dobro vođenje razumijeti što dotično dijete želi.
PODD se koristi kroz 2 oblika:
-komunikacijske knjige
-prilagođene stranice na elektroničkim pomagalima.
Možda bi iznenadilo, kada je već sve izraženija upotreba elektronskih komunikatora, da Gayle Porte, odnosno njena škola, preferira komunikacijsku knjigu (u papirnatom obliku).
Postoje tri različita oblika komunikacijske knjige, različiti nivoi početka primjene same knjige, a konačni oblik knjige ovisi o samom korisniku odnosno o njegovom usvajanju metode, kognitivnim mogućnostima kao i općem funkcioniranju.
Iako se metoda početno primjenjivala kod osoba s cerebralnom paralizom, sve više se primjenju i kod ostalih poremećaja pa tako i kod osoba s poremećajem iz autističnog spektra.
Opširnije:PODD (Pragmatična Organizacija Dinamičnog Displeja)
U srijedu 21. lipnja 2017. krenuli smo u sedmodnevni posjet Engleskoj, točnije gradu Northamptonu. Došli smo s ciljem posjetiti nekoliko škola s posebnim i redovnim programima te upoznati kulturu i običaje zemlje.Idućeg smo dana krenuli u obilazak planiranih škola. Posjetilismo pet škola, od toga dvije škole s redovnim programom i programom za obrazovanje učenika s teškoćama te tri posebne odgojno-obrazovne ustanove. Prva u nizu škola s posebnim programom bila je Billing Brook School. Nju pohađaju učenici od 4-19 godina s različitim komunikacijskim teškoćama, kroničnim bolestima te učenici s poremećajima iz spektra autizma. Zatim smo posjetili Greenfields Specialist School for Communication, školu s posebnim programom koja obrazuje učenike od 11-19 godina s različitim teškoćama učenja, višestrukim teškoćama, senzornim, motoričkim, komunikacijskim teškoćama, problemima u ponašanju te učenike s poremećajima iz spektra autizma. Treća po redu bila je škola pod nazivom Northgate School Arts College za učenike s različitim teškoćama učenja te učenike s poremećajima iz spektra autizma. Kako bismo dobili još bolji uvid u školovanje učenika s teškoćama, posjetili smo i dvije redovne škole s dodatnim posebnim programima. Green Oaks Primary Academy i Kingsthorpe Grove Primary School su škole s redovnim programom s razredima koji obrazuju učenike s poremećajima iz spektra autizma.
Zahvaljujući rukovodstvu i djelatnicima škola dobili smo uvid u njihov rad i provedbu programa. Velikodušno su s nama podijelili svoj način rada i omogućili nam dodir sa svojom svakodnevnicom.
Uz susrete i suradnju s predstavnicima Target Autisma, Angelom Capper i Ronom Fortuna posjetili smo kulturne znamenitosti, vidjeli nekoliko gradovate okusili i doživjeli englesku kulturu i običaje. Tako smo imali priliku piti tradicionalni engleski popodnevni čaj u neposrednoj blizini dvorca Ashby te prošetati u njegovim vrtovima. Posjetili smo tradicionalna sela iz 19. stoljeća te uživali u seoskom pubu. Uz svakodnevne šetnje Northamptonom, obišli smo i poznati i ugledni sveučilišni grad Oxford te ostali impresionirani njegovom ljepotom i vrijednošću. Kako bismo upotpunili doživljaj Ujedinjenog Kraljevstva, neizostavan je bio posjet Londonu.Dvije su naše sudionice posjetile i grad Leicester.
Ovo putovanje donijelo nam je mnogo novih stručnih znanja i iskustava. Promatrali smo rad sustručnjaka u multikulturalnoj sredini, vidjeli različite metode i tehnike u radu s učenicima te imali priliku aktivno koristiti i još bolje razviti znanje engleskog jezika. Sigurni smo kako ćemo svojim spoznajamadoprinijeti unaprjeđivanju kvalitete rada u Centru za autizam.
Zahvaljujemo svim školama na gostoprimstvu te Ronu Fortuni i Angeli Capper na svakodnevnoj podršci prilikom našeg boravka.
Za potpuniji uvid u naše radno putovanje pogledajte fotografije.