Projekt Čarobna šuma počeli smo provoditi 14.9.2017. vođeni mišlju kako i koliko je čovjeku potreban dodir s prirodom i koje su dobrobiti boravka u šumi i prirodi za učenike s poremećajem iz spektra autizma. Od tada je Čarobna šuma dio našeg školskog kurikuluma i provodili smo je jednom do dva puta tjedno u najbližim nam šumama-Dotršćina, Grad mladih, Maksimir, Medvednica.
U ožujku 2020.godine projekt Čarobna šuma jedan je od odobrenih projekata natječaja Zaklade ICF čiji je primarni fokus edukacija obitelji, kao i pružanje stalne edukacije javnosti o važnosti inkluzije djece i mladih s teškoćama u razvoju.
U želji da osnažimo roditelje djece s poremećajem iz spektra autizma osmislili smo projekt zajedničkih druženja na otvorenom, proširili smo ideju projekta na radionice s roditeljima kroz partnersku suradnju za postizanje zadovoljstva kod djece i roditelja.
Zajedničkim boravkom u šumi, na livadi, pored rijeke ili potoka, okruženi pozitivnom energijom koja se neminovno i nevidljivo prenosi u takvom okruženju očekuju se smanjenje nepoželjnih ponašanja, viši stupanj samopouzdanja, samim tim i povećanje motivacije te bolja i kvalitetnija suradnja između učenika, učitelja i roditelja. Pobuđuje se osjećaj pripadnosti grupi s kojom borave, produbljuju se odnosi i povjerenje. Roditelji će imati priliku neposredno se uključiti u rad ne samo sa svojim djetetom nego i drugom djecom koja će boraviti u šumi, a uz stručnu podršku učitelja i pratitelja. Zamišljeno je kao edukativna nadogradnja za roditelje. Uz pripremne materijale o dobrobitima boravka na otvorenom (prezentacijski materijal, video snimke i fotografije naših odlazaka u Čarobnu šumu) voljeli bismo potaknuti kod roditelja želju za aktivnim uključivanjem.
Primarno je da roditelji dožive takvo iskustvo kako bi ga mogli implementirati u svoje roditeljske vještine i stil života.
Tako smo uz pomoć Zaklade dobili priliku nabaviti opremu za daljnje provođenje naše Šume. Obogatili smo dosadašnju opremu nabavkom drona kojim ćemo na sveopće veselje moći moderno dokumentirati sva naša druženja. Također smo bogatiji za lopte, frizbije, štapove za hodanje, kišne kabanice, pedometre, dalekozore, naglavne svjetiljke, šatorsko krilo, ruksake, termosice, zviždaljke s kompasom, navlake za ruksake, piknik deke, toki vokije, prostirke za vježbanje na otvorenom, setove prve pomoći i dr..
Jedva čekamo krenuti!
I ove smo godine u školi obilježili blagdan Svih svetih. Prisjetili smo se naših najmilijih i svih naših prijatelja, učenika i kolega koji više nisu s nama, no zauvijek su u našim mislima.
Prisjetimo se naših voljenih, zapalimo svijeću, ostavimo cvijet, no budimo odgovorni i pazimo jedni na druge!
Pati bez suze, živi bez psovke,
i budi mirno nesretan.
Tašte su suze, a jadikovke
ublažit neće gorki san.
Podaj se pjanom vjetru života,
pa nek te vije bilo kud;
pusti ko listak nek te mota
u ludi polet vihor lud.
Leti ko lišće što vir ga vije
za let si, dušo, stvorena.
Za zemlju nije, za pokoj nije
cvijet što nema korijena.
Tin Ujević
Drugu godinu za redom Učiteljski fakultet u Zagrebu je u suradnji s Muzejom za umjetnost i obrt, Akademijom likovnih umjetnosti u Zagrebu, Akademijom dramskih umjetnosti, Muzičkom akademijom te Školom primijenjene umjetnosti i dizajna organizira konferenciju koja predstavlja i postavlja novitete i trendove u području kreativno-umjetničke edukacije.
Konferencija je ove godine prihvatila (nepoželjne) virtualne trendove nametnute pandemijskim uvjetima. U dva dana sudionici su imali prilike sudjelovati na brojnim predavanjima, radionicama i prezentacijama niza znanstvenih radova iz različitih područja umjetnosti i obrazovanja.
Stručnjaci iz umjetničkih i znanstvenih područja iz Hrvatske, Slovenije, Kanade, SAD-a, Njemačke, Švicarske i Velike Britanije podijelili su svoja iskustva u predavanjima i izlaganjima podijeljenim na 2 dana, gotovo 20 sati predavanja u paralelnim sesijama.
Centar za autizam na ACE konferenciji predstavio je svoj projekt ilustriranog romana: „
Anđela, Borna i Samuel – Naša priča iz vlaka
Ilustracije učenika Centra za autizam inspirirane doživljajem romana „Vlak u snijegu” Mate Lovraka i istoimenim filmom iz 1976. godine”
Sandra Rožman i Stanka Pinjuh prezentirale su dvogodišnji projekt, od začetka ideje do realizacije i tiska, objašnjavajući razradu plana i metode rada u svim fazama projekta.
Projekt kao i sam proizvod - ilustrirani roman namijenjen učenicima s prilagođenim obrazovnim potrebama - naišao je na simpatije, odobravanja i hvale stručnjaka iz područja obrazovanja, edukacije svih razina (od vrtića pa sve do visokog obrazovanja) i svih područja umjetnosti.
Miroslav Krleža u pjesmi "Jesenja pjesma" piše:
"Nepoznat Netko donio je Jesen
U Sjevernu Sobu.
Nepoznat Netko donio je Jesen
na srebrnom pladnju
u sobu:
Grožđe i kruške, jabuke i smokve…"
U našoj Sjevernoj Sobi nema nepoznat Netko. Svi su poznati. I ako netko pita gdje se je sakrila jesen, znajte da se nije ona sakrila,...Sakrili smo je mi. U predškolskom programu Centra za autizam.
Kravata oko vrata znak je nas Hrvata!
Usprkos svim brigama koje nas more, i smo godine u našoj školi, na nama svojstven način, obilježili Svjetski dan kravate.
Imena hrvatskih velikana koje naši učenici svakodnevno susreću na novčanicama, tablama zagrebačkih ulica i trgova, na spomenicima koji krase naš grad, u pričama koje čitaju i slušaju u školi, često ostanu nepovezana s njihovim likom i djelom.
Učenici su te hrvatske velikane upoznali slikajući njihove portrete. Svaki je učenik imao svog velikana, heroja i heroinu, te je saznao nešto više o životu i radu osobe koju portretira.
Osim što portreti hrvatskih velikana sada krase zidove naše škole oni nas podsjećaju da budemo hrabri i jaki poput njih.