Ove školske godine kroz projekt „Spektar boja“ upoznali smo se s metodama rada koje primjenjuju članovi Kinokluba Zagreb te smo obogatili svoje znanje u pogledu nastanka umjetničkih sadržaja. Pomoću projekta imali smo priliku sudjelovati u radionicama i otkriti čaroliju filmske umjetnosti na vrlo praktičan način.
Nova saznanja uveliko su doprinijela u provođenju filmske radionice u našoj školi pod nazivom „Animatori“.
U radionicu su uključeni učenici 8. i 14. odgojno obrazovne osnovnoškolske skupine programa autizma, Emanuel, Filip, Adam, Andrija, Anđela, Borna i Rino, pod mentorstvom svojih učiteljica Đurđice Sokolić, Sandre Rožman i Stanke Pinjuh. U prvom odgojno obrazovnom razdoblju učenici su se upoznali s tehnikama, tehnologijom i sadržajem kojima će se baviti. Što je to stop animacija, kako ona nastaje, ali i što je kamera, stativ, fotografija i sve ostalo, od velike je važnosti na pravilan, polagan i metodički razrađen način prikazati učenicima s PSA. Misao vodilja bila je osnaživanje učeničkih kompetencija u području izražavanja i medijske pismenosti, upravo u području u kojem naši učenici, čak i nesvjesno, provode puno vremena. Razvijanje medijske pismenosti i vještina izražavanja, uočavanje razlike između znakova i simbola u medijima (snimke, zvukovi, crteži, slike, riječi) i stvarnog svijeta, te jačanje samopouzdanja bili su glavni ciljevi programa. Obzirom da je jedan od glavnih ciljeva, također bio i samostalnost u izvedbi zadatka, aktivnosti su se provodile polako, dozirano i pomno osmišljeno. Osim teorijskog učenja i upoznavanja, provođene su i aktivnosti u kojima su učenici učili pravilno držati kameru, fotografirati, odabrati kvalitetnu fotografiju i odbaciti neuspjelu. S drugim odgojno obrazovnim razdobljem započele su pripreme izrade našeg prvog animiranog filma i konkretnog rada u tehnici stop animacije. Uslijedio je dogovor oko teme koja će odgovarati svim navedenim učenicima, ali i široj publici, koja će imati priliku vidjeti ovaj animirani film – Zdrava prehrana. Tema koja je često kamen spoticanja kod naših učenika, tema koja se svake godine nađe u našem školskom kurikulumu, ovoga je puta tretirana na nešto drugačiji način. Našom stop animacijom pod nazivom „Semafor prehrane“ na jednostavan, obojen, slikovit i kratak način ilustriramo prehrambene namirnice kroz tri kategorije. One koje bi trebali što češće konzumirati – zelena boja, koje bi trebali povremeno konzumirati – žuta boja, te one koje bi trebali izbjegavati ili što rjeđe konzumirati – crvena boja. U vidu smo imali i kratkoročnu pažnju naših učenika, stoga smo ovaj edukacijski animirani film, odlučili učiniti što kraćim, sažetijim, a opet tematski jasnim. Samoj stop animaciji prethodilo je niz aktivnosti i radionica s temom zdrave prehrane, selekcija i eliminacija namirnica preko kataloga brojnih super marketa s kojima se učenici svakodnevno susreću, ali i modeliranje i oblikovanje slova od plastelina koja su se koristila u samoj animaciji. Svaka aktivnost imala je jednak cilj, pripremiti učenike na veliko finale u aktivnom području – izradi stop animacije. Aktivnost stop animacije zahtjeva strpljenje, smirenost, organizaciju, praćenje uputa i suradnju. Odlike koje ponekad teško instinktivno dolaze našim učenicima, no sa pomnom pripremom, razradom i organizacijom tijekom cijele nastavne godine, i to je zaživjelo. Učenici su pažljivo, strpljivo i motivirano, slušajući upute svojih učiteljica, snimili preko 330 fotografija koje su korištene u izradi ove stop animacije. U nastavku vas pozivamo da pogledate naš video uradak, prepoznate trud, rad i zalaganje i da tijekom ovog ljeta primijenite prehrambene smjernice