PROJEKT: KULTURNA I PRIRODNA BAŠTINA ZAGREBA

Školska godina 2014./2015.
Voditeljica projekta: Ivana Ježić, prof., učiteljica likovne kulture i likovna terapeutkinja

Projekt ima namjenu da upozna učenike s bitnim pojmovima vezanim uz urbanističko-prostorno poznavanje našega grada Zagreba, te uz osnove povijesnoga razvoja grada: učenici će se upoznati s osnovnim dijelovima grada, povijesnom koncepcijom povećanja od početne jezgre Gradeca i Kaptola, preko Donjega grada: užeg i šireg Centra, do širenja Zagreba – do Save i preko nje, zatim prema zapadu, istoku, podsljemenskom području, itd.

Osnovno je polazište vježbanje snalaženja na karti: upoznavanje s planom grada (što je tlocrt) i vježbanje "kako čitati kartu" prije odlaska na teren, odnosno kako se orijentirati na samim odabranim lokacijama, određujući smjer kretanja u odnosu na polazište i na najvažnije prometne smjerove i prometnice. Nadalje, učenici će se upoznati, s razvojem grada Zagreba tj. urbanističko-prostornim organizacijskim zathvatima, te s građevinama koje su značajne bilo za politički, bilo za društveni, bilo za kulturni život grada.

 

PLAN I TLOCRT

U rujnu smo proučavali plan grada, učili smo što je tlocrt, što je prikazano na karti, razgovarali o proporcijama daljina i veličina u gradu i na karti, učili strane svijeta i orijentaciju pri kretanju od polazišta do odabrane točke u gradu, uspoređivali kako se kreće po tlocrtu a kako hodajući po gradu, upoznavali koji su bitni dijelovi Zagreba, npr. gdje je Medvednica, kako teče Sava, gdje su mostovi, gdje je gradsko središte, koje su glavne ulice i trgovi, gdje su zagrebački značajni parkovi, značajne ustanove, značajni spomenici. 

   

  

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica