projekti http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=category&id=59&Itemid=258&lang=hr Sat, 27 Apr 2024 18:18:11 +0200 Joomla! - Open Source Content Management - Version 2.5.28 hr-hr Projekt HŠSS "Vrtim zdravi Film" http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1452:projekt-hsss-vrtim-zdravi-film&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1452:projekt-hsss-vrtim-zdravi-film&catid=59&Itemid=258&lang=hr

I ove školske godine učenici viših razreda Programa intelektualnih teškoća sudjeluju u projektu koji se provodi od 21.  listopada do 20.  svibnja tekuće školske godine. U njega su uključeni učenica petog, šestog i sedmog razreda. Učitelji kineziolozi, voditelji projekta sudjeluju u edukaciji koja se provodi na Simpoziju školskog sport Učenici moraju imati suglasnost roditelja za sudjelovanje u projektu. Uče se sadržaji: Osnovne postavke pravilne prehrane, Planiranje prehrane, Moje tijelo i hrana, Kako poboljšati prehrambene navike. Na samom kraju učenici trebaju pokazati svoje znanje kroz prilagođeni test evaluacije. U njemu pišu i crtaju. Projekt vode Andrijana Đumlan, kineziologinja i Janja Lovrić, edukacijska rehabilitatorica. U projektu također sudjeluju učiteljice edukacijske rehabilitatorice iz tih razreda. Tijekom provedbe slušaju se i gledaju obrazovni sadržaji na pametnim pločama,  vježba se u školskoj sportskoj dvorani,  pješači se na vanjskim terenima i rješavaju posebno izrađeni radni listići za tu priliku. Na samom kraju učenici će igrati igru sličnu Monopoliju koja se sastoji od radne ploče i sličica. Kroz igru će također pokazati usvojenost sadržaja. Završno izvješće je dokument koji pokazuje što smo radili tijekom provedbe, a najbolje škole bivaju nagrađene.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Tue, 20 Feb 2024 19:49:03 +0100
Pješačka tura na Bliznec kombiniranih 6.-8.R i 7.-8.R http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1449:pjesacka-tura-na-bliznec-kombiniranih-6-8-r-i-7-8-r&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1449:pjesacka-tura-na-bliznec-kombiniranih-6-8-r-i-7-8-r&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Kombinirani viši razredi Programa intelektualnih teškoća pješačili su 6.2.2024. na  Bliznecu. Pratile su ih njihove razrednice Ksenija Bračić i Spomenka Kolak. Pješačenje, čitanje sadržaja s edukativnih ploča vezanih za geologiju planine, biljni i životinjski svijet koji obitava na Medvednici, te sadržaji povezani s postajama Križnog puta smjenjivali su se.Promatrali smo i promjene u prirodi. Na kraju staze posjetili smo i kapelicu.Hodali smo bržim tempom,jer smo veliki i tako smo mogli. Projekt smo završili za ovu školsku godinu. Nadamo se da će stazu obnoviti za slijedeću godinu.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Fri, 09 Feb 2024 08:31:58 +0100
Odgojno-obrazovne skupine na pješačkoj turi na Bliznec http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1448:odgojno-obrazovne-skupine-na-pjesackoj-turi-na-bliznec&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1448:odgojno-obrazovne-skupine-na-pjesackoj-turi-na-bliznec&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Odgojno-obrazovne skupine IX i VIII također su pješačile na Bliznecu. Dana 1.2.2024. i 7.2.2024. hodale su starije dobne kategorije. Snijega više nije bilo, ali je sunca bilo u izobilju. Proljetnice se također nisu još pojavile. Radost druženja u prirodi i hodanje bili su dovoljni to jutro. Pratile su ih njihove razrednice defektologice Dina Marić i Julijana Božićević.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Fri, 09 Feb 2024 08:14:38 +0100
Druga pješačka tura na Bliznec http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1442:bliznec-2&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1442:bliznec-2&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Drugu pješačku turu proveli smo 25. 1. 2024.  u potpuno drugačijim vremenskim uvjetima.  Nakon što je zajužilo i porasla temperatura za više stupnjeva Celzijusa dočekala nas je staza bez snijega. Učiteljica Jasmina Križanić prof. defektolog i pomoćnica u nastavi ,te Andrijana Đumlan prof. TZK bile su u  pratnja učenika 3. -5. -6.  razreda i odabranih učenika odgojno obrazovnih skupina mlađe kronološke dobi. Bolest je bila prepreka za sudjelovanje predviđenih učenika. Hodajući vidjeli smo procvjetalu lijesku,obronke Medvednice bez snijega,potok Bliznec pun vode. Proljetnice još nisu krenule. Patke također nismo vidjeli. Okopnjeli snijeg pokazao je stazu u drugačijem svjetlu. Sunce i ugodna temperatura potaknuli su i druge korisnike da pješače. Projekt kojim smo objedinili boravak u prirodi,utjecaj na motoričke sposobnosti druženje i učenje o biljkama i životinjama šireg okruženja u kojem živimo bio je odličan spoj učenja druženja i zdravog života.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Mon, 29 Jan 2024 11:28:09 +0100
Pješačka tura na Bliznecu 24.1.2024. http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1440:bliznec-1&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1440:bliznec-1&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Projekt Pješačka tura na Bliznecu i ove školske godine nastavlja se provoditi u mjesecu siječnju i veljači. Krenuli smo s kombiniranim 4.-5.-6. razredom koji je pratila njihova razrednica Tanja Biloglav, prof. defektolog. Staza je bila puna snijega, jer su niže temperature omogućile da se snježne padaline zadrže. Uočavanje promjena u prirodi,hodanje i grudanje bili su sadržaji koje smo provodili. Vidjeli smo i patke koje borave u potoku Bliznec.

Umjetni medo načinjen od bršljana pokraj kojeg stoji edukativna ploča iz koje iščitavamo sve o medvjedu koji boravi na Medvednici stajao je još uvijek na istom mjestu. Stazu smo prehodali u zadanom vremenu, a na samom povratku pokazalo se i sunce. Ovaj sportski projekt kojim su obuhvaćeni razredi i učenici starijih odgojno obrazovnih skupina Programa intelektualnih teškoća osmislila je i provodi već dugi niz godina Andrijana Đumlan, prof. tjelesne i zdravstvene  kulture.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Mon, 29 Jan 2024 11:08:18 +0100
Združena odbojka s Policijskom Akademijom "Josip Jović" http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1373:zdruzena-odbojka-s-policijskom-akademijom-josip-jovic&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1373:zdruzena-odbojka-s-policijskom-akademijom-josip-jovic&catid=59&Itemid=258&lang=hr

U utorak 16. svibnja održana je prijateljska utakmica združene odbojke u kojoj su u mješovitim ekipama nastupili polaznici i polaznice, te učenice i učenici Policijske škole i učenici Programa intelektualnih teškoća Centra za autizam. Naša suradnja kroz projekt združene odbojke traje već dugi niz godina. Prijateljsku utakmicu otvorila je voditeljica programa Janja Lovrić. Izrazila je zadovoljstvo što smo se nakon pandemije ponovno našli na našem sportskom događanju. Nositeljice ove aktivnosti su bile policijska savjetnica Maja Krajcar, nastavnica stručnih predmeta u Policijskoj školi i Andrijana Đumlan, magistra cin.  iz Centra za autizam. Nastupile su ekipe Žutih i Zelenih. Rezultat natjecanja je bio 2-1 za ekipu Žutih. Važnije od svega je bilo druženje, sportski duh i fair play ponašanje na samoj utakmici. Na samom kraju druženja u razgovaralo se o iskustvima rada s djecom s teškoćama. Budući policijski službenici zaključili su da je za uspješnu komunikaciju važno pokazati poštovanje i ravnopravan odnos. To gradi odnos povjerenja koji je temelj za uspješan pristup osobi s intelektualnim teškoćama.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Fri, 19 May 2023 08:27:50 +0200
PROJEKT "VRTIM ZDRAVI FILM" 2022/23. http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1351:projekt-vrtim-zdravi-film-2022-23&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1351:projekt-vrtim-zdravi-film-2022-23&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Vrtim Zdravi Film dio je globalne Nestlé inicijative pod nazivom Nestlé for healthier Kids Global Programme, kojem je cilj educirati što više djece školske dobi o važnosti pravilne prehrane i bavljenja tjelesnom aktivnošću, u svrhe stjecanja pravilnih životnih navika. Vrtim Zdravi Film educira učenike sedmih razreda kako bi poruke usvojili tijekom životne faze u kojoj formiraju svoje stavove i ponašanja te im pomažemo da usvoje zdrave navike koje će biti dio njihovih života i u kasnijoj dobi. 176 škola sudjeluje u ovom projektu. Projekt su odobrili Ministarstvo turizma i sporta, Ministarstvo zdravstva te Agencija za odgoj i obrazovanje.


GLAVNI CILJEVI PROJEKTA SU:

  • edukacija učenika o pravilnim prehrambenim navikama
  • poticanje učenika na pojačanu tjelesnu aktivnost.

 

SEKUNDARNI CILJEVI PROJEKTA SU:

  • unaprjeđenje znanja učenika o uravnoteženoj prehrani te važnosti redovnog provođenja tjelesne aktivnosti.
  • senzibilizacija učenika za uključivanje u redovite sportske aktivnosti. 
  • poticanje okoline (roditelja, učenika i učitelja). 

 

CILJANE SKUPINE:

  • učenici od 13 ili 14 godina (7.  razred) učenike će se educirati o pravilnim prehrambenim navikama i poticati na redovito bavljenje tjelesnim aktivnostima.
  • učenici od 12 ili 13 godina (6. razred) uvodno će se informirati o Projektu VZF s ključnim porukama
  • učenici od 11 godina (5. razred) uključuju se opcionalno u Projekt VZF
  • roditelji - okolina Roditelji odnosno obitelj donose odluke o kupovini, vrsti te načinu pripremanja hrane. 


Pet zdravih preporuka važno je implementirati u obiteljsko okruženje u svrhu očuvanja zdravlja. Škola i obitelj najviše utječu na navike i ponašanje učenika.

Za provođenje Projekta učenike treba upoznati s četiri modula:

  1. osnovne smjernice pravilne prehrane
  2. planiranje prehrane
  3. kako poboljšati prehrambene navike
  4. moje tijelo i hrana.

Najbolja škola koja će poslati najbolji završni Izvještaj o provedbi projekta uz popratne materijale provedbe projekta. 

U ovaj projekt su uključeni učenici programa intelektualnih teškoća od 5. do 8. razreda,  koji imaju suglasnost roditelja o sudjelovanju. Učenici su slušali i gledali edukativne sadržaje na pametnoj ploči, razgovarali o pravilnoj prehrani i pisali i crtali sadržaje, izrađivali plakate uz pomoć svojih razrednika: Tanje Biloglav, prof. def., Marine Andričić, prof. def., Ksenije Bračić. dipl. def., Spomenke Kolak, mag. eduk. reh.. Projekt su provele Janja Lovrić, dipl. def. evaluacija i Andrijana Đumlan, mag. cin. prezentacija modula i vježbanje.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Tue, 04 Apr 2023 08:18:24 +0200
ČETVRTA PJEŠAČKA TURA NA BLIZNEC http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1248:cetvrta-pjesacka-tura-na-bliznec&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1248:cetvrta-pjesacka-tura-na-bliznec&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Zadnju kombinirani 2.-3.-4. razred pješačio je 21.3.2022. uz potok Bliznec.Bilo nas je malo,ali smo zato najviše uživali.Najljepši dio pješačke ture bio je valjenje po lišću, sakrivanje u njemu i bacanje lišća u potok.Proljetnica je bilo još više. Penjali smo se i tražili ih po padini.Brali nismo,jer smo zapamtili da se ne smiju brati.
Medvjed obrastao bršljanom i klupe sa stolom u blizini poslužili su nam za  odmor i okrijepu. Na povratku smo sreli mnogo izletnika koji su tek dolazili, a mi smo se žurili natrag u školu.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Tue, 22 Mar 2022 09:55:55 +0100
PJEŠAČKA TURA NA BLIZNECU 14.3.2022. http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1246:pjesacka-tura-na-bilznecu-14-3-2022&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1246:pjesacka-tura-na-bilznecu-14-3-2022&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Učenici šestog,sedmog i osmog razreda bili su na trećoj pješačkoj turi u mjesecu ožujku. Neki su bili bolesni pa nisu mogli hodati,a oni koji imaju teškoće u kretanju hodali su svojim tempom. Sunčano i toplo vrijeme, puno više proljetnica i sam potok Bliznec koji više nije bio mjestimično zaleđen učinili su pješačku turu prekrasnom.

Napravili smo kratak predah na klupama kod stare pilane. Nakon toga pogledali smo pčelinje košnice,te smo nastavili prema travnatoj skulpturi medvjeda.U pratnji učenika ovog kombiniranog razreda bili su učitelj Aleksandar Karanfiloski i učiteljica Andrijana  Đumlan.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Thu, 17 Mar 2022 08:27:02 +0100
DRUGA PJEŠAČKA TURA NA BLIZNEC http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1244:druga-pjesacka-tura-na-bliznec&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1244:druga-pjesacka-tura-na-bliznec&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Druga pješačka tura napravljena je 9.3.2022. s kombiniranim petim,sedmim i osmim razredom. Hodali smo umjereno brzim tempom dok se svi pa i oni koji imaju neke od teškoća u kretanju nisu prilagodili uvjetima na samoj stazi: otpalom lišću i dijelovima grana. Svi su bili u potpunosti samostalni. Usput smo ponavljali rimske brojeve na postajama križnog puta, životinje i biljke koje obitavaju na tom staništu.U kratkoj pauzi promatrali smo potok Bliznec i  bistru vodu koja u njemu teče. Razgovarali o tome zašto se voda zapjeni kad pada niz mali vodopad. Puno sunca i ugodna temperatura pratili su nas cijelo vrijeme. Učenicima ovog razreda i učiteljicama Spomenki Kolak i Andrijani Đumlan vrijeme predviđeno za pješačku turu brzo je prošlo. U povratku smo iz školskog kombija pogledali novootvorenu žičaru i poželjeli da se njom provozamo.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Thu, 10 Mar 2022 10:54:14 +0100
PJEŠAČKA TURA NA BLIZNECU http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1243:bliznec-2022&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1243:bliznec-2022&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Ožujak je mjesec kada pješačimo na Bliznecu. Ove godine prvu turu projekta smo odradili  2.3.2022. s učenicima drugog, trećeg i četvrtog razreda.Školskim kombijem stigli smo na Bliznec i započeli hodanje u koloni,po samoj stazi.

Međupredmetna povezanost s prirodom i društvom ovog projekta tjelesne i zdravstvene kulture je biljni i životinjski svijet uz potok Bliznec u samom podnožju Sljemena.Putem smo tako gledali slike i čitali sadržaje na drvenim panoima koji su postavljeni na samoj stazi.Sve je bilo puno lišća,a vidjeli smo i proljetnice.Ponegdje je bilo malo snijega koji je pao za vikend.Sreli smo i naše prijatelje sa sportskih natjecanja iz  Centra za odgoj i obrazovanje Zagreb.Oni su veliki,brzo hadaju,pa su nas uskoro prestigli.Bilo nam je lijepo.Grupu su vodile učiteljice Jasmina Križanić i Andrijana  Đumlan.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Tue, 08 Mar 2022 10:21:41 +0100
PROJEKT ŽIVJETI ZDRAVO http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1162:projekt-zivjeti-zdravo&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1162:projekt-zivjeti-zdravo&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Projekt Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo "Živjeti zdravo" utemeljen je na Nacionalnom programu koji je usmjeren na poboljšanju zdravlja populacije kroz implementaciju u lokalnoj zajednici informiranjem, edukacijom i senzibiliziranjem svih građana o pozitivnim aspektima zdravih stilova života: promicanje tjelesnog,spolnog i mentalnog zdravlja, te smanjenjem pobola od kroničnih nezaraznih bolesti. Projektom se nastojalo dati doprinos smanjenju negativnog učinka različitih čimbenika, te stvoriti okruženja u kojima je svim osobama u Republici Hrvatskoj omogućena najviša razina zdravlja i zdravog života. I naš centar sudjeluje u tom projektu aktivnim 10 minutnim vježbanjem učenika, defektologa i učiteljica tjelesne i zdravstvene kulture oba programa.
U programu intelektualnih teškoća projekt se organizirao i proveo kroz predavanje o zdravoj prehrani, razgovor s učenicima 1.-8. razreda i svih odgojno-obrazovnih skupina, te zajedničkim vježbanjem prikazanih vježbi s plakata u školskoj sportskoj dvorani. Učenici, defektolozi, edukacijski rehabilitatori, voditeljica programa zajedno su vježbali sa svojim demonstratoricama i voditeljicama projekta učiteljicama tjelesne i zdravstvene kulture i kineziterapije Sandrom Jadrijević i Andrijanom Đumlan-Cetin.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Fri, 05 Mar 2021 10:33:32 +0100
Projekt R. E. A. D.- Čitaj (o) psu http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1096:projekt-r-e-a-d-citanje-psu&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1096:projekt-r-e-a-d-citanje-psu&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Dragi učenici, znamo da vam nedostaju srijede popodne kad čitate Kiri i zato će do povratka u školu priče vama i Kiri čitati Sergej.

Nova priča vas čeka ovdje, a na Youtube-u one koje ste možda propustili.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Wed, 25 Mar 2020 20:38:12 +0100
"Moj Zagreb, kak' imam te rad" 2016./2017. http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=770:moj-zagreb-kak-imam-te-rad-2016-2017&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=770:moj-zagreb-kak-imam-te-rad-2016-2017&catid=59&Itemid=258&lang=hr

U sklopu projekta "Moj Zagreb, kak' imam te rad" organizirano je više posjeta različitim institucijama:

7. listopada 2016. godine organiziran je posjet obnovljenom Zoološkom vrtu u Zagrebu.

21. listopada 2106. godine posjetili smo Muzej Mimara i pogledali stalni postav.

18. studenog 2016. godine posjetili smo Etnografski muzeji pogledali izložbu „Puna šaka brade“.

2. prosinca 2016. godine posjetili smo Muzej pošte i telekomunikacija i izložbu „ 25 godina mobilne telefonije u Hrvatskoj.

16. prosinca 2016. godine u sklopu Adventa u Zagrebu obišli smo klizalište na Zrinjevcu i Glavni kolodvor.

10. veljače 2017. godine posjetili smo Muzej za umjetnost i obrt te pogledali izložbu „Orašar- najljepša božićna bajka“ posvećenu baletu Petra Iliča Čajkovskog te izložbu fotografija Davida Bowiea iz objektiva Briana Rašića.

10. ožujka 2017. godine obišli smo Atelijer Meštrović, Muzej Ivana Meštrovića- stalni postav te prošetali Gornjim gradom te vidjeli kostimirane Gričke vještice i Old timer automobile ispred Crkve sv. Marka.

24. ožujka 2017. godine posjetili smo Muzej suvremene umjetnosti i izložbu „Fotografije o sportu“ a djeca su imala prilike pogledati izložene sportske rekvizite

7. travnja 2017. godine posjetili smo Arheološki muzej i pogledali izložbu „Povijest bolesti u antičkom svijetu“.

19. svibnja 2017. godine smo uz stručno vodstvo obišli Hrvatsko narodno kazalište i čuli dosta zanimljivosti o istom.

Sve posjete bile su organizirane uz stručno vodstvo primjereno našim učenicima, a za sve su viđene sadržaje učenici pokazivali veliko zanimanje.

Voditeljice projekta: Gordana Bobesić, prof.defektolog i Dina Marić, prof.defektolog.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Mon, 03 Jul 2017 22:13:47 +0200
MUZEJ U POSJETI http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=769:muzej-u-posjeti&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=769:muzej-u-posjeti&catid=59&Itemid=258&lang=hr

U sklopu projekta „ Muzej u posjeti“ šk.god.održane su četiri radionice u našoj školi, bili smo u posjetu Arheološkom muzeju i održana je jedna radionica u Muzeju povodom Svjetskog dana svjesti o autizmu.

Radionice u centru za autizam:

29.11.2016. „Egipatski umjetnici“

30.1.2017.  „U šabti“

28.2.2017.  „Skarabeji“

7.10.2017.  „Pišemo i čitamo hijeroglife“

Radionice su bile vrlo zanimljive i učenici su pokazali veliki interes.

7.4.2017. Posjetili smo Arheološki muzej i uz stručno vodstvo pogledali izložbu „Povijest bolesti u antičkom svijetu“. Održana je radionica na temu: „Biti zdrav nije tajna- tajna farmacije od antike do danas – poznata biljka i tajni lijek: izrada pripravaka.

U posjetu i radionici sudjelovali su učenici iz Odjela osnovnog školovanja učenika s intelektualnim teškoćama, Odjela osnovnog školovanja učenika s autizmom i polaznici Odjela odraslih osoba s autizmom.

Ispred Arheološkog muzeja projekt je organizirala gđa. Zorica Babić, radionice je vodio gosp. Marko Lukić, koordinatorica Projekta u Centru je Gordana Bobesić, prof.defektolog.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Mon, 03 Jul 2017 22:01:44 +0200
PROJEKT-KREATIVNOST I HARMONIJA NA 64 POLJA http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=601:projekt-kreativnost-i-harmonija-na-64-polja&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=601:projekt-kreativnost-i-harmonija-na-64-polja&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Šah je jedna od najpoznatijih i najstarijih strateških igara i igara s pravilima. Izumljen je prije otprilike 1500 godina u Indiji. Ljepota šaha je u tome što su za šahovskom tablom dvojica protivnika izjednačena bez obzira na rod, spol, dob, tjelesni hendikep ili materijalni status. Početna su ulaganja u šah krajnje zanemariva. Potrebni su samo jednostavna šahovska tabla i figure. Brojna su istraživanja neosporno utvrdila da je djelotvornost šaha u spoznajnom i socijalno-emocionalnom razvoju pojedinca neupitna. Šah, jednostavno rečeno, čini djecu pametnijima, razvijajući različite tipove inteligencija i sve to kroz igru, što i je izvrsnost šaha. Upravo iz tih razloga je u Centru za autizam ove školske godine od strane Šah kluba Končar proveden projekt Kreativnost i harmonija na 64 polja koji je sufinanciran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. U projekt je bio uključen 21 učenik, a proveo ga je Krešimir Podravec. Cilj Projekta je bio približiti šah polaznicima Centra za autizam i upoznati ih s njegovim pravilima. Učenici su na Projekt jako dobro reagirali, stekli su nova iskustva i svakako bi bilo dobro da nastave s igranjem.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Tue, 12 Jul 2016 21:15:55 +0200
Projekt: „Moj Zagreb kak' imam te rad“ - Posjeta Muzeju gljiva http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=420:projekt-moj-zagreb-kak-imam-te-rad-posjeta-muzeju-gljiva&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=420:projekt-moj-zagreb-kak-imam-te-rad-posjeta-muzeju-gljiva&catid=59&Itemid=258&lang=hr

20.11.2015. učenici IV.-VI.raz. i IV.OOS u pratnji učiteljica Gordane i Dine, posjetili su Muzej gljiva. Pod stručnim vodstvom obišli su Edukativni centar svijeta gljiva koji je kao takav jedinstven u svijetu.

Učenici su sa zanimanjem razgledali postav Muzeja i izlaganje voditelja  muzeja.

Nakon posjete Muzeju prošetali su se Trgom bana Josipa Jelačića, otišli do Makete Grada Zagreba i na njoj potražili Trg i spomenik banu Jelačiću. 

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Mon, 30 Nov 2015 20:07:16 +0100
Projekt: „Moj Zagreb kak' imam te rad“- Memorijalni centar Dražena Petrovića http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=407:projekt-moj-zagreb-kak-imam-te-rad-memorijalni-centar-drazena-petrovica&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=407:projekt-moj-zagreb-kak-imam-te-rad-memorijalni-centar-drazena-petrovica&catid=59&Itemid=258&lang=hr

POSJETA MUZEJSKO-MEMORIJALNOM CENTRU DRAŽENA PETROVIĆA

23.10.2015. učenici IV. i IX.odgojno-obrazovne skupine, u pratnji učiteljica Gordane i Dine, posjetili su Muzejsko-emorijalni centar dražena Petrovića, gdje su pogledali film o životu i djelu našega najboljega košarkaša. Razgledali su izložene medalje i priznanja koje je Dražen osvojio u svojoj kratkoj, ali bogatoj sportskoj karijeri.

Učenici su se podružili s majkom Dražena Petrovića, koja ih je počastila slatkišima, a na kraju su dobili dres s brojem 4-koji je Dražen uvijek nosio i loptu na kojoj je otisnut Draženov lik.

Nakon ovako ugodnog druženja, otišli su u Tehnički muzej razgledati izložbu pod nazivom: Sunčev sustav za koju su učenici pokazali veliko zanimanje.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Wed, 28 Oct 2015 18:16:07 +0100
Projekt: „Moj Zagreb kak' imam te rad“ http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=404:posjeta-muzeju-prigorja&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=404:posjeta-muzeju-prigorja&catid=59&Itemid=258&lang=hr

POSJETA MUZEJU PRIGORJA

25.rujna2015. učenici V. i IX.odgojno-obrazovne skupine, u pratnji učiteljica Gordane i Karoline posjetili su Muzej Prigorja u Sesvetama. Razgledali su veoma zanimljivu izložbu pod nazivom „Ponovno pobuđena arheološka nalazišta-suvremena interpretacija baštine kao temelj kulturnog turizma“

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Mon, 19 Oct 2015 10:24:21 +0200
Prizemljeni Sunčev sustav http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=393:prizemljeni-suncev-sustav&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=393:prizemljeni-suncev-sustav&catid=59&Itemid=258&lang=hr

U sklopu projekta "Moj Zagreb, kak' imam te rad" 6. lipnja 2015. godine učenici IX. odgojno-obrazovne skupine su uz vodstvo profesorice Gordane Bobesić i volonterke obišli Prizemljeni Sunčev sustav na ulicama Grada Zagreba. Pogledali su Sunce, Merkur, Veneru, Zemlju i Mars te spomenik Marije Jurić Zagorke i psu Plutu koji je čuvao gradilište pri izgradnji Oktogona.

Učenici su pokazali interes za sve što su vidjeli i vesele se obilasku preostalih planeta Prizemljenog Sunčevog sustava.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Wed, 24 Jun 2015 22:24:52 +0200
POSJETA ZAGREBAČKOM JEZERU „JARUN“ http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=369:posjeta-zagrebackom-jezeru-jarun&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=369:posjeta-zagrebackom-jezeru-jarun&catid=59&Itemid=258&lang=hr

5.5.2015.god. grupa učenika u pratnji učiteljica Gordane i Biserke, posjetili su jezero Jarun.

Učenici su se upoznali sa sadržajima Jaruna:

- Jarun je naselje koje je dio Zagreba

- Jarun ima  Veliko i Malo jezero

- na jezeru Jarun su uređene plaže za kupanje

- jezero Jarun ima otoke

- na jezeru je veslačka staza

- oko jezera je uređeno šetalište

- osim lijepih livada na kojima se organiziraju obiteljski izleti na Jarunu su i sportsko rekreacijske sprave, gdje se posjetitelji mogu rekreirati.

Neke od sadržaja Jaruna i sami smo isprobali. Prošetali smo se oko jezera, družili se s kućnim ljubimcima, rekreirali se na sportskim spravama...

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Thu, 14 May 2015 23:09:49 +0200
Posjeta muzeju automobila http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=345:posjeta-muzeju-automobila&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=345:posjeta-muzeju-automobila&catid=59&Itemid=258&lang=hr

24.ožujka 2015., grupa učenika u pratnji učiteljica Gordane i Biserke posjetili su Muzej automobila.
Uživali su u razgledavanju starih automobila i motora, a razgledavanje su završili u radionici s maketama auta i prometnih znakova, svaki učenik je imao zadatak od raznih materijala napraviti svoj model auta.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Mon, 30 Mar 2015 23:34:08 +0200
"Zima na Sljemenu"-Bliznec http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=338:zima-na-sljemenu-bliznec&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=338:zima-na-sljemenu-bliznec&catid=59&Itemid=258&lang=hr


23.2.2015. završen je projekt „Zima na Sljemenu“ pješačkom turom Šumskom stazom Bliznec. Uključeni su bili učenici II. i V.odgojno-obrazovne skupine.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Fri, 06 Mar 2015 10:08:49 +0100
"Zima na Sljemenu" http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=329:zima-na-sljemenu-16-2-2015&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=329:zima-na-sljemenu-16-2-2015&catid=59&Itemid=258&lang=hr

16.2.2015. učenici I.raz. uživali su u aktivnostima na snijegu na Činovničkoj livadi na Sljemenu.

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Thu, 19 Feb 2015 22:21:56 +0100
PROJEKT: KULTURNA I PRIRODNA BAŠTINA ZAGREBA http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=327:projekt-kulturna-i-prirodna-bastina-zagreba&catid=59&Itemid=258&lang=hr http://centarzaautizam.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=327:projekt-kulturna-i-prirodna-bastina-zagreba&catid=59&Itemid=258&lang=hr

Školska godina 2014./2015.
Voditeljica projekta: Ivana Ježić, prof., učiteljica likovne kulture i likovna terapeutkinja

Projekt ima namjenu da upozna učenike s bitnim pojmovima vezanim uz urbanističko-prostorno poznavanje našega grada Zagreba, te uz osnove povijesnoga razvoja grada: učenici će se upoznati s osnovnim dijelovima grada, povijesnom koncepcijom povećanja od početne jezgre Gradeca i Kaptola, preko Donjega grada: užeg i šireg Centra, do širenja Zagreba – do Save i preko nje, zatim prema zapadu, istoku, podsljemenskom području, itd.

Osnovno je polazište vježbanje snalaženja na karti: upoznavanje s planom grada (što je tlocrt) i vježbanje "kako čitati kartu" prije odlaska na teren, odnosno kako se orijentirati na samim odabranim lokacijama, određujući smjer kretanja u odnosu na polazište i na najvažnije prometne smjerove i prometnice. Nadalje, učenici će se upoznati, s razvojem grada Zagreba tj. urbanističko-prostornim organizacijskim zathvatima, te s građevinama koje su značajne bilo za politički, bilo za društveni, bilo za kulturni život grada.

 

PLAN I TLOCRT

U rujnu smo proučavali plan grada, učili smo što je tlocrt, što je prikazano na karti, razgovarali o proporcijama daljina i veličina u gradu i na karti, učili strane svijeta i orijentaciju pri kretanju od polazišta do odabrane točke u gradu, uspoređivali kako se kreće po tlocrtu a kako hodajući po gradu, upoznavali koji su bitni dijelovi Zagreba, npr. gdje je Medvednica, kako teče Sava, gdje su mostovi, gdje je gradsko središte, koje su glavne ulice i trgovi, gdje su zagrebački značajni parkovi, značajne ustanove, značajni spomenici. 

   

  


 GORNJI GRAD

Na prvu šetnju u listopadu krenuli smo kombijem s g. Gigom. Popeli smo se na Gornji grad i obišli ga, obratili pažnju na cjelinu i vanjske rubove Gornjega grada, ostatke starih zidina i kula, u osnovnim crtama upoznali povijest, pogledali najstarije sačuvane stambene zgrade i najvažnije kulturne spomenike, prošetali se mnogim ulicama, zaustavili se na trgovima. Posebnu smo pažnju posvetili Trgu sv. Marka, gdje smo promatrajući spomenike crtali ili zgradu Hrvatskoga sabora, ili zgradu Vlade RH i Banske dvore, a mlađi učenici odabrali su južnu fasadu crkve sv. Marka sa zvonikom. Pokušali smo perspektivno prikazati zgrade prema kutu promatranja. Vježbali smo proporcije i odnose širine i visine, katova i krova, otvora i ukrasa na fasadi. Kasnije smo likovne radove dovršili u školi s naglaskom na boje, kompoziciju boja, odnos boje i oblika. Učenici su s velikim zanimanjem prihvatili šetnju i osnovne informacije o Gornjem gradu, te s primjerenim trudom pokušali nacrtati odabrane zgrade; bili su zadovoljni rezultatima i ponosno pokazivali svoje crteže.

Na povratku smo posjetili Matoša i odmorili se pored njega na klupi, te darivali "živi kip faraona" na Trgu bana Jelačića koji se je naklonom zahvalio na našem darivanju.

Bili su prisutni učenici: Gabriela, Davorka, Ohran, Katarina, Lucija, te učiteljica Julijana i učiteljica likovne kulture, Ivana. U školu smo se vratili tramvajem.

{gallery}aktivnosti-mr/PROJEKTI/Projekt_Kulturna_i_prirodna_bastina/Gornji_grad{/gallery} 


DONJI GRAD, TRGOVI ISTOČNOGA DIJELA LENUZIJEVE POTKOVE 

Sljedeća šetnja u listopadu služila je upoznavanju Donjega grada. U centar grada nas je dovezao g. Gigo. Prvo smo se na maketi Zagreba (u Bakačevoj ulici) orijentirali gdje su sjever-istok-jug-zapad, uočili koje trgove i ulice, te koje zgrade i spomenike Donjega grada prepoznajemo, podsjetili smo se na povijesni kontekst nastajanja Donjega grada, ponovili smo pred maketom kako se je Zagreb širio. Posebno smo uočili glavni Trg bana Jelačića, te na maketi pratili urbanistički pothvat Lenuzijeve potkove: istočnu stranu potkove koja se prostire od Trga bana Josipa Jelačića na jug preko Trga Nikole Šubića Zrinjskog i Trga Josipa Jurja Strossmayera do Trga kralja Tomislava. Prošetalli smo se zatim od Trga prema jugu, te zastali i crtali na Zrinjevcu: drvored, vodoskoke, park, palaču Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) i zgrade oko trga. Pokušali smo perspektivno prema kutu promatranja prikazati zgrade, stabla, vodoskoke i travnjake. Vježbali smo proporcije i odnose stabala u parku i vodoskoka, palače HAZU i okolnih zgrada na Zrinjevcu, širine i visine zgrade HAZU, katova i krova, otvora i ukrasa na fasadi. Ušli smo u palaču HAZU te pogledali atrij u kojem se čuva originalna glagoljska Bašćanska ploča i replika Kovčega sv. Šimuna koji se čuva u Zadru.

Bili su prisutni učenici koji su nakon završenog 8. razreda nastavili pohađati odgojno-obrazovnu skupinu: Helena, Ivana, Tea, Deni i Anton, učiteljica Janja i učiteljica likovnog, Ivana. U školu smo se vratili tramvajem. Kasnije smo likovne radove dovršili u školi u likovnom kabinetu.

{gallery}aktivnosti-mr/PROJEKTI/Projekt_Kulturna_i_prirodna_bastina/Donji_Grad{/gallery} 


TRGOVI ZAPADNOGA DIJELA LENUZIJEVE POTKOVE 

U studenome smo krenuli od Trga Marka Marulića preko Trga Ivana, Frana i Vladimira Mažuranića do Kazališnog trga, te tako upoznali zapadni dio Lenuzijeve potkove. Iako je bilo oblačno i prijetila kiša, sjeli smo na klupe i crtali secesijsku zgradu današnjega Arhiva Hrvatske (građene za Nacionalnu i sveučilišnu biblioteku), te nakon toga spomenik Marku Maruliću. Pri šetnji smo pogledali spomenik Don Frani Buliću pred zgradom Arhiva, spomenik Marku Maruliću, uočili zgradu Etnografskog muzeja (koji ćemo nastojati posjetiti pri jednom od sljedećih obilazaka), skrenuli pogled na zgradu Hrvatskog narodnog kazališta (HNK), pogledali Zdenac života i kip Povijest Hrvata koje je napravio slavni kipar Ivan Meštrović, Muzej za umjetnost i obrt, Rektorat Sveučilišta, te novu zgradu Muzičke akademije. Pri šetnji prema Cvjetnom trgu uočili smo kip velikog hrvatskog pjesnikaTina Ujevića, na Cvjetnom trgu kip velikog pjesnika Petra Preradovića, a u Teslinoj ulici počastili smo se sladoledom. Prije ulaska u tramvaj pozdravili smo (na glavnome našemu trgu) Bana Jelačića na konju, rad slavnoga kipara Fernkorna.

U šetnji i crtanju sudjelovali su učenici Mateo K., Christian, Ohran, Davorka, Ivan, Gabriela, te učiteljica Zvonka i učiteljica likovnog, Ivana. U školu smo se vratili tramvajem i autobusom.

U kabinetu za likovni sljedećih smo tjedana dovršavali započete skice s terena, odn.dopunjavali radovima koji su bili interpretacija spomenika prema fotografijama spomenika. Slike Arhiva smo dovršili temperom, a spomenike Maruliću, Strossmayeru i Preradoviću modelirali smo u glini uz promatranje fotografija. 

{gallery}aktivnosti-mr/PROJEKTI/Projekt_Kulturna_i_prirodna_bastina/Donji_Grad_2{/gallery}


KAPTOL I DOLAC

Krajem studenoga prvo smo pozdravili našega slavnoga književnika Augusta Šenou naslonjenoga na novinski stup (kako je nekoć izgledao), rad kiparice Marije Ujević. Zatim smo s razgledavanjem grada ponovno krenuli od makete grada Zagreba i zatim smo nakon povijesnog uvoda u stari dio grada "Kaptol" otišli do katedrale, obišli je pogledavši izvana ostatke starih utvrda s kulama i zidovima, te obratili pažnju na gotičku konstrukciju visokih zidova koje izvana podupiru snažni potporni stubovi, te iznutra uočili velike prozore sa šarenim vitrajima i visoke svodove lađa i svetišta koje podupiru lukovi. U istočnoj apsidi južne lađe promatrali smo na oltaru, i zatim skicirali kip Bogorodice na prijestolju koji drži malog Isusa. Pogledali smo i spomenik Zrinskome i Frankopanu također u južnoj lađi, kao i reljef Tome Erdody-a, te iza glavnoga oltara u svetištu obišli spomenik blaženome Alojziju Stepincu i pogledali reljefe na sarkofagu. Izašavši iz katedrale našli smo se pod zlatnom skulpturom Bogorodice na stupu koji nose zlatni anđeli. Na Dolcu smo se počastili orehnjačom te čajem ili capuccinom, te okrijepljeni pomogli Kumici nositi košaru s povrćem i voćem.

Sudjelovali su učenici: Davorka, Christian, Gabriela, Ohran, Ivo, Maja S., te učiteljica Zvonka i učiteljica likovnog, Ivana. U školu smo se vratili tramvajem i autobusom.

Sljedećih smo tjedana prema mogućnostima dovršavali radove prema  skicama s terena: sliku Bogorodice prema kipu s oltara Katedrale u temperi, odnosno skulpture smo modelirali u glini. Posebno bih naglasila izuzetne radove: spomenike Marku Maruliću, Petru Preradoviću, Josipu Jurju Strossmayeru, Nikoli Tesli, te slobodne skulpturalne interpretacije Bogorodice s djetetom. Crtali smo i analizirali  prema fotografijama još i skulpture Dore Krupićeve, Augusta Šenoe, Marije Jurić Zagorke, Antuna Gustava Matoša, i druge.

{gallery}aktivnosti-mr/PROJEKTI/Projekt_Kulturna_i_prirodna_bastina/Kaptol_i_Dolac{/gallery}


 CIBONA

 U siječnju 2015. posjetili smo kompleks Cibone, dovezao nas je g. Davor. Doživljaj građevinskoga kompleksa na licu mjesta neprocjenjiv je: učenici su obišli građevine, skretali pažnju na vizure i proporcije elemenata, na konstruktivne dijelove zgrada: poslovnog nebodera i niske okrugle zgrade dvorane s prilaznim stubištem, na odnos oblika i funkcije, odnos konstrukcije i oplate, dinamičan odnos veličina i oblika zgrada i vanjskog prostora između i oko zgrada, na materijale i ulogu materijala (odraz okolnih građevina na staklenoj površini). Također su promatrali i crtali skulpturu košarkaša Dražena Petrovića pri skoku, koja se nalazi na sredini prilaznoga stubišta.

 

Nastale su kvalitetne skice na licu mjesta uz promatranje građevina i kasnije (u školi u kabinetu za likovnu kulturu) dovršeni radovi - grafički izuzetno zanimljivi crteži drvenim štapićem crnim tušem. Zadatak su bili: kompozicija, obrisne i strukturne crte, crno-bijeli kontrasti ploha, ritam i naglasci, dinamika odnosa elemenata, dominacija.

 

Sudjelovali su učenici: Lucija, Emanuel, Christian, Ivan, Maja S., Davorka, Ohran, Mateo K., te učiteljice Zvonka, Stanka i Ivana. Nakon crtanja po hladnom, oblačnom i maglovitom danu ugrijali smo se u kafiću uz orehnjaču, čaj ili capuccino, te se tramvajem i autobusom vratili u školu.

{gallery}aktivnosti-mr/PROJEKTI/Projekt_Kulturna_i_prirodna_bastina/Cibona{/gallery}

]]>
alen.conjar@gmail.com (Alen Conjar) projekti mr Fri, 13 Feb 2015 19:09:05 +0100