Likovni natječaj koji je organizirao Hrvatski Školski Muzej, svojom je tematikom zainteresirao mnoge, pa tako i nas u Centru za autizam. Zadatak naših učenika bio je prikazati svoju viziju zadane teme- „Školski muzej iz snova“. Učenici su, pomno vođeni, crtali svoje vizije muzeja, smještajući i sebe u svoje prikaze, te ono što bi voljeli vidjeti u idiličnom muzejskom okruženju.
Na natječaj je pristiglo 210 radova iz 38 različitih odgojno-obrazovnih institucija iz čitave Hrvatske.
Veliko nam je zadovoljstvo objaviti kako je na natječaju prošlo naših sedmero učenika, te kako je njihove radove moguće pogledati u Muzeju grada Zagreba do 5.lipnja.
U nastavku pogledajte fotografije radova naših učenika
Učenici Centra za autizam 2018. godine sudjelovali su na Kauflandovom likovnom natječaju „Kaufland škola voća i povrća“, pobjedom i osvojenim prvim mjestom škola je dobila cjelogodišnju zalihu voća i povrća, kao i donaciju raznovrsnog bilja te tako krenula u realizaciju nastanka školskog cvjetnjaka.
Dio planiranih aktivnosti u školskom kurikulumu usmjeren je na brigu i uzgoj raznolikih biljnih vrsta, gnojidbu, orezivanje, uklanjanje korova, sadnju i okopavanje pa je tako cvjetnjak svake godine bio sve veći i ljepši. Učenici su bili zainteresirani i izrazito motivirani pa im je cvjetnjak bio prostor za rad, ali i za odmor i relaksaciju. Niz zadataka predviđenih radnim odgojem i radnim osposobljavanjem realizirano je kroz praktični rad u cvjetnjaku.
„Najbolje sredstvo intelektualnog i moralnog razvoja jest kontakt sa zemljom, suncem, vodom – bogat život na otvorenom. Dati učenicima da dotaknu živo i stvarno“ – tvrdi Rosa Agazzi, talijanska pedagoginja (1866. – 1951.), uz Mariju Montessori najpoznatiji talijanski pedagog početkom 20.stoljeća, koja je razradila sustav slobodnih dječjih djelatnosti, poznatiji kao Agazzijina metoda.
U školskom cvjetnjaku Centra za autizam izrasli su predivni grmovi ružmarina koji su svojim osebujnim mirisom privlačili brojne šetače. Učiteljice su odlučili iskoristi ovu veoma ljekoviti biljku i educirale se kako od ružmarina izraditi mirisno ulje. Cijeli proces izrade slikovno su popratile i prilagodile interesima i sposobnostima učenika. Cilj samog projekta bio je potaknuti učenike na suradnju, uključenost, samoinicijativnost, razvijanje osjećaja produktivnosti, stjecanje radnih kompetencija, razvijanje osjećaja zadovoljstva nakon dobivenog konačnog proizvoda, osvještavanje važnosti ekologije, bio uzgoja, briga o vlastitom zdravlju i stjecanje poduzetničkih kompetencija. Potaknute cijelim projektom oformile su i vrtlarsko - aranžersku sekciju unutar učeničke zadruge „Grana“. Planiranim projektom pokrivene su i međupredmetne teme; zdravlje - zdravi stilovi života, višedimenzionalni model zdravlja; poduzetništvo - inovativna i kreativna rješenja, te održivi razvoj - sudjelovanje u aktivnostima škole na zaštiti okoliša, identificiranje primjera dobroga odnosa prema prirodi, razlikovanje pozitivnih i negativnih utjecaja čovjeka na prirodu i okoliš, uočavanje da u prirodi postoji međudjelovanje i međuovisnost.
Za izradu macerata odnosno ulja od ružmarina potrebna su samo dva sastojka, a najduži dio izrade je zapravo vrijeme čekanja da ulje bude gotovo. Potrebni sastojci su; svježi ružmarin. hladno prešano ulje po izboru (maslinovo, suncokretovo) i čista staklenka. Za postupak izrade ružmarinova ulja izrađena je vizualno-kognitivna podrška kako bi učenicima olakšali proces učenja i realizacije. Aktivnosti istraživanja i stjecanja različitih znanja izravnim i neposrednim iskustvom, učenje „iz prve ruke“ povezuje učenika i prirodu. Nakon svih učinjenih priprema krenula je sama realizacija projekta, ružmarin je ubran 29.listopada 2021., nakon što je opran i osušen učenici su odvojili njegove listiće od stabljike, zatim su ga slagali u čistu, suhu staklenku i zalijevali uljem, čvrsto zatvorili, prekrili papirnatom vrećicom i ostavili 40 dana, koliko je trajao proces maceracije. Maceracija je završila 7. prosinca 2021. nakon čega je uslijedilo cijeđenje i pretakanje ulja u bočice. Učiteljice su u učionicu donijele difuzor i cijeli prostor mirisao je po ružmarinu, ujedno su se učenici i učiteljice potsjetili na važnosti zaštite respiratornog trakta i preveniranja zaraze i bolesti.
Za prezentaciju proizvoda učenici i učiteljice izradili su i upečatljivu, zanimljivu ambalažu sa naglaskom na reciklirane i prirodne materijale. Papir i Sizzix stroj bili su dovoljni da nastanu prekrasne kutije za ulje od ružmarina, također je izrađen i letak o kratkom opisu proizvoda i prezentaciji njegovog nastanka.
Tijekom procesa nastanka ulja od ružmarina ostvareni su svi predviđeni ciljevi, potaknuta je radoznalost učenika, uključenost i samoinicijativa u radu. Sva učenikova osjetila bila su uključena u učenje i stjecanje novih iskustava. Učenici su uživali i s interesom pratili svaki korak projekta te aktivno sudjelovali u realizaciji. Svakodnevno korištenje ulja u razrednom difuzoru u cilju stvaranja ugodne, opuštene, terapijske atmosfere nametnula se kao primarna aktivnost tijekom blagdanskog razdoblja.
Ekološki projekt „Mirisne kapljice iz centra za autizam - izrada ulja od ružmarina“ ušao je i u svoju završnu fazu prijavom na natječaj "ekoLucija 101: Uvod u ekološku revoluciju" kojemu je cilj potaknuti ekološku svijest za stvaranje održivog svijeta na nov način.
Projekt "ekoLucija 101: Uvod u ekološku revoluciju" osmislio je portal srednja.hr, a partneri projekta bili su Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Prijaviti su se mogli svi projekti koji su poboljšali održivost i ekologiju škole. Od renovacije koja je poboljšala energetsku učinkovitost, sadnje i/ili uređenja školskog vrta, akcije recikliranja plastike ili papira, manifestacija za proslavu Dana planeta Zemlje, do provedbe različitih edukacija ili aktivnosti. Ukratko, prijaviti su se mogle sve aktivnosti koje su se provodile u školama s ciljem podizanja razine svijesti o važnosti ekologije kod učenika, djelatnika i u lokalnoj zajednici. Na natječaj je bilo prijavljeno četrdeset projekata, pobjednike je odabrao žiri, a proglašenje se održalo u sklopu jednodnevne video konferencije u organizaciji portala srednja.hr na Dan planeta Zemlje, 22. travnja 2022. godine. Konferencija je okupila stručnjake raznih profila koji su govorili o ekologiji svatko iz svoje perspektive. Ekološki projekt „Mirisne kapljice iz Centra za autizam“ također je osvojio priznanje za sudjelovanje u najboljem ekoprojektu. Važne komponente projekta bili su poduzetništvo odnosno sam tijek procesa koji je trajao pet godina; od likovnog natječaja, suradnje s Kauflandom, osnivanja nove sekcije u učeničkoj zadruzi, iskustvenog učenja kroz praktičan rad u cvjetnjaku do osmišljavanje i stvaranje gotovog proizvoda korisnog za zdravlje, s naglaskom na očuvanje prirode i održivi razvoj.
Opširnije:EKOLOŠKI PROJEKT „MIRISNE KAPLJICE IZ CENTRA ZA AUTIZAM“
U utorak 10.05.2022., nakon dvije i pol godine, ponovno smo otišli na tradicionalno hodočašće odjela Intelektualnih teškoća Centra za autizam u svetište u Mariju Bistricu.
Veliki odaziv učenika i njihova radost je bila očekivana jer na izletu dugo nisu bili zbog pandemije. U osunčanoj Mariji Bistrici sudjelovali smo na svetoj misi, na pobožnosti križnog puta i uživali u lijepoj prirodi zagorskih brda.
Vratili smo se u Zagreb sretni i u nadi da je vrijeme izolacije iza nas.
Majčin dan je blagdan koji se slavi u čast svim majkama, a u Hrvatskoj se obilježava svake druge nedjelje u svibnju. U četvrtak, 5. svibnja smo u našem Centru obilježili Majčin dan u sklopu radionice "Dan za moju majku", u kojoj su učenici sudjelovali u izradi prigodnih čestitki i buketa koristeći se likovnim tehnikama otiskivanja pomoću vilica, štambilja od spužvica i prstiju. Također je izrađen i prigodni pano, a cijelu radionicu krasila je pjesmica "Čestitka majčici".