Raduje nas suradnja Centra za autizam i Crvenih nosova. Oživotvorena je gostovanjem klaunova u Centru za autizam 28. listopada u školi u Ljevakovićevoj 30 a i 29. listopada 2021. u predškolskom programu u Katićevom prilazu 1a s interaktivnom predstavom prilagođenom za djecu s teškoćama u razvoju Karavan orkestar. U svakom su danu izvedene po dvije predstave za djecu. Izvodili su ih dr. Fina Bublina, dr. Žulee i dr. Pandolina.
Predstave su zanimljive, poticajne, jačaju dječje samopouzdanje te pobuđuju pažnju i radoznalost. Razveseljavaju glazbom, nasmijavaju dosjetkama. Događa se to uz umjetnost profesionalnog klauniranja. Klaunovidoktori žele nasmijati i razveseliti tužne, zabrinute, bolesne. Vjerujemo da je u današnje vrijeme mnogo takvih i da je potrebno djeci i odraslima donositi veselje i smijeh i time buditi životnu radost. Zato ova ekipa uvijek ima dobrodošlicu u našem Centru.
Ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan je kroz intervjue sudjelovala u projektu ClowNexus koji je sastavnica programa Kreativna Europa Europske unije. S predstavnicima Crvenih nosova razgovarala je o drugim oblicima suradnje i većem razumijevanju potreba djece s autizmom jer su upravo ova djeca ciljana skupina istraživanja kojima se klaunovidoktori trenutno bave. Umjetnici iz šest zemalja, uključujući i naše dvije klaundoktorice, trenutno se nalaze u Finskoj. Zajednički istražuju mogućnosti umjetničkog stvaralaštva u radu s djecom s poremećajem iz spektra autizma.
Sigurni smo da će, kada se vrate, biti još opuštenosti, smijeha, ugodnog ozračja i zabave i za djecu u našem Centru za autizam.
Opširnije:Klaunovi doktori "Crveni nosovi" u Centru za autizam
Provedba projekta „Komunicirajmo!“ u Centru za autizam Zagreb trenutno je u 6. fazi. Podsjetimo se na faze koje smo do sada prošli! Krajem školske godine 2020./2021. nabavljena je sljedeća IKT oprema: Big point setovi, štipaljke pričalice setovi, pričajući albumi, veliki mjerači vremena te ABC Maestro - softver za razvoj vještina čitanja i pisanja. Početkom školske godine 2021./2022. s ciljem izrade Individualiziranih odgojno-obrazovnih programa napravljena je procjena komunikacijskih potreba učenika. Nadalje, definirani su ishoda učenja u skladu s Individualiziranim odgojno-obrazovnim programom i potrebama učenika. U sklopu svakodnevnih obveza učitelja u pripremanju za nastavu, na osobna računala u razredima instalirani su neophodni softveri, izrađene su individualizirane slike i simboli te snimljeni audio zapisi na jednostavne komunikatore. U tijeku je poučavanje učenika uporabi navedenih komunikacijskih pomagala i tipkovnica.
Samo neki od mnoštva mogućih odgojno-obrazovnih ciljeva za koje se navedena oprema koristi su: bolja tolerancija na odgodu gratifikacije - za one učenike kod kojih se tehnikom prvo-onda ne postižu zadovoljavajući rezultati (Time Timer – vizualizacija proteka vremena), vizualno-auditivna podrška koristi sekvencioniranju (radnje u nizu točno određenoga redoslijeda – npr. Big Point, Štipaljke pričalice), bolji odaziv učenika u zadatcima imitacije imenovanja (Big Point, Talking Photo Album), zadatci prepričavanja, čitanje s razumijevanjem, socijalne priče, zadatci imenovanja (Big Point, Talking Photo Album), pozitivan utjecaj na motivaciju i usredotočenost na zadatke (ABC Maestro) te veća samostalnost u izvršavanju zadataka na verbalnu uputu (Big Point, Talking Photo Album), učenje odabira - odgovaranje na da-ne pitanja (Big Point).
Odgojno-obrazovni ciljevi su podložni promjenama, redovito se evaluiraju i prilagođavaju potrebama i mogućnostima učenika s poremećajem iz spektra autizma.
Sljedeće faze projekta planirane su za kraj ove i za buduće školske godine. Projekt je predstavljen u časopisu „Autizam“ 1-2 (40-41), 2021., na mrežnim stranicama Centra za autizam, kao i na internoj stručnoj edukaciji djelatnika Centra.
Nositelji projekta:
Žarka Klopotan, dipl. defektolog
mr. Ljiljana Umićević, prof. defektolog - voditeljica projekta
Radmila Amanović, prof. defektolog - logoped
Alen Conjar, prof. rehabilitator
Renata Adamović, prof. defektolog - logoped
Danas je u našoj školi sve bilo u znaku kravate. Učenici i djelatnici su imali priliku obogatiti svoj dnevni stajling prekrasnim, ručno rađenim kravatama vrhunskih CZA dizajnera. Naši su se dizajneri cijeli prethodni tjedan trudili osmisliti i izraditi kravate inspirirane bojama jeseni, ali i kravate koje podižu raspoloženje. Ako je suditi po reakcijama učenika i djelatnika- kravate su bile apsolutni hit, te se dizajnerski štand smješten u Kreativnom Kutku naše škole ispraznio u svega nekoliko sati. Današnji modni sud naše školi mogao bi se najjednostavnije opisati- Cro elegancija!
Još jednom smo dokazali naš slogan- Kravata oko vrata znak je nas Hrvata!