Trogodišnji projekt ESIPP, u sklopu Erasmus + programa, ušao je u svoju završnu fazu. Povodom toga je u Zagrebu od 04.07.-06.07.2018. održan završni transnacionalni sastanak. Važnost ovog projekta je prvenstveno proizašla iz velike potrebe pružanja stručne podrške roditeljima osoba s autizmom. Poučavanje roditelja da razumiju stanje i učinkovito surađuju sa školama i drugim stručnjacima, pokazalo se učinkovitim u poboljšanju ishoda kod osoba s autizmom i njihovih obitelji. Međutim, iako su takvi programi edukacije roditelja razvijeni u npr. Zapadnoj Europi i SAD-u, postoji mala ili nikakva dostupnost takvih programa ili materijala u mnogim područjima Europe, na primjer u regiji Balkana/Istočni Mediteran.
Kako bismo odgovorili na ovu nejednakost, razvijeno je ESIPP strateško partnerstvo, u koje su uključena sveučilišta, nevladine organizacije, roditelji djece s autizmom te ustanove koje pružaju usluge za osobe s autizmom. Ciljevi ovog partnerstva su:
- Razvoj znanstveno utemeljenog modela edukacije roditelja djece s PSA koji se može primijeniti diljem Europe
- Razvoj temeljnog kurikuluma i materijala za edukaciju roditelja
- Omogućavanja dostupnosti edukacije roditeljima i obiteljima djece s PSA koji žive na područjima na kojima je ovakva podrška do sada većinom bila nedostupna: Hrvatska, Cipar i Makedonija
- Evaluirati učinkovitost razvijenih materijala i utjecaj edukacije uz korištenje kvalitativnih i kvantitativnih metoda prikupljanja i analize podataka
- Podijeliti model kurikuluma i materijale s dionicima i donijeti preporuke za donositelje odluka i kreiranje politika.
Projektni partneri razvili su program edukacije, predstavljen u nizu od šest modula, kojima je cilj:
- Podržati roditelje da razviju razumijevanje o prirodi, izraženosti i iskustvu autizma
- Pobrinuti se da roditelji razviju niz strategija koje mogu primijeniti da bi odgovorili na potrebe svojeg djeteta i svoje obitelji.
Sadržaj svakog modula predstavlja najnoviju najbolju praksu koju su prepoznali stručnjaci i istraživači na tom području, a također su uključene perspektive i mišljenja samih osoba s autizmom.
Namjera partnerstva je da ovi moduli razviju pouzdanje roditelja te da im pomognu u primjeni strategija koji će im na neki način olakšati zahtjeve i izazove koje pred njih stavlja briga o osobi s autizmom.
Sadržaj modula promiče korištenje pozitivnih strategija i temelji se na sljedećim temama: uvod u poremećaj iz spektra autizma, nepoželjna ponašanja, korištenje vizualne strukture, senzorne teškoće, izazovi komunikacije i izgradnja socijalnih vještina. Osim toga, dodana su i tri dodatna modula kako bi se zadovoljili zahtjevi za informacijama o pitanjima puberteta, te o problemima spavanja i prehrane.Tijekom projekta je educirano 6 trenera u Hrvatskoj od strane trenere iz Engleske, a edukacijom je obuhvaćeno preko 100 roditelja osoba s autizmom u Zagrebu, Osijeku i Splitu.
Za Centar za autizma je ovo strateško partnerstvo bilo i jest jedno izuzetno iskustvo iz kojeg su proizašla još dva Erasmus + projekta. Svim našim partnerima se zahvaljujemo i čestitamo na uspješnoj suradnji tijekom zadnje tri godine. Također se zahvaljujemo roditeljima i drugim članovima obitelji na sudjelovanju te se nadamo budućim susretima i daljnjem razvoju edukacija za roditelje u Hrvatskoj.