URADI SAM

Korisnička ocjena:  / 0

... ovogodišnja je kurikularna školska aktivnost učenika 9. odgojno-obrazovne skupine i 14. odgojno-obrazovne skupine uz podršku njihovih učiteljica Sandre Rožman i Đurđice Sokolić. Ovim aktivnostima nastojali smo objediniti dva cilja - razvijanje svijesti o kvalitetnom i svrhovitom korištenju slobodnog vremena, te razvijanje svijesti o vrijednostima koje možemo proizvesti svojim radom. Naravno, i učenicima i učiteljicama bilo je jednako važno uživati u tim aktivnostima i postignutim rezultatima.

Naš prvi uradak bio je STOLNI NOGOMET od kartonske kutije, drvenih štapova i kvačica.
Nakon uživanja u stolnom nogometu naša sljedeća aktivnost bila je izrada HRANILICA ZA PTICE od tetrapaka, koje smo zatim postavili u okolici naše škole.

Što smo naučili i koliko smo u svemu tome uživali prosudite sami iz fotografija.

Mi nastavljamo dalje... KALENDAR od drvenih elemenata već je u izradi, a SAT i STALAK ZA OLOVKE čekaju svoj red i toplije dane.

Opširnije:URADI SAM 

„OD STAROG NOVO, ZA DAR OD SRCA“

Korisnička ocjena:  / 1

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost od 16.studenog do 21.prosinca 2020. godine organizirao je  ekološko-obrazovni nagradni natječaj “Od starog novo, za dar od srca”.
Kako bi obilježili božićne blagdane ukrasima, darovima,  kreativnim rješenjima izrađenim prema načelima ponovne uporabe, a ujedno, i iznenadili svoje najmilije poklonima koje su učenici  sami izradili.
Cilj natječaja bio je da se djeci i mladima u okviru zadane teme, uz elemente ponovne uporabe (eng. upcycling), približi pravilan način gospodarenja otpadom i potakne promjena svijesti o vrijednosti stvari.

Uz malo mašte i kreativnosti natjecatelji su trebali  izraditi poklone za svoje najmilije ili  blagdanske ukrase i dekoracije od predmeta i materijala koje više ne koriste, te im tako dati novu svrhu.

Na navedenom natječaju sudjelovali su i naši učenici; Jurica, Andrija i Marko, učenici 15. odgojno obrazovne osnovnoškolske skupine Programa za osnovno školovanja učenika s autizmom, uz podršku svojih učiteljica Katarine Crnoja i Ksenije Sambol .

Od recikliranih materijala (tuljka za namatanje konca, zidnih obloga, vune, stare božićne kuglice, kapsule od kave i ostalih predmeta…) izradili su anđela. Postupak izrade je snimljen i video uradak poslan na natječaj.

 „Anđeo za mamu“; kako su ga nazvali,  dobio je pohvale a učenici i mentori prigodne nagrade i darove!

Opširnije:„OD STAROG NOVO, ZA DAR OD SRCA“

Virtualno druženje

Korisnička ocjena:  / 0

Prvi online zajednički susret u okviru projekta „Bogatstvo različitosti“ održan je 16. prosinca 2020. godine. U njemu su sudjelovali učenici 8.a razreda OŠ Granešina i učenici 14. osnovnoškolske skupine iz Centra za autizam. Uz podršku Anite Poslon, prof. hrvatskoga jezika i Silvije Ferare, prof. glazbene kulture iz OŠ Granešina te pomoć tehničkog administratora iz Centra uspješno je realiziran zajednički sat glazbene kulture preko videokonferencije u trajanju od 30-tak minuta. Novo iskustvo virtualnog druženja oduševilo je učenike iz obje škole. Zajedno su pjevali božićne pjesme i plesali uz klavirsku pratnju prof. glazbenog. Uz podršku svoje učiteljice učenici Anđela, Samuel i Rino pripremili su  za  nastup  uvijek rado slušane  i drage  nam pjesme „ Sretan Božić svakome“ i „Neka cijeli ovaj svijet“. Naši učenici su  podržani i nagrađeni velikim pljeskom svojih dugogodišnjih prijatelja. Iako su se učenici izvrsno snašli u „virtualnom učenju“ nadamo se skorašnjem druženju i satu uživo.

Opširnije:Virtualno druženje

Nastavljamo s kurikularnom aktivnosti Briga o bilju

Korisnička ocjena:  / 0

Krajem mjeseca studenog nestrpljivo su čekali održavanje radionice sadnje sobnog bilja, te sijanja sjemena pitomog kresa učenici 14.odgojno obrazovne skupine osnovnoškolskog programa autizma. U tome su im pomogle edukacijske rehabilitatorice voditeljica radionice Monika Jakobović i voditeljica skupine Sandra Rožman.

Niz istraživanja diljem svijeta su potvrdila da je briga o bilju  aktivnost koja blagotvorno djeluje na naš um i tijelo. Briga za biljke razvija osjećaj odgovornosti, pruža više samopouzdanja  i jača naše samopoštovanje. Neupitno je i to da se radom s biljem na najbolji način postajemo svjesniji svojih osjetila (gledamo, dodirujemo, mirišimo, slušamo).

Neka istraživanja su pokazala kako rad s biljkama kod djece s poremećajem iz spektra autizma  da su ona otvorenije iskazivala radost, pozitivno djelovala na smanjenje neprimjerenih ponašanja, u konačnici utjecala na poboljšanje koncentracija i koordinacija pokreta.

I naša višegodišnja iskustva potvrđuju da ova kurikularna aktivnost učeniicma pruža zadovoljstvo, potiče želju za zajedništvom u ugodnom okruženju što pokazuju „uhvaćena“ okom učiteljice, lica učenika na priloženim fotografijama. Usredotočeni i uronjena pogleda u tu malu zelenu biljčicu, zrnca sjemena, učenici su za zanimanjem sudjelovali u cjelokupnom procesu. Briga o biljci koju su zasadili i sjemenu koji su posijali nastavlja se i dalje, dakako praćenjem u učionici. Doticaja s prirodom (zemlja, zrak, biljke)  nikad dosta, a ovo je jedan od načina kako učenicima s poremećajem iz spektra autizma, posebno u ovo vrijeme pandemije, omogućiti iskustvo doživljaja u svakodnevnim  životnim aktivnostima.

Opširnije:Nastavljamo s kurikularnom aktivnosti Briga o bilju 

PROJEKT „ČAROBNA ŠUMA“

Korisnička ocjena:  / 0

Projekt Čarobna šuma počeli smo provoditi 14.9.2017. vođeni mišlju kako i koliko je čovjeku potreban dodir s prirodom i koje su dobrobiti boravka u šumi i prirodi za učenike s poremećajem iz spektra autizma. Od tada je Čarobna šuma dio našeg školskog kurikuluma i provodili smo je jednom do dva puta tjedno u najbližim nam šumama-Dotršćina, Grad mladih, Maksimir, Medvednica.

U ožujku 2020.godine projekt Čarobna šuma jedan je od odobrenih projekata natječaja Zaklade ICF čiji je primarni fokus edukacija obitelji, kao i pružanje stalne edukacije javnosti o važnosti inkluzije djece i mladih s teškoćama u razvoju.

U želji da osnažimo roditelje djece s poremećajem iz spektra autizma osmislili smo projekt zajedničkih druženja na otvorenom, proširili smo ideju projekta na radionice s roditeljima kroz partnersku suradnju za postizanje zadovoljstva kod djece i roditelja.

Zajedničkim boravkom u šumi, na livadi, pored rijeke ili potoka, okruženi pozitivnom energijom koja se neminovno i nevidljivo prenosi u takvom okruženju očekuju se smanjenje nepoželjnih ponašanja, viši stupanj samopouzdanja, samim tim i povećanje motivacije te bolja i kvalitetnija suradnja između učenika, učitelja i roditelja. Pobuđuje se osjećaj pripadnosti grupi s kojom borave, produbljuju se odnosi i povjerenje. Roditelji će imati priliku neposredno se uključiti u rad ne samo sa svojim djetetom nego i drugom djecom koja će boraviti u šumi, a uz stručnu podršku učitelja i pratitelja. Zamišljeno je kao edukativna nadogradnja za roditelje. Uz pripremne materijale o dobrobitima boravka na otvorenom (prezentacijski materijal, video snimke i fotografije naših odlazaka u Čarobnu šumu) voljeli bismo potaknuti kod roditelja želju za aktivnim uključivanjem.

Primarno je da roditelji dožive takvo iskustvo kako bi ga mogli implementirati u svoje roditeljske vještine i stil života.

Tako smo uz pomoć Zaklade dobili priliku nabaviti opremu za daljnje provođenje naše Šume. Obogatili smo dosadašnju opremu nabavkom drona kojim ćemo na sveopće veselje moći moderno dokumentirati sva naša druženja. Također smo bogatiji za lopte, frizbije, štapove za hodanje, kišne kabanice, pedometre, dalekozore, naglavne svjetiljke, šatorsko krilo, ruksake, termosice, zviždaljke s kompasom, navlake za ruksake, piknik deke, toki vokije, prostirke za vježbanje na otvorenom, setove prve pomoći i dr..

Jedva čekamo krenuti!

Opširnije:PROJEKT „ČAROBNA ŠUMA“