Na ljetni dan poput ovog, jedino što nam preostaje je evocirati uspomene Lovrakovih romana. Istina, ljetnom danu daleko bolje priliči družbin mlin, no osjetiti, makar i u mašti, ledeni, vjetrom nošen snijeg kako nam se lijepi za osmjesima krašena lica, osvježi čak i ovaj vrući dan. U Velikom Grđevcu, nedaleko Bjelovara, u kotlini koju krasi nevjerojatno zeleno bogatstvo, rodio se omiljeni dječji književnik Mato Lovrak. Obzirom na prirodnu raskoš njegova rodnog kraja, ne čudi da su njegove priče obilovale mirisima i bojama ruralnog kraja koje su naprosto izvirale iz stranica knjiga. Upravo zbog tih prirodnih ljepota Lovrakovog Centra, naši su učenici, autori „Naše priče iz vlaka“ i njihovi prijatelji iz 14.ooošs, ovoga vrućeg ponedjeljka posjetili to mjesto. Šetnja šumom, igre na livadi, odmaranje uz jezero, i neizostavni ručak i sladoled, našim je vrijednim učenicima poslužilo kao motivacija za danji rad i inspiracija za neke nove projekte koji nas očekuju već s dolaskom jeseni.
Ove školske godine kroz projekt „Spektar boja“ upoznali smo se s metodama rada koje primjenjuju članovi Kinokluba Zagreb te smo obogatili svoje znanje u pogledu nastanka umjetničkih sadržaja. Pomoću projekta imali smo priliku sudjelovati u radionicama i otkriti čaroliju filmske umjetnosti na vrlo praktičan način.
Nova saznanja uveliko su doprinijela u provođenju filmske radionice u našoj školi pod nazivom „Animatori“.
U radionicu su uključeni učenici 8. i 14. odgojno obrazovne osnovnoškolske skupine programa autizma, Emanuel, Filip, Adam, Andrija, Anđela, Borna i Rino, pod mentorstvom svojih učiteljica Đurđice Sokolić, Sandre Rožman i Stanke Pinjuh. U prvom odgojno obrazovnom razdoblju učenici su se upoznali s tehnikama, tehnologijom i sadržajem kojima će se baviti. Što je to stop animacija, kako ona nastaje, ali i što je kamera, stativ, fotografija i sve ostalo, od velike je važnosti na pravilan, polagan i metodički razrađen način prikazati učenicima s PSA. Misao vodilja bila je osnaživanje učeničkih kompetencija u području izražavanja i medijske pismenosti, upravo u području u kojem naši učenici, čak i nesvjesno, provode puno vremena. Razvijanje medijske pismenosti i vještina izražavanja, uočavanje razlike između znakova i simbola u medijima (snimke, zvukovi, crteži, slike, riječi) i stvarnog svijeta, te jačanje samopouzdanja bili su glavni ciljevi programa. Obzirom da je jedan od glavnih ciljeva, također bio i samostalnost u izvedbi zadatka, aktivnosti su se provodile polako, dozirano i pomno osmišljeno. Osim teorijskog učenja i upoznavanja, provođene su i aktivnosti u kojima su učenici učili pravilno držati kameru, fotografirati, odabrati kvalitetnu fotografiju i odbaciti neuspjelu. S drugim odgojno obrazovnim razdobljem započele su pripreme izrade našeg prvog animiranog filma i konkretnog rada u tehnici stop animacije. Uslijedio je dogovor oko teme koja će odgovarati svim navedenim učenicima, ali i široj publici, koja će imati priliku vidjeti ovaj animirani film - Zdrava prehrana. Tema koja je često kamen spoticanja kod naših učenika, tema koja se svake godine nađe u našem školskom kurikulumu, ovoga je puta tretirana na nešto drugačiji način. Našom stop animacijom pod nazivom „Semafor prehrane“ na jednostavan, obojen, slikovit i kratak način ilustriramo prehrambene namirnice kroz tri kategorije. One koje bi trebali što češće konzumirati – zelena boja, koje bi trebali povremeno konzumirati – žuta boja, te one koje bi trebali izbjegavati ili što rjeđe konzumirati – crvena boja. U vidu smo imali i kratkoročnu pažnju naših učenika, stoga smo ovaj edukacijski animirani film, odlučili učiniti što kraćim, sažetijim, a opet tematski jasnim. Samoj stop animaciji prethodilo je niz aktivnosti i radionica s temom zdrave prehrane, selekcija i eliminacija namirnica preko kataloga brojnih super marketa s kojima se učenici svakodnevno susreću, ali i modeliranje i oblikovanje slova od plastelina koja su se koristila u samoj animaciji. Svaka aktivnost imala je jednak cilj, pripremiti učenike na veliko finale u aktivnom području - izradi stop animacije. Aktivnost stop animacije zahtjeva strpljenje, smirenost, organizaciju, praćenje uputa i suradnju. Odlike koje ponekad teško instinktivno dolaze našim učenicima, no sa pomnom pripremom, razradom i organizacijom tijekom cijele nastavne godine, i to je zaživjelo. Učenici su pažljivo, strpljivo i motivirano, slušajući upute svojih učiteljica, snimili preko 330 fotografija koje su korištene u izradi ove stop animacije. U nastavku vas pozivamo da pogledate naš video uradak, prepoznate trud, rad i zalaganje i da tijekom ovog ljeta primijenite prehrambene smjernice
Ako ste propustili današnju priredbu Centra za autizam, u ovome videu možete uživati u djeliću atmosfere i upiti pozitivne vibracije. Uživajte!
U petak, 2. lipnja 2022., na zagrebačkom Zrinjevcu održana je 19. županijska Smotra učeničkih zadruga Grada Zagreba. Domaćin ovogodišnje županijske Smotre bila je OŠ Sesvetska sela. Na Smotri je sudjelovalo i svoje radove prezentiralo trideset i pet učeničkih zadruga pred brojnim posjetiteljima i građanima. I učenička zadruga „Grana“ predstavila se tkalačkom i likovno – kreativnom sekcijom, ove godine tema predstavljanja bila je „Moj grad protkan nitima prošlosti i sadašnjosti“, ispričana je priča o tkanju i izradi tkanina koje su se koristile za izradu nošnje. Današnjem čovjeku, pogotovo mlađem, teško je zamisliti da su se u prošlosti odjeća ili tekstil za osobne potrebe izrađivali unutar domaćinstva, uključujući uzgoj sirovine za tkanje.
Gotovo svaka kuća u okolici Zagreba sijala je lan i konoplju i prerađivala je u niti, dok su se tkanjem bavili muški tkalci koji su tkali iz svoje ili donesene sirovine. Tkalačkih je stanova u naselju bilo nekoliko, a tkalci su se kroz godine mijenjali – posao bi naslijedio sin, a ako muškog potomka nije bilo tkanju bi se naučio netko drugi iz sela, otkupio bi tkalački stan i nastavio s poslom.
Jedan od najspecifičnijih elemenata identifikacije ljudi sa svojom poviješću i rodnim krajem su tradicijske nošnje. Na neposredan način govore o običajima, vrijednostima i životnim navikama nekog naroda i izraz su njegovih estetskih težnji da i na taj način istakne jedinstvenost. Šestinska narodna nošnja spada u najslikovitije nošnje iznimne vrijednosti. Zahvaljujući bogatom vezu i tkanju te živopisnosti same nošnje, poznata je u cijelome svijetu. Ako pitate Zagrepčane koji je zaštitni znak Zagreba, pa i cijele Hrvatske, prevladavajući odgovor će biti - šestinska ambrela, škrlak i lajbek. To su sastavni dijelovi naše šestinske nošnje, pa možemo zaključiti da je jedan od glavnih simbola prepoznatljivosti naše domovine šestinska narodna nošnja. Ona je za građane Zagreba daleko više od suvenira, izrasla je iz autohtone sredine i neraskidivo je vezana uz običaje.
Na 19. Smotri učeničkih zadruga Grada Zagreba učenička zadruga „Grana“ tkala je tkanicu na tkalačkom stanu te prikazala lutkice u narodnim nošnjama, šestinčanke izrađene od recikliranih materijala. Nakon obilaska izložbenih prostora učeničke zadruge su se međusobno ocijenile i odabrale između sebe tri najbolje učeničke zadruge:
1. mjesto – UZ Pušlek, UZ Pušlek iz Agronomske škole
2. mjesto – UZ Moda i dizajn, Škola za modu i dizajn
3. mjesto – UZ Izvor, OŠ Sesvetska Sopnica
Prvoplasirani, UZ Pušlek plasmanom je osigurao sudjelovanje na Smotri Republike Hrvatske u Vinkovcima, zajedno s učeničkim zadrugama koje su odabrane prema kriteriju abecednog redoslijeda koji se primjenjuje u Podružnici HUUZ-a Grada Zagreba, uz suglasnost i potvrdu Prosudbenog povjerenstva.