„BorAnka“ u našoj školi

Potaknuti akcijom pošumljavanja opožarenih područja Dalmacije, pod pokroviteljstom Saveza izviđača Hrvatske, odlučili smo i mi dati svoj skromni doprinos. Održali smo radionicu „BorAnka“.  Nakon što smo saznali za akciju, kontaktirali smo Savez izviđača ,dobili Boralice- crne pastele izrađene od pepela izgorenog drveća i krenuli u sadnju virtualne šume Centra za autizam.

Opširnije:„BorAnka“ u našoj školi

Muridov kongres

1. MURID - ov kongres na temu S.M.A.R.T. pristup u ranoj intervenciji odrzan je 25. i 26. listopada 2019.godine u Čakovcu. Na kongresu je sudjelovalo oko stotinjak sudionika iz cijele Hrvatske i iz Slovenije, a otvorila ga je predstavnica ministarsva zdravstva gda. Andrea Bičanić i gđa. Silvija Pucko direktorica Udruge. Kroz dva dana trajanja kongresa veliki broj predavanja održali su upravo MURID - ovi djelatnici kako bi nam prikazali njihov model rada kao jedinstven model u Hrvatskoj. Kroz dvadesetak predavanja tako smo mogli saznati više o S.M.A.R.T pristupu u edukacijsko - rehabilitacijskoj praksi, evaluaciji terapijskog procesa, timskom pristupu u radu, inicijalnoj procjeni i izradi programa,  radnom učinku i kompetenciji i njihovoj suradnji sa školama i vrtićima. Kroz dva dana svoja predavanja na temu "Probir kao temelj rane intervencije" i "Sveobuhvatni sustav podrške obiteljima: prilike i izazovi" su održale i profesorice na Edukacijskom - rehabilitacijskom fakultetu, doc.dr.sc. Liljana Pintarić Mlinac i prof.dr.sc.Anamarija Žic Ralić.

Opširnije:Muridov kongres

ATAAC 2019! Zagreb, 15.10. – 17.10.2019

Jedanaest stručnjaka Centra za autizam je sudjelovalo na ovogodišnjoj Konferenciji ATACC 2019. u Zagrebu u hotelu Westin. Konferencija o naprednoj tehnologiji za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom je održana pod pokroviteljstvom predsjednice RH i sva tri nadležna ministarstva. Da je riječ o velikom događaju govori i činjenica da su prvi i treći dan konferencije sva mjesta bila popunjena te je napravljena i lista čekanja ako netko od prijavljenih otkaže. Nije ništa neobično s obzirom na to da su najavljeni izlagači došli iz mnogih zemalja (od sjevera Europe Švedske do Austrije, Poljske, Kanade , SAD-a i naravno Hrvatske) podijeliti saznanja o najnovijim dostignućima o naprednoj tehnologiji namijenjeno populaciji kojoj je, reklo bi se, u praktičnom smislu najviše potrebna. U tri dana preko 20 predavača iz 10 zemalja prezentiralo je postignuća asistivne tehnologije na području komunikacije i upravljanja okolinom s naglaskom na obrazovanje, potpomognutu komunikaciju i ranu intervenciju. Tijekom Konferencije održano je šest radionica kojima se moglo detaljnije upoznati izlagano područje ili prikazana tehnologija, dvije tematske diskusije na temu potrebne formacije stručnjaka za bavljenje asistivnom tehnologijom.

Za nas je bilo osobito značajno poslušati promišljanja stručnjaka koji su ujedno i roditelji djece s poremećajem iz spektra autizma u kontekstu primjene AT u ranoj intervenciji. Tu su naravno bili i predstavnici različitih tvrtki koje se bave razvojem tehničkih rješenja komunikacijskih pomagala, sad već renomirane i svjetski poznate tvrtke kao što su Tobii  Dynavox, Smartbox, LIFEtool, CSS MicroSystems, Jabbla te ostali premda manje poznati ali isto tako značajni.

Pitanje dostupnosti komunikacije danas se smatra temeljnom ljudskom potrebom i pravom. Dužnost stručnjaka jest da odgovori na ovaj izazov. Stručnjaci okupljeni u suradnički stručni tim usmjereni su na funkcionalni pristup i analiziraju kako invaliditet utječe na funkciju osobe, a onda razmatraju alternativne pristupe i moguća asistivna pomagala kako bi funkciju osobe unaprijedili. Neophodno je da stručni tim ima kulturu vjerovanja u mogućnost napretka i da aktivno svaki iz svoje stručne perspektive radi na ostvarenju postavljenih ciljeva. Pri tome fokus nije samo na osobu koja ima invaliditet nego i na njegovu okolinu i analiziranje kako će osobi neko pomagalo koristiti u okolini, odnosno u različitim okruženjima. Taj pristup se zove SETT pristup (Student, Environments, Tasks, Tools), jer učenika / dijete, osobu stavlja u kontekst u kojem živi i izbor pomagala (različitih alata, ne prvenstveno visokotehnoloških uređaja) kojima će provesti neke zadatke samostalno a koji će mu omogućiti da bude prihvaćen i uključen u toj okolini.

Standardi asistivne podrške su: vještine + alati i oprema + organizacija + znanje i vjerovanje. Dostupnost visokotehnološke opreme svuda je problematična u većoj ili manjoj mjeri, jer jedno pomagalo dijete / osoba preraste i treba novo pomagalo ili drukčiji softver. Stoga je važno stvarati inventar asistivne tehnologije i organizirati njenu primjenu, recimo u pojedinoj školi. U nekim zemljama roditelji su zajedno s proizvođačima i prodavačima asistivne tehnologije izborili da javno zdravstveno osiguranje prizna pravo na osobna asistivna pomagala i financira ih. Dok je za pojedine osobe s kompleksnim potrebama podrške visokofunkcionalna asistivna tehnologija opravdana jer je jedini pristup komunikaciji, kod ostalih osoba s invaliditetom nisko i srednje tehnološka sredstva su obično dostatna do razine komunikacije koja je potrebna na radnom mjestu ili na društvenim mrežama, odnosno do razine kada brzina komunikacijske razmjene postaje vrlo važan čimbenik za aktivno sudjelovanje. Osoba mora imati mogućnost komunikacije svuda i u svim uvjetima7okruženjima. Nabava odgovarajućeg komunikatora nije rješenje komunikacijskih problema, nego poticanje potrebe za komunikacijom i sudjelovanjem. U ranoj intervenciji izazov je razvoj intencijske komunikacije bez koje nema razvoja jezika i govora. Pri tome pomaže pristup temeljen na aktivnosti gdje se situacija kreira na način da se polazi od interesa djeteta da bi dijete bilo uključeno a onda moglo i stupiti u interakciju potrebnu za komunikaciju. Kod djece s PSA istaknuto je da razvojne paradigme vezane uz komunikaciju, jezik i govor redovne populacije nisu primjerene, već je izazov razvoja komunikacije savladiv PECS metodom. Sve životne situacije i sva područja življenja ili školovanja treba podrediti razvoju komunikacije kao temelju za učenje jezika i govora, odnosno aktivno sudjelovanje u zajednici. Dob osobe nije prepreka za početak asistivne podrške.

Konferencija je imala za cilj predstaviti najnovija tehnička dostignuća s područja asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije i utjecati na razvoj svijesti o svim mogućnostima koje pružaju osobama s invaliditetom. Da li je u tome uspjela? Nesumnjivo jest! Osnaženi novim znanjima, mogućnostima, načinima procjene i primjene AT u svakodnevnom radu s djecom, učenicima i odraslim korisnicima sa složenim komunikacijskim potrebama a to su svakako oni koji imaju poremećaj iz spektra autizma idemo u korak sa svijetom!

Europski školski sportski dan

http://www.autizam.hr/images/ews2019.jpg

U petak 27.9. 2019. godine obilježili smo Europski školski sportski dan u sklopu Europskog tjedna sporta kojemu je cilj promicanja vježbanja i zdravlja. Sudjelovali su svi učenici iz osnovnoškolskog programa autizma.

12. Međunarodni kongres Autism Europe u Nici

Od 13.09. do 15. 09. 2019. u Nici održan je 12. Međunarodni kongres Autism Europe pod motom "Nova dinamika za promjene i inkluziju" koji je okupio više od 2000 posjetitelja (osoba s PSA, roditelja, stručnjaka te drugih zainteresiranih sudionika) iz više od 80 zemalja iz cijelog svijeta.

Kongres je posvećen dijeljenju znanja sa što širom publikom, uključujući osobe s PSA, znanstvenike, praktičare i roditelje, kako na praktičnom tako i na znanstvenom planu.

Održava se svake tri godine, a organiziraju ga Autism Europe u suradnji s nekom od krovnih nacionalnih organizacija.

Ove su godine bile zastupljene raznolike teme: dijagnostika, jezik i komunikacija, obrazovanje, zapošljavanje, istraživanja i etika, spolnost i seksualnost, inkluzija i život u zajednici, mentalno i fizičko zdravlje, intervencije, strategije i planiranje te prava osoba s PSA.

Kolegice Ljiljana Umićević, Ivana Sladić Kljajić i Ana Ružić predstavljale su Centar za autizam na kongresu te su sudjelovale s tri poster prezentacije, od kojih su dvije vezane uz Erasmus+ projekte (ESIPP i ASD - EAST) u kojima je Centar za autizam jedan od partnera. Na trećoj poster prezentaciji predstavljena je  višegodišnja suradnja Centra za autizam s OŠ "Granešina" pod nazivom "Bogatstvo različitosti".

Sudjelovanjem na ovom kongresu Centar za autizam nastavlja unapređivati svoje programe i međunarodnu suradnju.

Opširnije:12. Međunarodni kongres Autism Europe u Nici

Vježbajmo s Decathlonom

Zaposlenici Decathlona su se družili i vježbali s učenicima iz Programa intelektualnih teškoća i autizma. Zahvaljujemo Decathlonu na nesebično izdvojenim sredstvima, angažmanu te promociji rekvizita. Donirani rekviziti pomoći će na poboljšanju kvalitete i realizacije izvođenja nastave TZK/kineziterapije te podizanja motoričkih i funkcionalnih sposobnosti učenika. Nadamo se daljnjoj suradnji u zajedničkom druženju i vježbanju.

Opširnije:Vježbajmo s Decathlonom

Vježbajmo zajedno!

Projekt bogatstvo različitosti iz školskog kurikula realiziran je kroz sat TZK. Sudjelovali su učenici OŠ Granešina, 6.a razred s razrednicom Anitom Poslon. Sat TZK realiziralo je 11 učenika OŠ Granešina i 11 učenika Centra za autizam. Na satu su učenici bili motivirani za rad te zajedničko druženje. Iako su štafete bile takmičarske osim pobjede važnije je bilo druženje i zajedničko vježbanje.

Opširnije:Vježbajmo zajedno!

16. INKAZ u kazališti "Trešnja"

http://www.autizam.hr/images/dogadjanja/2019/INKAZ/image1%20copy.jpg


U kazalištu “Trešnja” održavao se 16. INKAZ, susret kulturno-umjetničkih skupina osoba s posebnim potrebama, od 30. svibnja do 31. svibnja 2019.

Učenici iz Osnovnoškolskog programa autizam: Bruno, Davor, Marin i Rino, zajedno sa svojim učiteljicama Lorenom i Jasminkom, predstavili su Centar koreografijom “Vježbe uz ritam glazbe”. Usklađenim pokretima i s osmjehom na licima potaknuli su publiku na neprekidnu potporu pljeskom.
Na kraju je Centru za autizam dodijeljena zahvalnica za aktivno sudjelovanje na pozornici kazališta.

Opširnije:16. INKAZ u kazališti "Trešnja"

POSJET STUDENATA S UNIVERSITY OF WEST OF ENGLAND

Prije 18 godina započela je suradnja sa studentima sestrinstva s UWE iz Bristola, Velika Britanija i Centra za autizam Zagreb. Nakon svih naših dugogodišnjih druženja ostajemo vjerni tradiciji pa smo se i ove godine družili u svibnju.Ugostili smo 13 sudenata, dvoje njihovih profesora, Simon Hall i Lucy Edwards kao i Sam Greedy koja već godinama kao bivša studentica dolazi u pratnji u funciji stručne podrške. Tijekom boravka studentima je organizirana stručna praksa na svim našim lokacijama i praćenje rada osoblja.Prema osobnim afinitetima pružili smo im mogućnost da pojedine programe posjete više puta te da se osobno uključuju u rad s korisnicima. Praksa je dobar način razmjene iskustava u radu a mnogima od njih i prvo iskustvo susreta s osobama s poremećajem iz autističnog spektra.Tijekom jednotjednog boravka imali su potpunu podršku djelatnika i svake godine ojačamo naše međunarodne kontakte do te mjere da neki žele ponovno doći pa čak i u ulozi volontera. I ove godine pokazali su se kao vrijedni, susretljivi, puni razumijevanja te su i sami rekli kako im je ovo jedno od vrijednijih životnih iskustava i prilika da  bolje upoznaju čak i sebe.

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica