Završna priredba - video

Ako ste propustili današnju priredbu Centra za autizam, u ovome videu možete uživati u djeliću atmosfere i upiti pozitivne vibracije. Uživajte!

ATTEND konferencija na naš način

25. i 26. svibnja 2022. održana je ATTEND konferencija na naš način u hotelu Admiral u Opatiji. Na konferenciji su prisustvovali predstavnici 34 odgojno obrazovne ustanove u kojima se projekt provodi, te predstavnici Carneta, FERa i ERFa. Uz sve predstavnike iz Hrvatske, u Opatiju su pristigli i Islandski partneri, Klettaskóli specijalne škole iz Reykjavika koji su podijelili svoje primjere dobre prakse.

Hrvoje Puljiz, ravnatelj CARNET-a, Natalija Laštro, načelnica Sektora za EU programe i međunarodne financijske mehanizme Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije i voditeljica projekta Renata Šimunko, podsjetili su uzvanike i okupljene novinare na ciljeve projekta- omogućiti djeci, koja ne mogu pohađati redovne obrazovne ustanove, pristup asistivnoj tehnologiji u njihovom učenju. Podržati stvaranje učinkovitih preduvjeta koji doprinose jednakim obrazovnim mogućnostima za djecu s teškoćama u razvoju i njihovom boljem i uspješnijem uključivanju u društvo.

Osim spomenutih partnera sa Islanda, na konferenciji su svoj rad i svoje ustanove prezentirali predstavnici Centra za odgoj i obrazovanje Goljak, Centra za odgoj i obrazovanje Vinko Bek i Centra za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar.

Radionicu “Inkluzivna kultura u obrazovanju” predstavile su prof. dr. sc. Zrinjka Stančić (ERF) i dr. sc. Ivana Rašan (FER), a praktičnim predavanjem „Kvalitetna procjena potrebe za primjenom AT-a“ svoj rad predstavila je Ines Delzotto iz Dnevnog centar za rehabilitaciju Veruda Pula.

Izlagači su mnoštvo svoje šarolike opreme predstavili svim zainteresiranim sudionicima koji su imali priliku tu istu opremu i isprobati.

Konferencija je završila interaktivnom sesijom i panelom: Senzibilizacija javnosti i odnosi s roditeljima, čiji je moderator bio Antun Zupanc iz Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske toplice. Panelisti Ines Delzotto (Dnevni centar za rehabilitaciju Veruda Pula), Mirta Bartolović (COO Goljak), Ivana Rotim (COO Vinko Bek) i Mia Marčec (COO Tomislav Špoljar Varaždin) zaključile su kako bi se društvo trebalo senzibilizirati i osvijestiti o važnosti asistivne tehnologije u životima djece i odraslih osoba s teškoćama u komunikaciji. Isto tako su navele važnost prepoznavanja truda i angažmana edukacijskih rehabilitatora, te su predložile formiranje radne skupine koja bi osigurala regulative za širu dostupnost AT soba.

Sa konferencije su svi sudionici ponijeli mnoštvo dojmova, novih saznanja i primjera dobre prakse koju će moći primijeniti za napredak i osnaživanje danjeg rada u svojim ustanovama. 

Opširnije:ATTEND konferencija na naš način

Državno prvenstvo u nogometu za učenike s intelektualnim teškoćama

Prvenstvo Hrvatske u malom nogometu za osobe s intelektualnim teškoćama koje je organizirano pod pokroviteljstvom Specijalne olimpijade Hrvatske održano je 25.5.2022. u Zaprešiću u sportskoj dvorani na  Gradskom stadionu.

U istom se tjednu održavaju turniri u cijeloj Europi (od 22.04. do 29.05.2022.) za osobe s intelektualnim teškoćama i na taj način se promovira i potiče briga o njima. Nastupilo je 15 ekipa s natjecateljima školske dobi (9 do 21 godine) i starijih od 21godine. Igralo se po pravilima Specijalne Olimpijade Hrvatske 2x10 minuta.

Ekipu Centra činilo je šest učenika 3.-8. razreda programa intelektualnih teškoća.Na turniru je  ekipa odigrala dvije utakmice: jednu protiv Centra Stančić s rezultatom 3:0 i njihovom pobjedom i drugu s Centrom Zagorska. Tu smo utakmicu dobili 2:0. Ukupno smo u našoj grupi osvojili 2.mjesto. Trenerica ekipe je bila Andrijana  Đumlan, prof. TZK.

Čestitamo svima koji su natupili, a posebno našoj pomlađenoj ekipi.

Opširnije:Državno prvenstvo u nogometu za učenike s intelektualnim teškoćama

Državno prvenstvo ŠSD za učenike s intelektualnim teškoćama, POREČ, 15.-17.5.2022.

Nakon dvije godine ponovno je održano Državno prvenstvo školskih sportskih društava za učenike s intelektualnim teškoćama. I ove godine bili smo u Poreču od 15. do 17.5.2022. Natjecalo se 62 ekipe iz redovnih škola s pridruženim posebnim razredima i posebnih odgojno-obrazovnih ustanova Republike  Hrvarske. Zastupljeni su bili sportovi plivanje na bazenu Kantrida u Rijeci, atletika na Gradskom stadionu u Poreču, stolni tenis i poligon u sportskoj dvorani hotelskog kompleksa Plave lagune. Ekipu našeg Školskog sportakog društva "Krug" su činila četiri učenika iz programa intelektualnih teškoća u sportovima atletika (337 natjecatelja) i plivanje (25 natjecatelja). Najbolji su dobili zlatne, srebrne i brončane medalje, a ostali utješne.

Trenerice ekipe su bile Sandra Jadrijević, prof. za atletiku i Andrijana Đumlan, prof. za plivanje.

Sjajnija od medalja bila su nam nova iskustva i prijateljstva koja smo stekli.

Čestitamo svim natjecateljima!

Postignuti su rezultati:

Opširnije:Državno prvenstvo ŠSD za učenike s intelektualnim teškoćama, POREČ, 15.-17.5.2022.

MELITINO PROLJEĆE

Ove je godine održan 2. likovno literarni natječaj „Melitino proljeće“ koji organizira i provodi Osnovna škola Oroslavje pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, te Krapinsko zagorske županije. Na natječaj je pristigao 1041 rad iz 116 škola na području Republike Hrvatske.

Učenici su za zadatak imali, poentilističkim likovnim jezikom prikazati svoje viđenje proljeća. U cijelom tom mnoštvu radova bili su i radovi učenika Centra za autizam. Na takvim vrstama natječaja konkurencija je zaista jaka. Sretni smo kada, zbog prirode naše škole, uopće možemo zadovoljiti propozicije natječaja, a ovoga se puta možemo pohvaliti i izuzetnim uspjehom- naš je Bruno Šimundža, učenik 4.razreda, osvojio 2.mjesto u kategoriji likovnih radova učenika s teškoćama.

Dragi naš Bruno, čestitamo ti! Tvoj nas uspjeh motivira i gura naprijed.  

Sa srećom i nestrpljenjem iščekujemo još ovakvih kvalitetnih i inkluzivnih likovnih natječaja na kojima možemo pokazati što mi sve znamo!

„Projekt Zubić“, posjet studentica Stomatološkog fakulteta

Petak, 20. svibnja 2022., uljepšale su nam studentice viših godina Stomatološkog fakulteta vrlo zanimljivim poučavanjem kako voditi brigu o zubima i kako ih njegovati. „Projekt Zubić“ namijenjen je djeci predškolske dobi i učenicima osnovnih škola. Nama kao školi se tema učinila interesantnom kao sastavni dio naših preventivnih programa, te je i ostvaren kontakt na zadovoljstvo nas kao škole i studentica kao nosioca projekta.

Kratkim animiranim prikazom imali smo priliku prisjetiti se i naučiti ponešto novo o odlasku zubaru. Nakon zanimljivog izlaganja, učenici su na modelima pokazali što su usvojili, te kako oni njeguju zube i brinu se o njima. Za nagradu su svi učenici dobili četkice za zube, prigodan raspored sati i pohvalnice.

Opširnije:„Projekt Zubić“, posjet studentica Stomatološkog fakulteta

Školski muzej iz snova

Likovni natječaj koji je organizirao Hrvatski Školski Muzej, svojom je tematikom zainteresirao mnoge, pa tako i nas u Centru za autizam. Zadatak naših učenika bio je prikazati svoju viziju zadane teme- „Školski muzej iz snova“. Učenici su, pomno vođeni, crtali svoje vizije muzeja, smještajući i sebe u svoje prikaze, te ono što bi voljeli vidjeti u idiličnom muzejskom okruženju.

Na natječaj je pristiglo 210 radova iz 38 različitih odgojno-obrazovnih institucija iz čitave Hrvatske.

Veliko nam je zadovoljstvo objaviti kako je na natječaju prošlo naših sedmero učenika, te kako je njihove radove moguće pogledati u Muzeju grada Zagreba do 5.lipnja.

U nastavku pogledajte fotografije radova naših učenika

  1. Andrija Blažević
  2. Emanuel Bunjački
  3. Anđela Vira Hrstić
  4. Marija Maltar
  5. Gabriel Leonardo Sever
  6. Lora Slunjski
  7. Rino Vučak

Opširnije:Školski muzej iz snova

17. Cash&Carry

Nastavnički odsjek Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 14.5.2022. po 17. je put organizirao jedinstvenu kulturno-likovnu, edukacijsku, promotivnu, glazbenu i humanitarnu manifestaciju. Ni ove godine nije nedostajalo sadržaja, i ove su godine studenti pokazali kako njihovoj kreativnosti nema granice. I ove su godine pokazali kako su, itekako, socijalno osviješteni.

Po jubilarni 10. put, studenti Nastavničkog odsjeka ALU su, donacijom svojih radova, prikupljali sredstva za podršku likovnom radu i izražavanju u našem Centru. Po 10. put, studenti su odlučili pomoći našoj UZ Grana, izložiti radove vrijednih ruku naših zadrugara rame uz rame sa svojim radovima!

Osim prodajne izložbe na kojoj su izloženi radovi UZ Grana, i ove je godine jedan veliki dio izložbenog zida bio rezerviran za radove nastale na Likovnoj kulturi i Terapiji likovnošću u našem Centru. Tako su ove godine izloženi veseli pejzaži nastalo po uzoru na radove Ivana Rabuzina.

Zahvalni smo na prekrasnom prijateljstvu i nadamo se kako ćemo još dugi niz godina uživati u suradnji sa budućim generacijama studenata te vrijedne treće godine preddiplomskog studija na Nastavničkom odsjeku.

Opširnije:17. Cash&Carry

EKOLOŠKI PROJEKT „MIRISNE KAPLJICE IZ CENTRA ZA AUTIZAM“

Učenici Centra za autizam 2018. godine sudjelovali su na Kauflandovom likovnom natječaju „Kaufland škola voća i povrća“, pobjedom i osvojenim prvim mjestom škola je dobila cjelogodišnju zalihu voća i povrća, kao i donaciju  raznovrsnog bilja te tako krenula u realizaciju nastanka školskog cvjetnjaka.

Dio planiranih  aktivnosti u školskom kurikulumu usmjeren je na brigu i uzgoj raznolikih biljnih vrsta, gnojidbu, orezivanje, uklanjanje korova, sadnju i okopavanje pa je tako cvjetnjak svake godine bio sve veći i ljepši. Učenici su bili zainteresirani i izrazito motivirani pa im je cvjetnjak bio prostor za rad, ali  i za odmor i relaksaciju. Niz zadataka predviđenih radnim odgojem i radnim osposobljavanjem realizirano je kroz praktični rad u cvjetnjaku.

„Najbolje sredstvo intelektualnog i moralnog razvoja jest kontakt sa zemljom, suncem, vodom – bogat život na otvorenom. Dati učenicima da dotaknu živo i stvarno“ – tvrdi Rosa Agazzi, talijanska pedagoginja (1866. – 1951.), uz Mariju Montessori najpoznatiji talijanski pedagog početkom 20.stoljeća, koja je razradila sustav slobodnih dječjih djelatnosti, poznatiji kao Agazzijina metoda.

U školskom cvjetnjaku Centra za autizam izrasli su predivni grmovi ružmarina koji su  svojim osebujnim mirisom privlačili  brojne šetače. Učiteljice su odlučili iskoristi ovu veoma ljekoviti biljku i educirale se kako od ružmarina izraditi mirisno ulje. Cijeli proces izrade slikovno su popratile i prilagodile interesima i sposobnostima učenika. Cilj samog projekta bio je potaknuti učenike na suradnju, uključenost, samoinicijativnost, razvijanje osjećaja produktivnosti, stjecanje radnih kompetencija, razvijanje osjećaja zadovoljstva nakon dobivenog konačnog proizvoda, osvještavanje važnosti ekologije, bio uzgoja, briga o vlastitom zdravlju i stjecanje poduzetničkih kompetencija. Potaknute cijelim projektom oformile su i vrtlarsko - aranžersku sekciju unutar učeničke zadruge „Grana“. Planiranim projektom pokrivene su i međupredmetne teme; zdravlje - zdravi stilovi života, višedimenzionalni model zdravlja; poduzetništvo -  inovativna i kreativna rješenja, te održivi razvoj - sudjelovanje u aktivnostima škole na zaštiti okoliša, identificiranje primjera dobroga odnosa prema prirodi, razlikovanje pozitivnih i negativnih utjecaja čovjeka na prirodu i okoliš, uočavanje da u prirodi postoji međudjelovanje i međuovisnost.

Za izradu macerata  odnosno ulja od ružmarina potrebna su samo dva sastojka, a najduži dio izrade je zapravo vrijeme čekanja da ulje bude gotovo. Potrebni sastojci su; svježi ružmarin. hladno prešano ulje po izboru (maslinovo, suncokretovo) i čista staklenka. Za postupak izrade ružmarinova ulja izrađena je vizualno-kognitivna podrška kako bi učenicima olakšali proces učenja i realizacije. Aktivnosti istraživanja i stjecanja različitih znanja izravnim i neposrednim iskustvom, učenje „iz prve ruke“ povezuje učenika i prirodu. Nakon svih učinjenih priprema krenula je sama realizacija projekta, ružmarin je ubran 29.listopada 2021., nakon što je opran i  osušen učenici su odvojili njegove listiće od stabljike, zatim su ga slagali u čistu, suhu staklenku i zalijevali uljem, čvrsto zatvorili, prekrili papirnatom vrećicom i ostavili 40 dana, koliko je trajao proces maceracije. Maceracija je završila 7. prosinca 2021. nakon čega je uslijedilo cijeđenje i pretakanje ulja u bočice. Učiteljice su u učionicu donijele difuzor i cijeli prostor mirisao je po ružmarinu, ujedno su se učenici i učiteljice potsjetili na važnosti zaštite respiratornog trakta i preveniranja zaraze i bolesti.

Za prezentaciju proizvoda učenici i učiteljice izradili su i upečatljivu, zanimljivu ambalažu sa naglaskom na reciklirane i prirodne materijale. Papir i Sizzix stroj bili su dovoljni da nastanu prekrasne kutije za ulje od ružmarina, također je izrađen i letak o kratkom opisu proizvoda i prezentaciji njegovog nastanka.

Tijekom procesa nastanka ulja od ružmarina ostvareni su svi predviđeni ciljevi, potaknuta je  radoznalost učenika, uključenost i samoinicijativa u radu. Sva učenikova osjetila bila su uključena u učenje i stjecanje novih iskustava. Učenici su uživali i s interesom pratili svaki korak projekta te aktivno sudjelovali u realizaciji. Svakodnevno korištenje ulja u razrednom difuzoru u cilju stvaranja ugodne, opuštene, terapijske atmosfere nametnula se kao primarna aktivnost tijekom blagdanskog razdoblja.

 Ekološki projekt „Mirisne kapljice iz centra za autizam - izrada ulja od ružmarina“ ušao je i u svoju završnu fazu prijavom na natječaj "ekoLucija 101: Uvod u ekološku revoluciju"  kojemu je cilj potaknuti ekološku svijest za stvaranje održivog svijeta na nov način.

Projekt "ekoLucija 101: Uvod u ekološku revoluciju" osmislio je portal srednja.hr, a partneri projekta bili su Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Prijaviti su se mogli svi projekti koji su poboljšali održivost i ekologiju škole. Od renovacije koja je poboljšala energetsku učinkovitost, sadnje i/ili uređenja školskog vrta, akcije recikliranja plastike ili papira, manifestacija za proslavu Dana planeta Zemlje, do provedbe različitih edukacija ili aktivnosti. Ukratko, prijaviti su se mogle sve aktivnosti koje su se provodile u školama s ciljem podizanja razine svijesti o važnosti ekologije kod učenika, djelatnika i u lokalnoj zajednici. Na natječaj je bilo prijavljeno četrdeset projekata, pobjednike je odabrao žiri, a proglašenje se održalo u sklopu jednodnevne video konferencije u organizaciji portala srednja.hr na Dan planeta Zemlje, 22. travnja 2022. godine. Konferencija je okupila  stručnjake raznih profila koji su govorili o ekologiji svatko iz svoje perspektive. Ekološki projekt „Mirisne kapljice iz Centra za autizam“ također je osvojio priznanje za sudjelovanje u najboljem ekoprojektu. Važne komponente projekta bili su poduzetništvo odnosno sam tijek procesa koji je trajao pet godina; od likovnog natječaja, suradnje s Kauflandom, osnivanja nove sekcije u učeničkoj zadruzi, iskustvenog učenja kroz praktičan rad u cvjetnjaku do  osmišljavanje i stvaranje gotovog proizvoda korisnog za zdravlje, s naglaskom na očuvanje prirode i održivi razvoj.

Opširnije:EKOLOŠKI PROJEKT „MIRISNE KAPLJICE IZ CENTRA ZA AUTIZAM“

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica