Klub supruga vojnih izaslanika u Republici Hrvatskoj i ove je godine poklonio svim učenicima i korisnicima Centra za autizam predstavu u kazalištu Dubrava, Cerska 1 - Mačak u čizmama, zakupivši 25. veljače 2016. čitavu dvoranu za Centar. Za predstavu smo se pripremali čitanjem Grimmove priče Mačak u čizmama i crtajući prizore priče.
Dječju operu je na glazbu Giuseppe-a Rossini-a postavio i režirao Zdenko Niessner, koji je pjevao i Čarobnjaka, a mačka je pjevala Marta Babić. Na glasoviru ih je pratila Danijela Petrić.
Na vrlo zanimljiv način prikazano je kako je mačak kao tajnik Kluba čarobnjaka došao u dvorac postaviti Čarobnjaka za predsjednika Kluba, a za dokaz da zavrjeđuje to imenovanje morao je Čarobnjak dokazati: 1. da zna plesati i 2. da se može pretvoriti u miša. Predstava je bila izvrsna, a publika je sa zanimanjem pratila i povremeno odgovarala na pitanja s pozornice. Predstava je bila izuzetan doživljaj i Centar zahvaljuje gospođi i gospodinu Fischer na organizaciji za doniranje predstave u ime vojnih izaslanika i njihovih supruga, kao i izvođačima i Kazalištu Dubrava na posebnoj cijeni za naše učenike.
Doviđenja na drugim predstavama ovog odličnog dječjeg kazališta!
17.12.2015.g. u našoj školi smo priredili prigodnu priredbu za naše drage goste i roditelje.
Početku priredbe svim prisutnima obratila se ravnateljica prigodnim pozdravnim govorom, a posebno je zahvalila svim našim dobričiniteljima koji tijekom godine prate naš rad te nam pomažu raznim donacijama. Učenici i njihovi učitelji prikazali su nam što su naučili i posebno osmislili za ovu priredbu. Zboru učenika pridružili su se i učitelji uz glazbenu pratnju učenika Srednje glazbene škole „Zlatka Balokovića“. Naši uvijek dragi gosti, učenici iz OŠ Vjenceslava Novaka, otplesali su „Božićni rock“ s učenicima iz osnovnoškolskog programa autizam. Cijela priredba bila je puna pjesme, plesa, folklora, prigodnih recitacija i dramskih izvedbi. Publika je nastupe naših učenika nagradila velikim pljeskom.
Nakon završetka priredbe, zadovolji uzvanici uputili su se na božićni domjenak (za koje su zaslužne naše kuharice) i izložbu likovno-kreativnih radova učenika.
U nastavku pogledajte dio atmosfere s Božićne priredbe...
27. studenog 2015. posjetile su naš Centar i održale likovno-psihološku radionicu za učenike i pedagoške djelatnike Centra:
- prof. likovne kulture Martina Kosec, ovlaštena učiteljica crtanja fraktala i
- autorica metode crtanja fraktala – Tanzilia Polujahtova, klinička psihologinja i obiteljska psihologinja koja radi i djeluje u Rusiji, a svoju metodu poučava i u inozemstvu, uvjerena da je crtanje fraktala već pomoglo mnogima koji su doživjeli traumu, koji su u stresu, anksioznosti, depresiji i nekim drugim negativnim psihološkim stanjima, a da može pomoći i u odgoju i obrazovanju;
- u demonstraciji metode pomagala je i prevoditeljica sa ruskoga, kao i psihologinja mr.sc. Jasminka Premerl.
Autorica gospođa Polujahtova, kao i ovlaštena učiteljica crtanja u Hrvatskoj gospođa Kosec, smatraju da ta metoda "daje odgovore na pitanja kako upoznati samoga sebe, kako dobiti pristup informacijama skrivenima u dubinama naše podsvijesti, kako naučiti prepoznati svoje životne ciljeve i ostvariti svoja postignuća te kako se podignuti na novu razinu u razvoju. Crtajući fraktale mi se otvaramo višoj svijesti te oslobađamo kreativnu energiju. U svijetu apstraktnih boja i linija dobivamo mjesto u kojem misli nestaju. Dok crtamo, mi se mijenjamo. Otvaramo se novim mogućnostima. Crtanjem stvaramo kreativan pristup životu i njegovim problemima". Nadalje smatraju da "crtanjem fraktala spajamo se s Duhom koji povezuje misli, osjećaje i tijelo".
Počinje se crtati zatvorenih očiju vukući neprekinutu crtu crnom bojom po cijelome papiru, slobodno birajući i mijenjajući smjer poteza. Zatim se male plohe nastaloga crteža bojaju jedna po jedna, uz odabir boja zatvorenim očima. Osim apstraktnoga crteža nastaloga slobodnim crtanjem crte, može se zatvorenih očiju napraviti i crtež stabla, anđela, ptice, čovjeka, i drugih motiva. Boju se zatim bira zatvorenih očiju i boja se odabranu plohu ili više ploha. Tom metodom crtanja nastaju vrlo zanimljivi crteži.
Radionicu je dogovorila Nikolina Bezek, prof. def., koja je završila tečaj crtanja fraktala, a organizirala ju je u Centru Ivana Ježić, prof., likovna učiteljica i terapeutkinja. Na radionici je sudjelovalo 20ak učenika Centra iz programa IT i A, te 10ak djelatnica: učiteljice, odgojiteljice, psihologinja, a pridružila se je i ravnateljica Žarka Klopotan, prof. def. Učenicima su pomagale još i Stanka Pinjuh, mag. art., te Sandra Rožman, prof. def. i Spomenka Kolak, prof. def.
Radionica je bila vrlo zanimljiva i potrajala bi i više od 2 sata koliko je bilo predviđeno, da u blagovaonici nije započinjao ručak za prvu skupinu učenika. Gospođe Polujahtova, Kosec i Premerl izrazile su želju da se održi još koja radionica za učenike, a možda i predavanje za roditelje, kao i radionica za roditelje i djecu. Voditeljice su edukatoricama pričale o svojim iskustvima u radu s različitim osobama i skupinama, i iznijele svoja iskustva o poboljšanju emocionalnog, psihološkog i fizičkog zdravlja, dok već i samo crtanje fraktala predstavlja užitak, radost i veselje. Zahvaljujemo se na održanoj radionici i radujemo se budućoj suradnji!
FOTOGALERIJA:
1. Metodu i postupke objašnjava učitejica Martina
2. Učenici pozorno slušaju i pripremaju se za crtanje
3. Mnogo je boja potrebno za bojanje ploha crteža
4. Marljivost i ozbiljnost odlikovle su sve crtače pri izradi zadatka
5. Sjajan crtež fraktala ponosno pokazuje Mateo K.
6. Učiteljice i voditeljice - s desna na lijevo - Martina Kosec, Tanzilija Polujahtova, prevoditeljica i Ivana Ježić
Co-funded by the European Union
Vrlo smo ponosni što vas možemo obavijestiti da je Centar za autizma u sklopu Erasmus + projekta sudjelovao na prvom zajedničkom sastanku partnera u Northamptonu od 28.09. – 30.09.2015. Glavni organizator projekta The University of Northampton, uspio je spojiti pet europskih zemalja u svrhu obrazovanja stručnjaka za rad s roditeljima djece s poremećajem iz autističnog spektra (PAS). Zemlje partneri u projektu su sljedeće:
SVEUČILIŠTE U ZAGREBU EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET (Hrvatska)
European University Cyprus (Cipar)
Macedonian Scientific Society for Autism (Makedonija)
AUTISME-EUROPE AISBL (Belgija)
Centar za autizam(Hrvatska)
Target Autism Training and Consultancy Ltd (UK)
N.C.D. Calloway Continuing Education Limited(Cipar)
Autism Concern (UK)
Projekt je zamišljen kako bismo dijelili, prilagodili, testirali i evaluirali već postojeći oblik radionica za roditelje djece i odraslih osoba s poremećajem iz autističnog spektra autizmom koje se provode u Ujedinjenom Kraljevstvu. Naglasak je na obrazovanju domaćih stručnjaka od strane stručnjaka iz Ujedinjenog Kraljevstva s ciljem postizanja većeg stupnja specifičnih kompetencija za pružanje stručne podrške roditeljima i skrbnicima djece s poremećajem iz autističnog spektra. Ovim se projektom planira najmanje šest edukativnih radionica za stručnjake i roditelje u periodu od tri godine. Projekt će omogućiti mobilnosti i prekograničnu suradnju te razvoj kurikuluma za educiranje roditelja djece i odraslih osoba s poremećajem iz autističnog spektra autizmom.
Opširnije:Equity and Social Inclusion through Positive Parenting (ESIPP) 01.10.2015. – 01.10.2018.